Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordmenn har en lei tendens til å være selvhøytidelige. Nordmannen i gata er temmelig bevisst på utseende og væremåte; liker normer og regler og avviker sjelden fra disse.

Eller?

Vil du beskrive deg selv som selvhøytidelig, eller kan du le av deg selv? Kan du overleve etter å ha gjort en flause, eller gjemmer du deg vekk de neste månedene?

Jeg vil si jeg er lite selvhøytidelig selv og mistrives ofte i selskap av altfor seriøse og humørløse mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig fantastisk respons her inne... :sjenert:

:popcorn:

Skrevet

Det varierer fra miljø til miljø. Jeg studerer og i klassen min finnes det ikke selvhøytidelighet og det er veldig befriende. Jeg har noen venner derimot som er veldig selvhøytidelige og til tider finner jeg det slitsomt. I tilegg ser jeg en sammenheng mellom selvhøytidelige folk og baksnakking...

Skrevet

Det varierer fra miljø til miljø. Jeg studerer og i klassen min finnes det ikke selvhøytidelighet og det er veldig befriende. Jeg har noen venner derimot som er veldig selvhøytidelige og til tider finner jeg det slitsomt. I tilegg ser jeg en sammenheng mellom selvhøytidelige folk og baksnakking...

Interessant! Mener du at selvhøytidelighet og usikkerhet kanskje henger sammen? Og at det er på grunn av manglende selvtillit folk baksnakker?

Skrevet

Jeg vil ikke nødvendigvis si selvhøytidelige... men definitivt veldig A4 og redd for å skille seg ut - eller redd for dem som skiller seg ut.

Skrevet

Den er jeg enig i Ego, de som prøver så godt de kan å være normale er samtidig veldig påpasselig med at andre skal være det også...

• Liker 2
Skrevet

Er full av selvironi & fandeskap, og driter i hva andre skulle mene om det/meg. Så nei, jeg er langt ifra selvhøytidelig..

Folk som er for selvhøytidelige er kjeeeeeeeeeeedlige.

Skrevet

Ja, jeg er selvhøytidelig.

Fornøyd?

• Liker 2
Skrevet

Vi er så lite selvhøytidelige at vi ikke bryr oss om slike forsøk på å gjøre oss selvhøytidelige. Derfor den labre responsen.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Interessant! Mener du at selvhøytidelighet og usikkerhet kanskje henger sammen? Og at det er på grunn av manglende selvtillit folk baksnakker?

Jeg tror helt klart en kan bli selvhøytidelig både av usikkerhet og dårlig selvtillit.

• Liker 1
Gjest Delphina
Skrevet

Er så selvironisk at det ikke går ann. Går gjerne med høyhalsa ullundertøy synlig i nakken, og driter i fargekombinasjonen.

Skrevet

Jeg er alle slags variasjoner av høytidelig. :jepp:

Skrevet

Jeg var det når jeg var yngre, ble fort fornærmet. Men jeg var veldig usikker på meg selv også ,så jeg mener det henger sammen.

Jeg er ikke slik idag, har bedre selvtillit, og har lært å le av meg selv , og spydige kommentarer.

Skrevet

Er ikkje særleg sjølvhøytideleg, og har ikkje inntrykk av at folk flest er det heller.

Det einaste med mange nordmenn eg er dritt lei av, er at det visst er gått sport i å klage over seg sjølv og landet/folket sitt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter med det motsatte inntrykket, synes slett ikke det er en overvekt av selvhøytidelige folk blandt norske innbyggere. Hvertfall ikke slik jeg ser det i min vennekrets. Også er vel kanskje selvhøytidelighet noe man vokser gradvis av seg? :)

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg er ikke veldig selvhøytidelig, men kan bli såret for dumme småting, men det er pga. en historie med mye mobbing. Dette er jeg klar over så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det mer.

Flauser og slikt kommer jeg rimelig kjapt over og klarer å le av meg selv :)

Derimot liker jeg ikke når folk med vilje går inn for å være slemme og ufine, mot meg eller andre.

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn har en lei tendens til å være selvhøytidelige. Nordmannen i gata er temmelig bevisst på utseende og væremåte; liker normer og regler og avviker sjelden fra disse.

Eller?

Vil du beskrive deg selv som selvhøytidelig, eller kan du le av deg selv? Kan du overleve etter å ha gjort en flause, eller gjemmer du deg vekk de neste månedene?

Jeg vil si jeg er lite selvhøytidelig selv og mistrives ofte i selskap av altfor seriøse og humørløse mennesker.

Hmm. Eg e norlæning, træng eg å sei nå meir?/Jeg er nordlening, trenger jeg å si noe mer?

Jeg har et lite inntrykk av at folk ikke er selvhøytidlige

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke naar folk ler av meg eller Modern.

Det staar respekt av aa vere lagerleder skal jeg si dere , ikke hvem som helst som blir det !

Mvh , Marve Almar Fleksnes

Skrevet

Jeg er ikke enig , jeg opplever ikke nordmenn som gruppe som selvhøytidlige . Jeg synes de fleste har selvironi og humor .

Skrevet

Vi nordmenn er generelt sett ikke selvhøytidelige, oss imellom. Men vi lever for ros fra utlandet, og liker slett ikke å bli kritisert av utlendinger (selv om det skulle være akkurat samme kritikk vi retter mot oss selv). Jeg tror egentlig det er slik i de fleste land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...