Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Hei I dag tidlig oppdaget jeg en kul på den ene ytre kjønnsleppen. Har søkt litt på nettet og funnet ut at det sannsynligvis er en betent kjertel. Den er på størrelse med en ert, og er litt øm, men ikke vond. Noen som har vært borti lignende? Hva kommer det av? Har bestilt en hastetime hos lege, men det ser ut som om jeg ikke får tatt den i dag pga jobben. Må ringe igjen i morgen, og for ikke å bekymre meg unødig spør jeg om råd her. Dersom det er en betent kjertel, kan jeg likevel ha sex i helgen? Får besøk av kjæresten min....
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Kan være herpes. Kanskje greit å ikke ha sex med kjæresten før du er sikker. Det er veldig smittsomt. Vask deg på hendene etter å ha tatt på den
Gjest gjest (ts) Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Kan være herpes. Kanskje greit å ikke ha sex med kjæresten før du er sikker. Det er veldig smittsomt. Vask deg på hendene etter å ha tatt på den Nei, det tviler jeg på etter at jeg har surfet på nettet. Ser absolutt ikke sånn ut. Det er en avgrenset kul, under huden, og mest sannsynlig en betent kjertet eller en talgkul. Har hørt om noe som heter bartholinitt, og det er mer sannsynlig. kommer at tilstoppede kjertler. Noen som har hatt dette?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Herpesutbrudd starter gjerne med en kul, før den bryter gjennom overflaten og blir sånn som du ser på bildene.
Antoinette Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Ro ned litt da, mest sannsynelig er det en tilstoppet talgkjertel som er helt ufarlig. La den være i noen dager og se om den går bort av seg selv, hvis ikke så klem den ut. Endrer den seg må du til lege og få resept på liniment.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Nei, det tviler jeg på etter at jeg har surfet på nettet. Ser absolutt ikke sånn ut. Det er en avgrenset kul, under huden, og mest sannsynlig en betent kjertet eller en talgkul. Har hørt om noe som heter bartholinitt, og det er mer sannsynlig. kommer at tilstoppede kjertler. Noen som har hatt dette? Jeg har faktisk hatt det to ganger i samme kjærtel. Første gangen ventet jeg så lenge med å gå til legen at jeg ikke fikk sove på natten eller greide å sitte. Da jeg kom til legen ble jeg først sendt på legevakten og så videre på Ullevål for å få den tømt. Andre gang den kom dro jeg bare rett på legevakten og ble sendt videre til Ullevål. Anbefaer deg at du tar deg tid til den legetimen din og får sjekket den ut før du får skikkelige smerter for det brant noe inn i h******. Ellers er det ikke noe farlig eller smittsomt.
Gjest gjest (ts) Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har faktisk hatt det to ganger i samme kjærtel. Første gangen ventet jeg så lenge med å gå til legen at jeg ikke fikk sove på natten eller greide å sitte. Da jeg kom til legen ble jeg først sendt på legevakten og så videre på Ullevål for å få den tømt. Andre gang den kom dro jeg bare rett på legevakten og ble sendt videre til Ullevål. Anbefaer deg at du tar deg tid til den legetimen din og får sjekket den ut før du får skikkelige smerter for det brant noe inn i h******. Ellers er det ikke noe farlig eller smittsomt. Takk, jeg tror heller ikke det er farlig, men jeg skal ta en tur til legen i morgen. Passer bedre for jobben min da. Da kan jeg også spørre legen om sex...regner med at han har fått det spørsmålet før...ikke er jeg SÅ blyg heller, selv om det er litt ubehagelig... I følge diverse sider på nettet ser det ut som om det ikke er så uvanlig. Jeg skvatt jo litt da jeg oppdaget det, og tenkte umiddelbart på kreft. Må bare roe meg ned litt. Kjønnssykdom tviler jeg på at det er, men jeg kan jo be legen sende inn de prøvene han kan. For å være på den sikre siden. Har bare hatt tre sekspartnere i mitt liv, så mest sannsynsynlig er det en betent kjertel. Greit å få det på rene at det ikke er smittsomt, men det virker i hvert fall ikke slik....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå