Gå til innhold

Hvorfor kan ikke vi bare bli smittet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk er så vanvittig redde og hysteriske for å bli smittet. Setter seg langt unna noen som hoster eller har feber. Hvorfor er folk så redde?

Jeg er ikke ofte syk, men 1 gang i året har jeg gjerne feber i 2-5 dager. Influensa har jeg ikke hatt på lenge, så vet ikke riktig hvordan det føles. Jeg tenker jeg bare har godt av å bli syk, da får jeg sterkere immunforsvar. Jeg har kommet meg gjennom mange influensaperioder, men denne gangen er jeg rammet av feber. Jeg stiller hvertfall med en sterkere kropp når jeg er frisk.

Jeg forstår gravide og personer med nedsatt immunforsvar. Men oppegående, friske personer som trener 2-3 ganger i uka har ingenting å frykte. Dessuten har jeg antakelig smittet deg før jeg fikk symptomene. Når jeg allerede har blitt syk har kroppen satt i gang forsvar og smitten jeg sender over til deg er mildere enn den jeg ga deg før jeg fikk symptomer. Jeg kan naturligvis smitte deg gjennom hele sykeperioden. Men slutt å være så redd for å bli syk. Vi har bare godt av å være syke i blant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...