Colargol Skrevet 26. januar 2011 #21 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg driver ikke med nettdating så kan ikke si jeg har noe forhold til det. Men det jeg tenker er den det burde være smart for begge kjønn å skrive/gjøre et poeng ut av at de har dysleksi om det er det som er problemet. Det er stor forskjell på å slurve og det å ha lese -og skrivevansker, er jo mange som har dysleksi der ute. Slurv og påtatt dialektskriving ser så useriøst og uintelligent ut så skjønner at det kan være en slags turnoff for mange som leser nettprofiler, men hadde jeg blitt gjort oppmerksom på at det faktisk fantes en ordentlig grunn for skrivefeilene så hadde jeg ikke sett på det som negativt, bare ærlig. Haha, edit -pga. av skrivefeil Endret 26. januar 2011 av Colargol 1
Utfordringen Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #22 Skrevet 26. januar 2011 Men det jeg tenker er den det burde være smart for begge kjønn å skrive/gjøre et poeng ut av at de har dysleksi om det er det som er problemet. Det er jo alltid dysleksi som er problemet uansett
Gjest brutal_mann Skrevet 29. januar 2011 #23 Skrevet 29. januar 2011 Droppet profiler med teksten "Elsker å reise". Hvorfor bruke tid på ei som trenger å få utvidet reisebudsjettet sitt og som har null interesse av å ha en A4 familie? Droppet også profiler med feste og røyke bilder. Mennesker som har festing så høyt på viktig listen sin at de klister festbilder over alt er kvalmende. Droppet også profiler der Photoshop var brukt. Om en ikke kan vise sitt sanne jeg med en gang, da har en et problem. Droppet profiler med "TitsInYaFace!". En bør ha mer enn pupp å by på... Droppet profiler med krav til høyde, inntekt, kropp o.l. I sum, det var ikke veldig mange profiler igjen. Så jeg droppet hele nettdatingen. 6
Kosemose Skrevet 29. januar 2011 #24 Skrevet 29. januar 2011 Uff, jeg tenker mitt om dere som avskriver noen ene og alene på grunn av noen skrivefeil. Alle har skrivefeil, til og med norsklektorer skriver feil i blant, og direkte pinlig når dere som kasserer mennesker pga dårlig ortografi, selv har både særskrivingsfeil og jeg vet ikke hva... For min del syns jeg problemet med nettdating er at det er vanskelig å "få tak i" personen. Et heldig bilde på en profil trenger ikke bety at fyren ser bra ut for meg i det virkelige liv. Og jeg har mange nok ganger falt for menn som jeg i utgangspunktet ikke syntes var noe pen, til å vite at det ikke er utseendet i seg selv som er viktigst for meg, men heller dette "noe" som er umulig å sette fingeren på (kjemi??) men som er den viktigste dealbreakeren. Jeg vil gjerne ha en høyt utdannet mann jeg, men ser da ikke bort fra at jeg kan bli veldig lykkelig med en elektriker med dårlig ortografi og!
Gjest Serena Skrevet 30. januar 2011 #25 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har ofte haste skrivefeil selv, så det er dobbelt moral å innrømme at skrivefeil er "pet peeve". Jeg har alltid hatt en liten greie for skribenter, enten det er journalister, forfatter eller hobbypoeter, tror det er derfor jeg blir ekstra tiltrukket av noen med gode skriftlige ferdigheter.
Kosemose Skrevet 30. januar 2011 #26 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har ofte haste skrivefeil selv, så det er dobbelt moral å innrømme at skrivefeil er "pet peeve". Jeg har alltid hatt en liten greie for skribenter, enten det er journalister, forfatter eller hobbypoeter, tror det er derfor jeg blir ekstra tiltrukket av noen med gode skriftlige ferdigheter. I såfall får vi håpe at disse tiltrekkende skribentene er litt rausere enn deg på dette punktet, for du har i allefall to grove særskrivingsfeil som neppe kan tilskrives "slurv- og hastefeil" men heller manglende skriveferdighet... 1
Cannavaro Skrevet 30. januar 2011 #27 Skrevet 30. januar 2011 Droppet profiler med teksten "Elsker å reise". Hvorfor bruke tid på ei som trenger å få utvidet reisebudsjettet sitt og som har null interesse av å ha en A4 familie? Droppet også profiler med feste og røyke bilder. Mennesker som har festing så høyt på viktig listen sin at de klister festbilder over alt er kvalmende. Droppet også profiler der Photoshop var brukt. Om en ikke kan vise sitt sanne jeg med en gang, da har en et problem. Droppet profiler med "TitsInYaFace!". En bør ha mer enn pupp å by på... Droppet profiler med krav til høyde, inntekt, kropp o.l. I sum, det var ikke veldig mange profiler igjen. Så jeg droppet hele nettdatingen. Er så enig, så enig BM (ble + på denne). Shopping og reiser som hobby.....??? feste bilder (gjerne med en drink eller øl i hånda) er "no go" for meg..... men, har ikke sletta profilen ennå, det går på siste verset....
Gjest KateW Skrevet 31. januar 2011 #28 Skrevet 31. januar 2011 Det fineste og blideste bildet jeg har av meg er fra en konsert i sommer, så jeg brukte det bildet. Jeg har en ringnes i hånda. Og ja, jeg fikk tilbakemeldinger på AKKURAT det, og det hadde virkelig ikke falt meg inn en gang. Jeg så på øyne, smil og lite sminke, mens mennene så ølglass og tenkte IIIIIIIIIIIIIK ALGOHOOOOOOOOOOOOL! Skal for pokker ikke være lett.
Cannavaro Skrevet 31. januar 2011 #29 Skrevet 31. januar 2011 Det fineste og blideste bildet jeg har av meg er fra en konsert i sommer, så jeg brukte det bildet. Jeg har en ringnes i hånda. Og ja, jeg fikk tilbakemeldinger på AKKURAT det, og det hadde virkelig ikke falt meg inn en gang. Jeg så på øyne, smil og lite sminke, mens mennene så ølglass og tenkte IIIIIIIIIIIIIK ALGOHOOOOOOOOOOOOL! Skal for pokker ikke være lett. For en med et trent øye så kan han kanskje differensiere, og lettere akseptere et konsertbilde enn et heidundrandes partybilde ? Dersom dama kler drinken eller flaska/eller motsatt så kan det vel til nød være at du kommer gjennom nåløyet ??? Ellers ; nei, selvfølgelig skal det ikke være lett... generelt tror jeg man skipper folk med "drikke-bilder" 1
Strenge Frk.Gerd Skrevet 31. januar 2011 #30 Skrevet 31. januar 2011 (endret) For en med et trent øye så kan han kanskje differensiere, og lettere akseptere et konsertbilde enn et heidundrandes partybilde ? Dersom dama kler drinken eller flaska/eller motsatt så kan det vel til nød være at du kommer gjennom nåløyet ??? Ellers ; nei, selvfølgelig skal det ikke være lett... generelt tror jeg man skipper folk med "drikke-bilder" Til nød godta? Lettere akseptere et konsertbilde? Men man må ha et trent øye for å klare å godkjenne det? :klø: vi sitter ikke hjemme og strikker i påvente av å endelig bli sysselsatt som gode husmoremner. Når det er sagt er det forståelig at hvis man ønsker et rolig samliv så går man ikke etter en person med profilalbum fulle av bilder hvor man var mest mulig skitings. Men at man har vært sosial, og det var til en viss grad alkohol involvert, uten at man var overstadig dritings.. jeg synes rett og slett det blir litt hysterisk hvis man blir så sjokkert av det. Når det er sagt har jeg aldri hatt et drikkebilde på nett. Og som den bohemen jeg strengt tatt er er ikke fest noe som skjer hvert skuddår, akkurat. Jeg burde kanskje hatt drikkebilde. :klø: Edit: hvor har blitt av :klø: ikonet...? Endret 31. januar 2011 av Strenge Frk.Gerd
Gjest KateW Skrevet 31. januar 2011 #31 Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare syns det er rart, for jeg syns jeg er så fin på det bildet, veldig åpen, blid og meg, også ser man kanten av et plastglass... Også var det flere mannlige kompiser som mente at de ALDRI hadde sendt mail til ei dama som hadde et sånt festebilde. Da tenker jeg, ser ikke menn øyne, smil, pupper og hår, men bare ØL??? :klø:
Gjest Violently Happy Skrevet 31. januar 2011 #32 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har også vært på noen datingsider, men har kuttet det helt ut for jeg blir litt oppgitt av: - å nesten bare finne manneprofiler med navn som "Titslover", "Wanttobbadwu", "IEatPlaydough", "NaughtyBadBoy", "Sexmannen" etc. - menn som hadde bilder av alt mulig annet enn seg selv. For eksempel en katt. Eller et bilde som er tatt for 5 år siden, eller kun en viss del av kroppen. - de som skal ha kvinner som er kun 26-29 år eller 40-43 år, som skal ha kvinner som enten ikke har noen utdanning eller som kan ha litt utdanning, som skal ha kvinner som har kropper som nesten ikke eksisterer. - at de ikke nevner at de har barn (man snakker med dem og etter to uker, hvor man tror det går bra nok til å møtes så sier de plutselig at de har tre barn. Har ikke stått i profilen). - SMS-språk eller skikkelig amerikansk slang som jeg ikke skjønner bæret av.
Kamikatze Skrevet 31. januar 2011 #33 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg bare syns det er rart, for jeg syns jeg er så fin på det bildet, veldig åpen, blid og meg, også ser man kanten av et plastglass... Også var det flere mannlige kompiser som mente at de ALDRI hadde sendt mail til ei dama som hadde et sånt festebilde. Da tenker jeg, ser ikke menn øyne, smil, pupper og hår, men bare ØL??? :klø: Når et bilde er alt en kan forholde seg til, får den advarselen et ølglass representerer høyere signifikans enn daiestellet, som tross alt alle tuppene skyver frem i linsa. Hvordan skal jeg ellers kunne vite om det kåte slørete blikket er alkoholrus eller kåtskapen av at du forventer at jeg skal svare på et desperat rop om hjelp eh... akkurat din annonse. Du kan liksom ikke klage på at vi ikke beundrer det indre du presenterer, hvis du skusler bort muligheten med dårlige markedsføringsmidler når du får sjansen. Godt mulig du er diabetiker, og at dette ikke preger ditt liv. Men hvordan skille insulin- og heroinsprøyte på et bilde, liksom? Ja, selv om øynene var klare og intense på akkurat det fotografiet? Rettet: Ortografiske slurvefeil Endret 31. januar 2011 av Kamikatze 1
Strenge Frk.Gerd Skrevet 31. januar 2011 #34 Skrevet 31. januar 2011 Men er det ikke slik at de fleste av oss har på et eller annet tidspunkt drukket en øl.. eller et glass vin.. vært på en konsert, spist middag med gode venner hvor det har blitt servert vin/øl til maten.. Vært i bursdag hvor det har blitt feiret et rundt tall og man tok ett glass for å feire bursdagsbarnet? Og er det ikke slik at det ofte i slike anledninger er da man blir tatt bilde av/tar bilder? Jeg tar svært få bilder på en hverdag. Jeg mener det er andre måter å få inntrykk av om personen er en alkoholiker eller ei, enn kun utifra ett konsertbilde. 1
Suzy Skrevet 31. januar 2011 #35 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg noterer meg at jeg skulle ha trodd at kjæresten bodde i Syden, ettersom han hadde bilde av seg selv sittende på ei solseng i profilen, da vi traff hverandre på nett. Endret 31. januar 2011 av Suzy
Gjest KateW Skrevet 31. januar 2011 #36 Skrevet 31. januar 2011 Syns det er veldig interessant at jeg og Gerdis tenker likt her, mens mennene holder på å få spasmer fordi dama holder et ølglass. Igjen, du ser kanten av glasset, ikke hele glasset ELLER logoen, ELLER innholdet, men ser det er plast, altså kan det være et festivalglass. Så fokuset på bildet er ansiktet mitt, og smilet. (Puppene er heller ikke med, til orientering) Uansett, jeg ble veldig fascinert når opp til flere mannlige venner kommenterte det. Og tok det til etteretning. Det ble byttet med et bilde hvor jeg verken ser i kamera, eller smiler, eller drikker, eller ser glad og fornøyd ut på NOE VIS, og da kom mailene, gitt. Dustete mannfolk idioter!
Kamikatze Skrevet 31. januar 2011 #37 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Det kan du selvsagt mene, Gerd. Men likheten mellom en nettmøteprofil og en reklameplakat er tilstede. Det er førsteintrykket du serverer. Hvor mange tror du gidder å sitte å detaljanalysere bildet, og gå i dypet om hva, hvordan og hvorfor? På et sekund er ølglasset observert, bildet kategorisert i party/alkis-seksjonen, og en er i ferd med å studere neste profil. Hva så om noen promille ikke går gjennom det finmaskede hurtigbrowsernett? Der er plenty med sardiner i boksen... Dustete mannfolk idioter!Damned if you do, and damned if you don't Synd med øynene og puppene. Hva med å beskjære litt? :gjeiper: Endret 31. januar 2011 av Kamikatze
Gjest KateW Skrevet 31. januar 2011 #38 Skrevet 31. januar 2011 Synd med øynene og puppene. Hva med å beskjære litt? :gjeiper: BESKJÆRE ØYNENE og PUPPENE ??????????? Som sagt, bildet er byttet, men jeg hadde aldri tenkt at det var DET som ble lagt merke til. Tekst, smil, øyne og albumsbilder, men neida, at den kanten på bildet KUNNE være et ølglass hang fire av fem kompiser seg opp i.
Kamikatze Skrevet 31. januar 2011 #39 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Ja? Det skal gå fort på nett. Vi gidder da ikke sitte å niglo på et profilbilde for å løse enigmaet personen bak maska. Det foretas en hurtig siling. Og har bildet ditt, eller annet i profilen noe som kan vise seg å være noe negativt, brukes ikke mer tid på det enn halvsekundet for å klikke frem neste kandidat. Sånn er det, og vil du ha klikk, må du gjøre deg klikkbar. Er det pupper på det nye bildet uten ølglass, øyne og smil, da? Endret 31. januar 2011 av Kamikatze
Strenge Frk.Gerd Skrevet 31. januar 2011 #40 Skrevet 31. januar 2011 På et sekund er ølglasset observert, bildet kategorisert i party/alkis-seksjonen, og en er i ferd med å studere neste profil. Hva så om noen promille ikke går gjennom det finmaskede hurtigbrowsernett? Der er plenty med sardiner i boksen... Selv når samtlige andre bilder er i situasjoner hvor alkohol tydligvis ikke er involvert? Hva om en har en haug av bilder av en selv i villmarka, på klatretur eller andre sunne aktiviteter.. og så har det sneket seg inn ETT festivalbilde hvor man ser glad og fornøyd ut, men desverre holder et glass med øl.. da må man hoppe til konklusjon om at vedkommende er alkoholiker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå