Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordmenn har en lei tendens til å være selvhøytidelige. Nordmannen i gata er temmelig bevisst på utseende og væremåte; liker normer og regler og avviker sjelden fra disse.

Eller?

Vil du beskrive deg selv som selvhøytidelig, eller kan du le av deg selv? Kan du overleve etter å ha gjort en flause, eller gjemmer du deg vekk de neste månedene?

Jeg vil si jeg er lite selvhøytidelig selv og mistrives ofte i selskap av altfor seriøse og humørløse mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig fantastisk respons her inne... :sjenert:

:popcorn:

Skrevet

Det varierer fra miljø til miljø. Jeg studerer og i klassen min finnes det ikke selvhøytidelighet og det er veldig befriende. Jeg har noen venner derimot som er veldig selvhøytidelige og til tider finner jeg det slitsomt. I tilegg ser jeg en sammenheng mellom selvhøytidelige folk og baksnakking...

Skrevet

Det varierer fra miljø til miljø. Jeg studerer og i klassen min finnes det ikke selvhøytidelighet og det er veldig befriende. Jeg har noen venner derimot som er veldig selvhøytidelige og til tider finner jeg det slitsomt. I tilegg ser jeg en sammenheng mellom selvhøytidelige folk og baksnakking...

Interessant! Mener du at selvhøytidelighet og usikkerhet kanskje henger sammen? Og at det er på grunn av manglende selvtillit folk baksnakker?

Skrevet

Jeg vil ikke nødvendigvis si selvhøytidelige... men definitivt veldig A4 og redd for å skille seg ut - eller redd for dem som skiller seg ut.

Skrevet

Den er jeg enig i Ego, de som prøver så godt de kan å være normale er samtidig veldig påpasselig med at andre skal være det også...

• Liker 2
Skrevet

Er full av selvironi & fandeskap, og driter i hva andre skulle mene om det/meg. Så nei, jeg er langt ifra selvhøytidelig..

Folk som er for selvhøytidelige er kjeeeeeeeeeeedlige.

Skrevet

Ja, jeg er selvhøytidelig.

Fornøyd?

• Liker 2
Skrevet