AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har som sagt søkt om endring av etternavn, fikk det godkjent i dag. Det jeg lurer på, det går vel ikke automatisk inn hos andre at jeg har byttet? Tenker banken (visakort), pass, regninger jeg får tilsendt ol. Må jeg ringe manuelt å endre? Takk dersom noen svarer meg! Ble litt forvirret
Gjest wahaj Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Regninger får riktig navn, ettersom de sjekker folkeregisteret. Banken reiser du til med det arket med nytt navn og legitimasjon så får du nytt kort. Pass gjør du det samme med til politiet.
Knitcat Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Hvem sjekker navn på folkeregisteret før de sender ut regninger?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Du må sende inn navnendring til banker ol selv. Og endre pass.
Gjest wahaj Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Hvem sjekker navn på folkeregisteret før de sender ut regninger? Her så kom det iallfall automatisk. Byttet etternavn i desember. De listene deres blir oppdatert jevnlig.
Gjest Instamatic Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Har kommet automatisk til meg også og jeg har byttet navn tre ganger
Gjest Mynona83 Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Her så kom det iallfall automatisk. Byttet etternavn i desember. De listene deres blir oppdatert jevnlig. Det kommer jo an på hvem man får regninger fra da.. Jeg fikk hvertfall masse regninger til feil adresse når jeg flyttet, selv om jeg sendte endring til Folkeregisteret med en gang...
Fluffe Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Jeg trengte ikke å vise at jeg hadde fått nytt navn hos dnb nor forde de får oppdatert navn etter folkeregisteret. MEN du må innom og signere med det nye navnet ditt og bestille kort etter at du har vært på nettbanken din og sett at ditt nye navn står der. Har akuratt vært gjennom hele greia selv. Eks du heter Kari Hansen så skal du hete nå Kari Knutsen når du ser det står Kari Knutsen på nettbanken,så dra til banken du har og underskriv pånytt og be om nytt kort(anbefaller deg å si at de IKKE skal sperre det gammle Dette er MINE erfaringer Ang pass tror jeg du må kjøpe nytt(selv om jeg håper man slepper det) Husk å meld fra til alle mulige steder(blader,andre abnomang) og rediger på eks ebay,paypal,internett butikker..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå