Gå til innhold

Datingprofiler

Utfordringen

Anbefalte innlegg

Antar det er snakk om profilbildet, Gerd.

Greier du å lokke noen stakkars uskyldige og intetanende mannebein forbi det, og inn til herligheten, stiller det seg litt annerledes, om det ikke kun er en klase med partybilder som serveres. Men for å komme dit, må de suges inn av profilbildet, ikke jages videre...

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det, og vil du ha klikk, må du gjøre deg klikkbar.

Er det pupper på det nye bildet uten ølglass, øyne og smil, da? :nigo:

Jeg beskar puppene og, ja, for ikke å være for puppete. Det er for damn ikke lett å skulle tilfredsstile menn! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beskar puppene og, ja, for ikke å være for puppete. Det er for damn ikke lett å skulle tilfredsstile menn! :nigo:

Nå må vi ikke blande tilfredsstillelse og det å fange oppmerksomheten lenge nok til at det nederste hodet får tenkt seg om... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må legge til at det er denne hurtige silingen og veldig overfladiske "vis deg fra din beste side" opplegget som jeg misliker mest med nettdating.

Jeg har i det siste forsøkt nettdating litt på nytt.. og la til en haug av bilder av meg selv fra alle mulige situasjoner og vinkler: Sur, glad, stygg, pen, sminket, usminket.

Mitt mål var å vise helhetlig hvilken personlighet jeg har, og spurte en del venner om dette var representativt for hvordan de oppfattet meg. Etter å¨ha kommet frem til et resultat vi alle var enige om var veldig "meg" lot jeg det stå til.

Jeg har absolutt ikke vist meg fra min beste side.. men likevel har jeg fått mye mer seriøs respons nå enn før, fra mennesker jeg også ser at jeg har noe til felles med.

Jeg tror, i mitt naive sinn, at dette er fordi jeg har vist at jeg er et ekte, uperfekt menneske. Det finnes ingen negative eller positive overasskelser.

Mulig jeg tar feil.. men jeg -tror- ihvertfall at folk skjønner greia.

Må si at jeg er litt dobbeltmoralsk, for jeg hopper ofte lett over profiler hvor folk virker litt for påtatt perfekte, kule, interessante.. hvor jeg ikke får et inntrykk av hvem de egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah.. det er profilbildet det er snakk om??? :sjenert:

Vel, egentlig tror jeg det er snakk om skrivefeil . . .:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, legger merke til at tråden beveger seg utover nettopp dette med skrivefeil....til bilder.

Tenkte jeg skulle feie inn en personlig oppfattelse av nettopp datingprofiler og bildebruk :

Aller først er jo profilen en såkalt "søknad" om/til partner, hvor man selvsagt fremhever sine positive og "ærlige" sider ved seg selv.

Bildene du bør vise kan variere med ansikt (helst med et stort glis)til helprofil, og da helst i en ganske normal setting (altså ikke festebilder og denslags). Dette iflg. ekspertene på nettdating. Det er pokker så patetisk når kvinnfolk putter inn bilder av kjæledyra sine, blomstene i hagen og de nye skoa sine.

For menn vil det samme gjelde om de legger inn bilder av bilen eller MC.

Summen av det hele skal vel være at man skal se og virke presentabel eller normal, men når alt kommer til stykket så er det allikevel avhengig av NETTOPP hvem som fanger interessen i profilen din. Det kan like godt være noe du har skrevet der som har fanget noens interesse.

Fra min erfaring må jeg si at nettdating er veldig overfladisk, tildels kunstig - ofte vil man treffes ganske kjapt for å få avdekket om dette er av interesse eller ikke. Man skal være pokker så tålmodig, men nettopp der faller jeg av lasset....

Selvsagt er noen heldige og finner den de er på utkikk etter, men de er nok i fåtall tror jeg. Takke meg til IRL isteden gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ikke tar seg bryet med å skrive korrekt norsk tar jeg meg heller ikke bryet med å lese profilen hennes.

Det kreves ikke stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det fineste og blideste bildet jeg har av meg er fra en konsert i sommer, så jeg brukte det bildet. Jeg har en ringnes i hånda. Og ja, jeg fikk tilbakemeldinger på AKKURAT det, og det hadde virkelig ikke falt meg inn en gang. Jeg så på øyne, smil og lite sminke, mens mennene så ølglass og tenkte IIIIIIIIIIIIIK ALGOHOOOOOOOOOOOOL! Skal for pokker ikke være lett. :roll:

Er det det _eneste_ bildet du har? For det er nok av dm som har kun slike bilder. Og om det, eller "TitsInYaFace" bildet som er profilbilde så er det stor sjanse for at jeg går videre uten å orke å lese profilteksten. (Looks DO matter...) Ideelt sett er det størst sjanse å få treff om en har et bilde der en smiler, i en avslappet setting, minimalt sminket og pyntet. Et helt ordinært hverdagsbilde der en føler seg bra. Dvs, om en vil ha "IWannaFuckYouToNight" duden så er jo "TitsInYaFace" veien å gå :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Syns det er veldig interessant at jeg og Gerdis tenker likt her, mens mennene holder på å få spasmer fordi dama holder et ølglass. Igjen, du ser kanten av glasset, ikke hele glasset ELLER logoen, ELLER innholdet, men ser det er plast, altså kan det være et festivalglass. Så fokuset på bildet er ansiktet mitt, og smilet. (Puppene er heller ikke med, til orientering)

Uansett, jeg ble veldig fascinert når opp til flere mannlige venner kommenterte det. Og tok det til etteretning. Det ble byttet med et bilde hvor jeg verken ser i kamera, eller smiler, eller drikker, eller ser glad og fornøyd ut på NOE VIS, og da kom mailene, gitt.

Dustete mannfolk idioter!

Det har seg slik at vi menn som har blitt noen år er drit lei kvinner som drikker. Vi er såpass gamle at vi synes kvinner som drikker er såpass plagsomme at det ikke veier opp for at de er lettere å få pult. (Til forskjell fra guttunger på 21 som ser fitte i hvert glass øl en jentunge heller innpå).

De fleste menn som nærmer seg 40 vil faktisk ha et rolig samliv. Da er ikek øl og eller vin hver enesteheg det en er på jakt etter. En kan mene hva en vil om det, men det er de harde kalde fakta. Menn er på jakt etter noen å prate med, ike å drikke med. Vi vil gjerne få pult edru. Og ikke minst vil vi gjerne slippe fylleånde.

Det som er med øl og vin bilder, uansett setting, er at de signaliserer ei som tviholder på alkoholen for enher pris. Ei som ikke kan kose seg bare ved å være seg selv. Det er veldig slitsomme mennesker å omgås.

Hvordan kvinnene i denne tråden er slik sett skal jeg ikke påberope meg noe særlig med kunnskap om, men poenget mitt er at bilder med øl og vin gir signaler menn over30 skyr som pesten. Når forholdet er etablert, så kan en fint gå på en kosert i året og ha det gøy, en kan fint rese på vinslott i Frankrike eller ta en øl å sende over rægan... Men ikke HVER eneste helg... OG det er det bildene ser ut som, HVER ENESTE HELG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bedriver ikke jeg nettdating, men en mann som ikke kan skrive noenlunde riktig gir null tennings hos meg. OK - hvis han hadde hatt dysleksi kunne jeg selvsagt tolerert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke HVER eneste helg... OG det er det bildene ser ut som, HVER ENESTE HELG...

Har en medstudent som faktisk drikker hver bidige helg- hun klarer ikke å være en helg uten øl. Og hun er 30 og single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nød godta? Lettere akseptere et konsertbilde? Men man må ha et trent øye for å klare å godkjenne det? :klø:

vi sitter ikke hjemme og strikker i påvente av å endelig bli sysselsatt som gode husmoremner. :lur:

Når det er sagt er det forståelig at hvis man ønsker et rolig samliv så går man ikke etter en person med profilalbum fulle av bilder hvor man var mest mulig skitings.

Men at man har vært sosial, og det var til en viss grad alkohol involvert, uten at man var overstadig dritings.. jeg synes rett og slett det blir litt hysterisk hvis man blir så sjokkert av det.

Når det er sagt har jeg aldri hatt et drikkebilde på nett. Og som den bohemen jeg strengt tatt er er ikke fest noe som skjer hvert skuddår, akkurat. :ler:

Jeg burde kanskje hatt drikkebilde. :klø:

Edit: hvor har blitt av :klø: ikonet...? :kari:

:klø: ikonet har ikke funka skikkelig på lenge. Irriterende! :kjefte:

Omtrent like irriterende som kvinnfolk som innbiller seg at livet bare består av fest, fyll og ferieturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en medstudent som faktisk drikker hver bidige helg- hun klarer ikke å være en helg uten øl. Og hun er 30 og single.

Da forblir hun forhåpentligvis singel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det med de hersens øl- og vinglassene. Jeg har ikke noe i mot at folk tar seg en øl eller et glass vin, men hvorfor i herrens navn skal man posere med vinglass også bruke det som profilbilde etterpå? Jeg gidder ikke klikke meg inn på sånne. Mulig det er dumt, at det er som Kate sier, det var et fint bilde som tilfeldigvis inneholder en øl, men jeg skjønner liksom ikke at det er sånn folk vil framstå som et førsteinntrykk. Har forøvrig litt fordom mot alle disse "bestige topper og tinder" profilbildene og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. OG lærerikt. Jeg er ikke ei festejente, eller ei øl-tviholdende-jente, langt der i fra, så jeg hadde ikke tanker om at et slikt bilde ville signalisere noe jeg ikke er. MEN, jeg er fullstendig med på at det kan tolkes feil, selv om glasset var beskåret. Rart hva man ser når man har bakgrunnsinfo, kontra ikke.

OG som Gerd nevnte, albumbildene viste mer, men kanskje man ikke gidder klikke dit i det hele tatt?

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. OG lærerikt. Jeg er ikke ei festejente, eller ei øl-tviholdende-jente, langt der i fra, så jeg hadde ikke tanker om at et slikt bilde ville signalisere noe jeg ikke er. MEN, jeg er fullstendig med på at det kan tolkes feil, selv om glasset var beskåret. Rart hva man ser når man har bakgrunnsinfo, kontra ikke.

OG som Gerd nevnte, albumbildene viste mer, men kanskje man ikke gidder klikke dit i det hele tatt?

Isj, har inntrykk av at det går fort i svingene på disse nettdatesidene. :sjenert:

Så det kan jo være!

Synes isåfall det er veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...