Betty2 Skrevet 26. januar 2011 #1 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg har i grunn bestemt meg for å kjøpe meg en scooter. men vet lite om dem. har kjørt scotter tidligere (i 4år) og det er et helt greit fremkomstmiddel. er det noen som vet noe om hvilke merke som er å foretrekke? Hvor langt kan de være kjørt for å fremdeles være i god stand? Ser de fleste scootere har rundt en 3-5 HK. er det noen som har flere HK?? Det må være en 50cc eller ATV godkjent for vei med førerkort klasse B Håper noen har noen forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 27. januar 2011 #2 Del Skrevet 27. januar 2011 Dersom du ikke har tenkt å "trimme" eller fjerne plomberinger så har ikke effekten så fryktelig mye å si. De går i 50-55 uansett. Når det er sagt så er selvsagt høyere effekt å foretrekke. Jeg er ikke spesielt inne i hvilke merker som finnes osv., men da jeg selv hadde moped for et par år siden fant jeg ganske kjapt ut at de rimelige merkene ikke var noe særlig. De har jalla-kvalitet og mange løsninger er lite gjennomtenkte. Jeg personlig ville kjøpt Vespa skulle jeg hatt scooter, men de er dyre. Det du likevel må huske på er at de nesten ikke taper seg i verdi, så kostnaden blir ikke så fryktelig stor. Jeg hadde selv Derbi, også en relativt dyr moped, og synes det var verdt hver eneste krone. Det at den alltid starter på første spark og aldri gjør noe feil mener jeg er viktig. Den mopeden hadde vel gått mellom 12-13000 km når jeg solgte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå