Utfordringen Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Har lagt merke til at det er mange her inne som driver med nettdating. Har selv spekulert litt på det, og jeg legger merke til mange ukomplette profiler, og også mange skrivefeil. Hvor mye har skrivefeil på profilen å si for deg mht videre kontakt?
Hinata Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Jeg hopper glatt over profiler med mye skrivefeil og sms-språk.. 4
Strenge Frk.Gerd Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Tydelige skrive/gramatiske feil er turn-off. Spesielt irriterer jeg meg over feil bruk av og/å. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Jeg gir gjerne menn med skrivefeil en sjangs, men vedvarer skrivefeilene og avslører dermed at det ikke er større norsk kunnskaper, så stopper interessen hos meg. At en i farten har skrevet et ord og to feil er greit, men ikke mer. Nå har jeg vært med i det gamet noen år, og må si at jeg ser med en gang forskjell på en profil om han har videregående eller høyere utdannelse. 1
Utfordringen Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2011 Tydelige skrive/gramatiske feil er turn-off. Spesielt irriterer jeg meg over feil bruk av og/å. Jaa, det gjør jeg å
Hinata Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Eksempel: "æ jobbe såm tømrer å like å træn fotball å spill fotballkampa" (ja, jeg har fått trønderdialekta litt i halsen) *innflytter* Edit: Verst er det når de ikke klarer å skrive jobbtittelen sin riktig engang, f.eks elektrikker Endret 25. januar 2011 av Hinata 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Jeg gir gjerne menn med skrivefeil en sjangs, men vedvarer skrivefeilene og avslører dermed at det ikke er større norsk kunnskaper, så stopper interessen hos meg. At en i farten har skrevet et ord og to feil er greit, men ikke mer. Nå har jeg vært med i det gamet noen år, og må si at jeg ser med en gang forskjell på en profil om han har videregående eller høyere utdannelse. Det siste avsnittet ditt var i alle fall uten feil! Første avsnitt, derimot, inneholder fire feil. Sånn får de rekkård. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 det ikke er større norsk kunnskaper 3
Facepainter Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Jeg godtar litt slurv, men ikke så veldig mye. Dersom noen skriver «gramatisk» i stedet for «grammatisk» så henger jeg meg ikke så veldig opp i det, men om de er «intresert» i å bli bedre kjent med noen, eller «liker å henge med venner,, å gå på kino å hjemmekvelder med veninner» så er det nok for min del. Jeg skulle gjerne vært mindre fordomsfull, for det finnes garantert en god partner for meg der ute selv om hun ikke er så flink til å skrive, men det går bare ikke. Jeg er jo ikke ute etter noen med lang utdanning heller, så kanskje jeg burde senke kravene litt. 1
Cannavaro Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 I skriveform på en profil så avslører man jo litt om egen personlighet. Mye skrivefeil blir nok oppfattet negativt. Blant de som er veldig opptatt av rett grammatikk så slår det mer negativt ut. Det kan jo eksemplevis fortelle noe om deg ; distre´, ukonsentrert og lite fokus på hva man skriver. Eller rett og slett for dårlig norskkunnskaper. I denne sammenheng tyder man jo eventuell partner m.h.t utdanningsnivå o.s.v for å finne likestilt partner utdanningsmessig. Det er sikkert lettere å like en profil uten nevneverdig skrivefeil, enn en med mye. Allikevel så er nok dette en liten brøkdel av hva man ser etter i den store sammenhengen. At det påvirker leseren av profilen er jeg ganske sikker på.
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 Verst er det når de ikke klarer å skrive jobbtittelen sin riktig engang, f.eks elektrikker Men er ikke det en form for trikk? Sånn el-trikk???? Kanskje han er litt korpulent, og jobber som trikk? 1
Hinata Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Men er ikke det en form for trikk? Sånn el-trikk???? Kanskje han er litt korpulent, og jobber som trikk? Det kan godt være, men kan slike trikker skrive da?
Antoinette Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 Nå har jeg aldri brukt nettdatingtjenester og er lykkelig gift men har noen venninner som er drevne på dette og si har bla. sagt at man skal styre unna profiler som har følgende: - masse skrivefeil og sms-språk/dialekt? - profilbilde som du kan se er fikset på - begreper som frisinnet (garantert en player), utradisjonell i senga (liker wetsex mm.) - MASSE partybilder på profilen - skriver at han er "velutstyrt" - vil møtes etter 1 times chat - sender 5-10 meldinger hver dag (desperat) 1
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 @Hinata: Ikke særlig korrekt, tydeligvis...
Hinata Skrevet 26. januar 2011 #15 Skrevet 26. januar 2011 @Hinata: Ikke særlig korrekt, tydeligvis...
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #16 Skrevet 26. januar 2011 Jeg gir gjerne menn med skrivefeil en sjangs, men vedvarer skrivefeilene og avslører dermed at det ikke er større norsk kunnskaper, så stopper interessen hos meg. At en i farten har skrevet et ord og to feil er greit, men ikke mer. Nå har jeg vært med i det gamet noen år, og må si at jeg ser med en gang forskjell på en profil om han har videregående eller høyere utdannelse. Det siste avsnittet ditt var i alle fall uten feil! Første avsnitt, derimot, inneholder fire feil. Sånn får de rekkård. En kan ikke si A og ikke B! Hva er de 4 feilene her da?
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 #17 Skrevet 26. januar 2011 En kan ikke si A og ikke B! Hva er de 4 feilene her da? Det var 1 skrivefeil: sjangs --> sjanse
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 Nå har jeg vært med i det gamet noen år, og må si at jeg ser med en gang forskjell på en profil om han har videregående eller høyere utdannelse. Jeg har hverken videregående eller høyere utdannelse. Likevel klarer jeg fint å skrive noenlunde feilfritt. Jeg har dessverre sett profiler til personer med høyere utdannelse enn videregående som trass det har vært fulle med skriveleifer. Når du forventer deg at høyere utdannelse er en garanti for høyere IQ tar du feil.
Utfordringen Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 26. januar 2011 - begreper som frisinnet (garantert en player), utradisjonell i senga (liker wetsex mm.) Hva får deg til å tro at playere liker annerledes sex enn "vanlige folk" ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå