Blackpuma Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg skal jobbe i Oslo mai-august, og vil i den anledningen finne meg et midlertidig sted å bo. Dette er fordi jeg planlegger å flytte sammen med noen venninner som flytter til Oslo i August/September, så derfor ønsker jeg ikke å bo der lenger. Det jeg lurer på er hvor jeg kan få tak i dette og eventuelt hvordan? Jeg er litt ny på leiemarkedet, så vet ikke helt hvordan alt fungerer. Når burde jeg begynne å lete aktivt? Når begynner folk å legge ut dette? Er det mulig å eventuelt leie en hybel å si den opp med en gang? Det bruker vel å være tre måneders oppsigelsestid? Er det mange som leier ut leilighetene sine sånn? Mange spørsmål, men jeg er litt småbekymret for hvordan dette skal gå seg til. Noen som har erfaring? Eller eventuelt vet litt mer om hvordan det fungerer, om det er helt greit å få hybel for tre måneder? Man skulle tro det, da det sikkert er en del som flytter hjem i ferier?
kanelsnurr Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Det er massevis av oslo-studenter, som skal reise til sine hjemmstede for ferien, og helt sikkert noen som vil leie hybelen sin videre til deg (framleie) for disse månedene. Synes du skal legge en annonse på hybel.no, det er i allefall et bra sted å starte.
Blackpuma Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2011 Takk for forslag, kanelsnurr! Nå er det gjort, så får jeg håpe noen tar kontakt snart. Finn.no har jeg selvsagt sjekket allerede, og der er få annonser lagt ut for sommeren. De som er lagt ut er for dyre etter min økonomi.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 ta kontakt med studentskipnaden i Oslo, de pleier å leie ut studenthybler som ikke er ibruk om sommeren
Glynis Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Det er en hel skokk av studenter som leier ut hyblene sine om sommeren, ja. De fleste som ikke er fra Oslo drar hjem for å jobbe/drar på ferie, og vil gjerne spare noen tusenlapper uten at de mister hybelen sin til høsten. Det legges nok mer slikt ut på hybel.no, i tillegg så henger det veldig ofte lapper på studentbyene (posthus/vaskeri/etc.)
ejoty Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Finn.no har jeg selvsagt sjekket allerede, og der er få annonser lagt ut for sommeren. De som er lagt ut er for dyre etter min økonomi. Hva med å legge ut en annonse selv under "ønskes leid"? Vet om noen som fikk leie en leilighet møblert i 3 måneder, fordi eieren skulle ut og reise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå