Gå til innhold

Øvelseskjøring med leiebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg nå førerprøven. Har igjen glattkjøring og landeveiskjøring. Jeg har ingen jeg kan kjøre med privat, men trenger å øve mye nå fremover. Er det "lov" å øvelseskjøre med leiebil? Jeg vet at noen utleiesteder ikke tillater dette, men har også værti noen som ikke har påpekt dette. Har liksom ingen andre valg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være forsikringen på bilen ikke dekker det. Det blir shit i så fall, hvis det skulle skje noe.

I tillegg, du mener vel ikke at DU skulle leie en bil og kjøre den uten førerkort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke. Skal øvelseskjøre med en som har førerkort. Har ikke tenkt å kjøre i rushen heller. Kjører når det er få biler på veiene så jeg får litt mer "plass" og holder meg til områder med lite trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du nødt til å avklare med selskapet som leier ut bilen, og med forsikringen. Som sagt ovenfor; er ikke forsikringen i orden blir det utrolig kjipt for deg hvis noe skulle skje.

Personlig ville jeg nok ikke øvelseskjørt i leiebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre mye lurer jeg på om det ikke er like greit å kjøpe f.eks. en gammel VW Caddy, du får en fungerende og EU-godkjent Caddy til 15,000 kr. Når du har lappen i hånden kan du selge den igjen og få tilbake mye av pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...