Sequax Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Nordmenn har en lei tendens til å være selvhøytidelige. Nordmannen i gata er temmelig bevisst på utseende og væremåte; liker normer og regler og avviker sjelden fra disse. Eller? Vil du beskrive deg selv som selvhøytidelig, eller kan du le av deg selv? Kan du overleve etter å ha gjort en flause, eller gjemmer du deg vekk de neste månedene? Jeg vil si jeg er lite selvhøytidelig selv og mistrives ofte i selskap av altfor seriøse og humørløse mennesker.
Sequax Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2011 Virkelig fantastisk respons her inne...
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Det varierer fra miljø til miljø. Jeg studerer og i klassen min finnes det ikke selvhøytidelighet og det er veldig befriende. Jeg har noen venner derimot som er veldig selvhøytidelige og til tider finner jeg det slitsomt. I tilegg ser jeg en sammenheng mellom selvhøytidelige folk og baksnakking...
Sequax Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2011 Det varierer fra miljø til miljø. Jeg studerer og i klassen min finnes det ikke selvhøytidelighet og det er veldig befriende. Jeg har noen venner derimot som er veldig selvhøytidelige og til tider finner jeg det slitsomt. I tilegg ser jeg en sammenheng mellom selvhøytidelige folk og baksnakking... Interessant! Mener du at selvhøytidelighet og usikkerhet kanskje henger sammen? Og at det er på grunn av manglende selvtillit folk baksnakker?
Ego Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Jeg vil ikke nødvendigvis si selvhøytidelige... men definitivt veldig A4 og redd for å skille seg ut - eller redd for dem som skiller seg ut.
Wombat Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Den er jeg enig i Ego, de som prøver så godt de kan å være normale er samtidig veldig påpasselig med at andre skal være det også... 2
Rights Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Er full av selvironi & fandeskap, og driter i hva andre skulle mene om det/meg. Så nei, jeg er langt ifra selvhøytidelig.. Folk som er for selvhøytidelige er kjeeeeeeeeeeedlige.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Ja, jeg er selvhøytidelig. Fornøyd? 2
Heisannmannen Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Vi er så lite selvhøytidelige at vi ikke bryr oss om slike forsøk på å gjøre oss selvhøytidelige. Derfor den labre responsen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 Interessant! Mener du at selvhøytidelighet og usikkerhet kanskje henger sammen? Og at det er på grunn av manglende selvtillit folk baksnakker? Jeg tror helt klart en kan bli selvhøytidelig både av usikkerhet og dårlig selvtillit. 1
Gjest Delphina Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 Er så selvironisk at det ikke går ann. Går gjerne med høyhalsa ullundertøy synlig i nakken, og driter i fargekombinasjonen.
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #12 Skrevet 26. februar 2011 Jeg er alle slags variasjoner av høytidelig.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #13 Skrevet 26. februar 2011 Jeg var det når jeg var yngre, ble fort fornærmet. Men jeg var veldig usikker på meg selv også ,så jeg mener det henger sammen. Jeg er ikke slik idag, har bedre selvtillit, og har lært å le av meg selv , og spydige kommentarer.
Gjest imli Skrevet 2. mars 2011 #14 Skrevet 2. mars 2011 Er ikkje særleg sjølvhøytideleg, og har ikkje inntrykk av at folk flest er det heller. Det einaste med mange nordmenn eg er dritt lei av, er at det visst er gått sport i å klage over seg sjølv og landet/folket sitt. 1
Envy Skrevet 2. mars 2011 #15 Skrevet 2. mars 2011 Jeg sitter med det motsatte inntrykket, synes slett ikke det er en overvekt av selvhøytidelige folk blandt norske innbyggere. Hvertfall ikke slik jeg ser det i min vennekrets. Også er vel kanskje selvhøytidelighet noe man vokser gradvis av seg?
Gjest Heloise Skrevet 2. mars 2011 #16 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er ikke veldig selvhøytidelig, men kan bli såret for dumme småting, men det er pga. en historie med mye mobbing. Dette er jeg klar over så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det mer. Flauser og slikt kommer jeg rimelig kjapt over og klarer å le av meg selv Derimot liker jeg ikke når folk med vilje går inn for å være slemme og ufine, mot meg eller andre.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #17 Skrevet 2. mars 2011 Nordmenn har en lei tendens til å være selvhøytidelige. Nordmannen i gata er temmelig bevisst på utseende og væremåte; liker normer og regler og avviker sjelden fra disse. Eller? Vil du beskrive deg selv som selvhøytidelig, eller kan du le av deg selv? Kan du overleve etter å ha gjort en flause, eller gjemmer du deg vekk de neste månedene? Jeg vil si jeg er lite selvhøytidelig selv og mistrives ofte i selskap av altfor seriøse og humørløse mennesker. Hmm. Eg e norlæning, træng eg å sei nå meir?/Jeg er nordlening, trenger jeg å si noe mer? Jeg har et lite inntrykk av at folk ikke er selvhøytidlige
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #18 Skrevet 4. mars 2011 Jeg liker ikke naar folk ler av meg eller Modern. Det staar respekt av aa vere lagerleder skal jeg si dere , ikke hvem som helst som blir det ! Mvh , Marve Almar Fleksnes
sebastianen Skrevet 4. mars 2011 #19 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er ikke enig , jeg opplever ikke nordmenn som gruppe som selvhøytidlige . Jeg synes de fleste har selvironi og humor .
K.A. Skrevet 8. mars 2011 #20 Skrevet 8. mars 2011 Vi nordmenn er generelt sett ikke selvhøytidelige, oss imellom. Men vi lever for ros fra utlandet, og liker slett ikke å bli kritisert av utlendinger (selv om det skulle være akkurat samme kritikk vi retter mot oss selv). Jeg tror egentlig det er slik i de fleste land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå