Gå til innhold

Hva kaller dere barna deres

Fremhevede innlegg

Skrevet

Knotten eller sønnen min til fremmede og navnet hans til kjente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at de aller aller fleste gjør det samme som vi gjør... Så da er jeg kanskje ikke så veldig rar når jeg "reagerer" på det heller da :fnise:

Men for all del, folk får gjøre som de vil selv, men for meg så blir det rart...

Skrevet

Jeg synes det er rart i det hele tatt når folk bruker navn når de snakker om andre. Man kan jo plutselig høre "jeg skal møte Maria etterpå for å bla bla bla" eller "og så sa jeg til Ole at". Synes det er irriterende at folk bruker navn når man overhodet ikke har peiling på hvem personene er :filer: Si heller at man skal møte en venninne eller onkel eller mannen eller kona. Mye bedre.

Skrevet

Når jeg treffer folk jeg ikke prater så ofte med, bruker jeg sønnen min. Til familie bruker vi navnet hans. Jeg og samboer bruker jo navnet når vi snakker til han, men over melding osv bruker vi av og til mini, småen osv.

Skrevet

Jeg lurer og litt på hvorfor man skal kalle avkommet ting. Jeg er snart 21 år og mine foreldre kaller meg for "jentungen" til folk som ikke er bekjent av familien.

Til meg sier de "vennen". Sjeldent navnet mitt. Jeg kan godt skjønne at man gjør det med barn, men så er jeg ikke et barn lenger heller. :rodme:

Skrevet

Jeg bruker som oftest navnene deres, det er det som er naturlig for meg. Jeg har en venninne som alltid kaller mannen sin for "mannen min" selv i venninnegjengen, alle vet hva han heter.

Skrevet

Og jeg bruker så og si aldri folks døpenavn, jeg har kalle/kjælenavn på alle. La meg si det sånn, dersom jeg oftest omtaler deg med ditt ordinære fornavn, er du ikke engang i min nest innerste sirkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...