Rannva Skrevet 22. oktober 2003 #1 Skrevet 22. oktober 2003 Lurer på å fjerne en føflekk. Ikke noe dramatisk, den er bare plagsom og iveien for bh-stropper. Hvordan får jeg gjort dette? Kan fastlegen min ordne det?
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #2 Skrevet 22. oktober 2003 Nei, jeg tror du må til en spesialist for dette. Jeg var hos en hudlege. Det tok han 10 min til sammen. Men du må ha en henvisning fra fastlegen din. Lykke til! Og husk å ikke sole deg i lang tid på dette området!
Junebug Skrevet 22. oktober 2003 #3 Skrevet 22. oktober 2003 Ja, det kan fastlegen ordne. Selv bestilte jeg time hos legen og fikk fjernet føflekken fjernet. Det gikk raskt og greit - ikke noe å grue seg for! 1
14062003 Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har gjort det flere ganger hos min fastlege. Kjapt og greit. Jeg som egentlig er pissredd for sprøyter!
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #5 Skrevet 23. oktober 2003 Nå er det noen som har begynt å fryse og brennebort føflekker også. Da slipper du arr etterpå.
tuji Skrevet 23. oktober 2003 #6 Skrevet 23. oktober 2003 Hvor får jeg gjort det? Vil ikke skjæres i!
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #7 Skrevet 24. oktober 2003 Frysing kalles Cryokirurgi. Vet at akupunktør Ayold Løvdal i Stavanger (bikuben) som gjør dette. Har har ofte hatt folk langveisfra som tar mange føflekker på en gang. Men legen bør sjekke hvilke som skal analyseres og ikke. Skal de analyseres må de skjæres bort. Jeg har også fått opplyst fra legen min at en del spesialister kan fryse eller brenne, be legen om en henvisning, er den i veien burde ikke det være noe problem. Enkelte leger vil kanskje insistre på å skjære den bort selv, men arret kan vel være like mye i veien som en føflekk??
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #8 Skrevet 24. oktober 2003 Fastlegen kan fryse den vekk. Men det er like greit å skjære den vekk. Du kjenner ingen ting, foruten den bedøvelsessprøyta du får først. Ring og bestill time til fastlegen så får han avgjøre hva som er det beste.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 24. oktober 2003 #9 Skrevet 24. oktober 2003 Pussig at dette kom opp - jeg fikk nemlig fjernet en føflekk i går, hos fastlegen min!!!!! :o Ikke noe vonde greier i det hele tatt, du kjenner bare et lite sprøytestikk, og det er alt! Og billig er det også - jeg betalte totalt bare 267,- BILLIG!!! Lykke til!
Kosejente Skrevet 25. oktober 2003 #10 Skrevet 25. oktober 2003 Jeg har fjernet 4 føflekker med laserbehandling....2 av de i ansiktet. Tror jeg betalte 400-500,- for første føflekk og 100,- pr. stk. for de utover dette.. ..det etterlater ingen arr ...eneste når jeg er veldig brun i ansiktet kan jeg se 2 flekker med lysere farge der føflekkene er fjernet...men det er nok bare jeg som legger merke til det.... Kjenner en som fikk stygge arr etter fjerning hos vanlig lege....men det kommer vel an på hvor flink legen er...men jeg ville ikke tatt noen sjanser når det er i ansiktet iallefall.. :-?
Væren Skrevet 25. oktober 2003 #11 Skrevet 25. oktober 2003 Jeg har fjernet 6 føflekker tilsammen over flere år. Har både blitt skjært og sydd i. Har et mindre pent arr oppe på magen, etter en gammel lege i Stavanger som sikkert ikke var stø på hånda... Ser ut som korssting. De siste føflekkene fikk jeg tatt bort ved hjelp av et spesielt apparat som jeg ikke husker hva heter, det er IKKE laser, og IKKE ultralyd, men et slags "lydbølgeapparat". Legen bruker en slags "svipenn" som på en måte smelter bort føflekken. Ikke blir du skjært i, ikke trengs det å sy. Man får en skorpe som forsvinner etter noen dager. Ikke noe blod, ikke vondt! Kjempegreier! Men det er ikke så veldig mange som har dette utstyret så vidt jeg vet. For et halvt år siden fjernet jeg noe som vokste ut i hodebunnen min; en slags vorteaktig flekk, og den ble skrapt eller skåret bort samtidig som legen etterhvert svidde over blodårene. Pga. at huden i hodebunnen er ganske stram, og det ville ha vært vanskelig å trekke sammen huden for å sy, ble det gjort på denne måten. Det var gjort på 10-15 minutter, ingen problemer! Jeg er egentlig ganske pysete, og har veldig sansen for alt som ikke innebærer kniv og søm! Lykke til!
Keira Skrevet 27. oktober 2003 #12 Skrevet 27. oktober 2003 Jeg fikk også en føflekk fjernet av legen min. Det angrer jeg på som en hund. Har DET stygge arret :o som alle selvsagt kommenterer når de ser det. For min del var det ikke engang nødvendig å fjerne den. Hadde jeg skullet gjøre noe slikt igjen ville jeg i alle fall sjekket grundig om legen er flink til dette. Tror egentlig jeg ville gått til en spesialist for å være sikker på at det ble pent.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #13 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har fjernet 4 føflekker med laserbehandling....2 av de i ansiktet. Tror jeg betalte 400-500,- for første føflekk og 100,- pr. stk. for de utover dette.. ..det etterlater ingen arr ...eneste når jeg er veldig brun i ansiktet kan jeg se 2 flekker med lysere farge der føflekkene er fjernet...men det er nok bare jeg som legger merke til det.... Kjenner en som fikk stygge arr etter fjerning hos vanlig lege....men det kommer vel an på hvor flink legen er...men jeg ville ikke tatt noen sjanser når det er i ansiktet iallefall.. :-? Hvor fikk du utført dette? På sykehus eller hos en spesialist etter henv fra fastlegen? Vet du om det er mange leger som gjør dette? Skal selv fjerne noen føflekker på ryggen nå i vinter tenkte jeg, og kunne tenkt meg å prøve laser (evnt. frysing). Har også noen arr som ikke er så fine etter å ha skjært noen bort hos fastlegen. Takker for svar :D
Gjest Embla s Skrevet 28. oktober 2003 #14 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg er skikkelig pysete når det gjelder alt som har med kniver og blod og sånt å gjøre *grøsse*, men jeg har allikevel fjernet noen føflekker hos vanlig, ordinær lege. Det er så fort gjort og så greit (nesten morsomt Neida, men veldig greit.)
Kosejente Skrevet 2. november 2003 #15 Skrevet 2. november 2003 Hei Gjest! Fikk fjernet føflekkene på en privat klinikk som foretar ulike typer laserbahandling og andre ting...derfor måtte jeg ikke gå igjennom vanlig lege...tok bare kontakt selv og bestillte time...enkelt og greit...
Gjest Niniel Skrevet 2. november 2003 #16 Skrevet 2. november 2003 Jeg fjernet mine på privat klinikk, de brukte laser. Hadde ikke lyst til å gå til fastlegen, for jeg hadde føflekker i ansiktet som skulle bort, og jeg ville være sikker på at arrene ble fine. Jeg betalte 1200, da fikk jeg fjerne så mange jeg ville Og arrene ble kjempefine - de vises så og si ikke i det hele tatt :D
Gjest Ida<3 Skrevet 25. desember 2011 #17 Skrevet 25. desember 2011 Jeg bare lurer på om det går an å fryse bort føflekker med sånn vorte fjerner som vi har hjemme sånn at jeg slipper å gå til lege håper noen vet
Casall Skrevet 25. desember 2011 #19 Skrevet 25. desember 2011 Jeg var hos fastlegen, sa jeg ville fjerne den og de fjernet den 10 min etterpå. Så henvisning? Nei.
JohnS Skrevet 26. desember 2011 #20 Skrevet 26. desember 2011 Jeg var hos fastlegen, sa jeg ville fjerne den og de fjernet den 10 min etterpå. Så henvisning? Nei. Det kommer helt an på hvor den er, størrelsen, eventuell mistanke om at den er ondartet og kanskje det viktigste for mange, nemlig hvor bekymret man er for arr. Å få noe skjært vekk hos fastlegen kan gi betydelig dårligere resultater enn om det er gjort av spesialist. Eventuelt kan man oppsøke privatpraktiserende direkte uten henvisning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå