ladiva Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg vil gjerne donere blod. får man donere om man er utenlandsk? finnes det mange regler for det? hvor ofte? jeg vil donere, så fortell meg det dere vet.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Kommer helt an på hvilket land du er fra, det. Det er mange regler å forholde seg til, har du f.eks oppholdt deg i Afrika (med noen unntak) i mer enn 5 så er du permanent utelukket fra å gi blod.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Uff, det var et ord som forsvant der. Mer enn 5 år skulle det være :gjeiper:
Gjest Purple Haze Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Henvend deg til blodbanken på ditt lokale sykehus. Der må du svare på masse spørsmål, pluss at de tester blodet ditt før du får lov å gi blod.
ladiva Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2011 kommer det an på hvor man kommer fra? så hvis jeg er helt frisk, men fra en annen verdensdel, så kan jeg ikke donere?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Sjekk giblod.no der står det masse informasjon om hvem som kan gi blod. Det er strenge regler, og det må det være. Bare en bitteliten mistanke om at du kanskje kan ha smitte i deg så får du ikke gi blod.
ladiva Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2011 hmmm. skal sjekke det jeg. takk for svar folkens:)
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 kommer det an på hvor man kommer fra? så hvis jeg er helt frisk, men fra en annen verdensdel, så kan jeg ikke donere? Ikke om du f.eks. er fra sør for Sahara. Da er du ekskludert umiddelbart på grunn av HIV faren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå