Gå til innhold

Null matlyst

Fremhevede innlegg

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg har ikke matlyst i det hele tatt, og det irriterer vettet av meg. Jeg er egentlig veldig sulten, men finner overhodet ingenting hverken i kjøleskapet, fryseren eller kjøkkenskapet jeg har lyst på. Ikke en gang sjokolade frister meg, enda jeg til vanlig elsker sjokolade og kan spise det i massevis!

Noen som har forslag til hva jeg kan lage meg som er kjapt og enkelt, men samtidig veldig godt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Bare lag noe. Spiller ingen rolle hvor lite matlyst du har, kroppen trenger mat.

Begynn gjerne med ei halv skive med noe godt pålegg på, gjerne noe som ser innbydende ut. Salat, pålegg, agurk, reddiker - friskt og godt.

Skrevet

Jeg har vært igjennom en periode med så liten matlyst at jeg måtte ha alarm på mobilen hver fjerde time for å huske å spise i det hele tatt. Jeg fant ut at det var helt umulig å tenke på å spise sunt, jeg måtte bare spise det jeg faktisk hadde lyst på for å i det hele tatt få i meg noe.

Klare supper. Brus. Kjeks. Fjordland tortellini med tacosaus eller lignende på. Yt næringsdrikker.

Det så hjalp veldig var å spise i sosiale sammenhenger. Da måtte jeg spise. Kanskje du har noen du kan spise sammen med? Gå på middagsbesøk eller spise ute sammen?

Lykke til :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Bare lag noe. Spiller ingen rolle hvor lite matlyst du har, kroppen trenger mat.

Begynn gjerne med ei halv skive med noe godt pålegg på, gjerne noe som ser innbydende ut. Salat, pålegg, agurk, reddiker - friskt og godt.

Har prøvd å gjøre dette, men har ikke klart å få ned en halv brødskive en gang. Har fått i meg en bit and that's it :sukk: Blir litt lite i løpet av en dag ...

Gjest Consensio
Skrevet

Har du prøvd å dele opp skivene slik man gjør med småbarn?

Helt seriøst, det fungerer som regel alltid.

Da mister man litt av oversikten på hvor mye man skal prøve å spise opp også er det så små biter at man mister litt oversikt over hvor mye man har spist, og vips, så har man spist både 1,2 og 3 brødskiver :fnise:

Gjest idakaroline
Skrevet

Har du prøvd å dele opp skivene slik man gjør med småbarn?

Helt seriøst, det fungerer som regel alltid.

Da mister man litt av oversikten på hvor mye man skal prøve å spise opp også er det så små biter at man mister litt oversikt over hvor mye man har spist, og vips, så har man spist både 1,2 og 3 brødskiver :fnise:

Det var en god idé! Det tror jeg at jeg må prøve! Det eneste som står igjen er å finne pålegg som jeg liker ... Er ganske kresen til vanlig, og det hjelper ikke akkurat på nå som jeg overhodet ikke har matlyst :sjenert:

Skrevet

Enig med epione.. Klare supper fungerer som regel bra.. Eller forskjellige drikker med litt næring i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...