Gå til innhold

besvimer etter sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg høre om en som ved et par-tre tilfeller har besvimt etter at han har hatt sex. Dette er samboeren til en venninne av meg og hun er bekymret for at det er noe alvorlig, da hun aldri har hørt om dette før. Mannen det gjelder ønsker dessverre ikke å oppsøke lege og mener det er helt ufarlig.

Er det en "naturlig" forklaring på det, eller bør fyren oppsøke lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag fikk jeg høre om en som ved et par-tre tilfeller har besvimt etter at han har hatt sex. Dette er samboeren til en venninne av meg og hun er bekymret for at det er noe alvorlig, da hun aldri har hørt om dette før. Mannen det gjelder ønsker dessverre ikke å oppsøke lege og mener det er helt ufarlig.

Er det en "naturlig" forklaring på det, eller bør fyren oppsøke lege?

Jeg har aldri hørt om det...Vet ikke om det er farlig, men det er jo ikke normalt...en grunn må det jo være. Kanskje han ikke greier å ta opp nok oksygen under akten?

Skrevet

Med Juni i Hotell Cæsar gikk det helt fint :tongue:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Lege er en smart ting... Eventuelt kan hun snakke med sin lege for å få råd fra en fagperson.

Gjest Ruccola
Skrevet

Det har jeg også gjort to ganger.

Tror ikke det er farlig, det eneste farlige er jo om man står sammen i dusjen f.eks, og man faller.. Det gjorde jeg, men hadde heldigvis en sterk mann som holdt meg oppe til jeg kom til meg selv igjen....

Skrevet

Takk for svar. Jeg kom på at jeg skal til legen snart selv, og da skal jeg jammen spørre på generelt grunnlag, bare for å høre om hun mener det er greit å sjekke for underliggende sykdommer, eller om det har en grei fysisk forklaring.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Om en hyperventilerer så besvimer en jo...

Skrevet

Ja, nå vet jeg jo ikke akkurat hvordan det foregår under akten der i gården, men kan jo hende han glemmer å trekke inn pusten godt nok ja ;)

Tror uansett jeg skal høre med legen min :)

Skrevet

Har hendt meg et par ganger også - at jeg NESTEN har svimt av. På grunn av hyperventilering. Litt stress :fnise:

Skrevet

En ting det KAN være, ( og ja, jeg skriver kan med store bokstaver for det trenger ikke være det i det hele tatt) er lavt blodtrykk. Da kan man svime av eller at det "svartner" feks etter/under fysisk aktivitet..

Gjest Ruccola
Skrevet

En ting det KAN være, ( og ja, jeg skriver kan med store bokstaver for det trenger ikke være det i det hele tatt) er lavt blodtrykk. Da kan man svime av eller at det "svartner" feks etter/under fysisk aktivitet..

Det glemte jeg forresten å skrive, jeg har det :)

Har noe jeg tror de kaller ortostotisk hypotensjon eller noe. (Blodtrykksfall, spesiellt når man reiser seg raskt)

Kommer spesiellt om jeg stresser eller om jeg har drukket lite.

Ikke noe farlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...