jackbrennan2008 Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hei, Jeg synes min datter på 8 måneder gulper for mye. Rett etter hun spiser maten sin gulper hun, det fosser ut, og den eneste måten jeg kan hjelpe hun til å holde maten sin inne er å ha hun liggende (på ryggen) på magen min. Men det selvfølgelig er uaktuelt hver gang siden hun er så glad i å leke (naturlig nok). Det ser ut som det skjer hver gang hennes mage kommer i klem. Hvis hun ruller over på magen sin eller er sittende så gulper hun. Egentlig hvis hun ikke ligger på ryggen sin så gulper hun og hun gulper mye! Jeg vet det er ikke noe farlig med gulping og hun ikke ser ut til å ha det vondt, men de fleste jeg har snakket med sier deres barn har sluttet med å gulpe lenge før de ble 8 måneder. Takk takk Jack. (Jeg er Australsk så det kan være noen skrive feil. Jeg tenkte på å finne et engelsk forum, men jeg husker ikke på hva 'Gulping' er på engelsk ) Endret 26. januar 2011 av jackbrennan2008
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Gir du MME (morsmelkerstatning)? Hvis du gjør det så forsøk å bytte merke, det kan hjelpe.
jackbrennan2008 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2011 Gir du MME (morsmelkerstatning)? Hvis du gjør det så forsøk å bytte merke, det kan hjelpe. Ja det gjør vi. Hun får NAN, men hun spiser mest grøt, frukt og brødskive med leverpostei. Kanskje det hjelper å bytte grøt merke også? Dessuten kan det være noe hun ikke tåler, men siden hun gulper opp det meste er det utrolig vanskelig å finne ut hva det er. Takk for tipset. Jeg tror vi skal prøve med en annen merke MME og grøt å se om det hjleper.
SøsterLiten Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Hei! Jeg støtter forslaget over her, men i tillegg lurer jeg på om dere passer på at hun får rapt godt etter maten? Nå er min yngre enn din, men her er det MASSE gulp om hun ikke raper og mindre om hun får rapet. Ellers så heter gulp spit up på engelsk. Utdannet meg som sykepleier i Australia og det var det de sa der!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Kan jo bare være at hun er en såkalt gulpeunge? Min holdt på til han var godt over 10 mnd.
Pinkee Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Vokser og legger ungen på seg som normalt? Hvis hun gjør det, så tyder det vel mest på at hun bare spiser for mye. Prøv å gi henne mat oftere, og i mindre porsjoner. Se om det reduserer gulpingen. Hvis hun ikke vokser normalt, så bør du få henne til lege fort som fy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå