AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Skal lage århundrets tapasbord, og ønsker meg litt hjelp. Noen? Hva er din innertier når det gjelder tapas? Hva er det aller, aller beste du lager? Det jeg i hvertfall kommer til å lage, som er mine absolutte favoritter, er scampi og baconsnurrede svisker eller dadler. Sååå takknemlig for innspill og oppskrifter!
*lilly* Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Kjøttboller i en eller annen variant er ofte veldig populært, jeg lager de med masse hvitløk og krydder. Det finnes massevis av varianter, både med og uten saus til. Saltkokte poteter (vet ikke om det er riktig navn) er også veldig godt, syns det hører til et skikkelig tapasbord. I tillegg er det superenkelt og veldig godt
Gjesten Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Jeg smører snøfrisk på lefse, legger på røkelaks (og litt dill hvis man liker det), ruller sammen lefsen og deler opp i passe "fingerbiter". Kjempegodt!
Suzy Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Kjøttboller, aioli, brød til å dyppe i aolien, choritzo-pølse, saltbakte poteter, oliven, chilimarinerte scampi....
^^Belle^^ Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Spansk tortilla (men også med grønn og rød paprika) er en slager på tapasbordet her. Jeg pleier også å steke aspargesbønner sammen med olivenolje, hvitløk og pinjekjerner. Kjempegodt. Mannen min er veldig glad i sprøstekte chorizopølser som jeg bare steker i olivenolje på en stekepanne. Skikkelig fettete, men veldig god snacks.
Supraspinatus Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Chorizo med en halv cherrytomat og en liten terning honningmelon. Spansk skinke med honningmelon. Lefse med naturell kremost og spansk skinke, evt spekeskinke (litt saltere). Jeg anbefaler å bare lage mat som er like god kald, eller som bare spises kald. Da tapas ofte drar ut i tid.
pantera Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Denne er kjempegod - tortilla de patata <iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/TeLsT4gZH5I" frameborder="0" allowFullScreen></iframe> Ellers er jeg glad i å lage scampispyd/kyllingspyd, dadler med bacon surret rundt og chorizopølsebiter med en bit manchegoost på tannpirker. Namnam
Trillrund Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Fetaost er et must for meg.... Gjerne inni kjøttboller! Fikk myk torilla med smeltet ost på som tapas tilbehør, og det var veldig godt! Varm chorizo er også snadder. Små hermetiske paprika fylt med hvitløksost! God spekeskinke med melon/asparges/kald kokt mandelpotet. Sopp som er stekt i hvitløkssmør....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå