Gå til innhold

statistikken for å lykkes?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Statistikk sier jo ingenting om hvordan det vil gå med meg, men lurer likevel. Det ser ut som om det er så mange her inne som prøver lenge, er det noen som vet ca. hva tallene sier? Og hva med spontanaborter? Er 29 og veldig spent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Statistikken sier at litt i overkant av 60% av alle parene som prøver lykkes innen 6 måneder.Ca 80% oppnår et lite frø i magen før et år er omme.

Men det er fremdeles ingen grunn til å slå alarm før et år er omme.De som ikke har klart det til da må som regel ha en eller annen form for hjelp.

Men unntak skjer jo icon_smile.gif

Håper du fikk svaret du ønsket deg og lykke til med prøvinga icon_smile.gif

Hilsen

Statistikken sier at over 60% av alle prøvende par lykkes innen seks måneder, og over 80% får det til før ett år er gått. De som fortsatt ikke får det til, kan som regel hjelpes på en eller annen måte, 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det med spontan aborter, men opptil 3 aborter kan være vanlig før knøttet henger seg skikkelig fast.

Etter 3 aborter vil du som regel få litt hjelp eller nøyere oppfølging.

Hilsen meg igjen icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% etter 6 måneder

80% etter et år

Hver gang du treffer eggløsning: Ca. 25% sjanse.

Abort:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jentene sine som hadde orden på tallene. Men de forandrer seg vel litt med prøvende mors alder, ikke?

(Synes jeg kjenner mye rart i magen allerede, men så gjør jeg jo ikke stort annet enn å kjenne etter heller;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statistikken aldersmessig vet jeg ikke,men fruktbarheten senkes betraktelig allerede ved 30 års alderen og ved 40 års alderen har man en minimal sjanse for å klare dette på egenhånd.

Selvfølgelig skjer jo dette gang på gang så man skal jo aldri si aldri icon_smile.gif

Uansett så er visstnok den ideelle alderen å få barn på når man er 25-27 år gammel.

Lykke til uansett icon_smile.gif

_________________

Thea icon_rolleyes.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Thea den 2002-05-10 22:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea: Det er IKKE riktig at den senkes "betraktelig" ved 30-års-alderen. Det var en artikkel om dette i Aftenposten for en tid tilbake hvor journalisten hadde trukket denne slutningen, men hvis man så på tallmaterialet var det en LITEN endring i kurven rundt 30, en brattere endring rundt 35 og så begynte det å se riktig svart ut rundt 40 (Ingen nyhet at journalister ikke forstår/velger å ikke forstå statistikk). Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Oslo er tross alt nærmere 30 år, så HELT umulig kan det da ikke være... icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De fleste i min vennekrets har valgt å vente til de har passert 30 pga karriere osv.Samtlige har brukt over et år på å¨bli gravide,og flere har trengt hjelp som ex.prøverør.Mange har opplevd aborter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at det var umulig å bli gravid når man er 30 år,men skal man sammenligne sjansene for å få det til å klaffe innen 12 mnd når man er rundt 25 eller 30 år er jo oddsen større i 25 år`s alderen.

Umulig er det jo ikke,og sikkert ikke vanskelig for mange.Men for en del 30 åringer kan det bli litt trasig icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Thea: Det jeg sier er at statistikken faktisk slett ikke er så ille for en 30-åring. Den er faktisk nesten lik den for en 25-åring. Ved 35 derimot blir det verre, men de har fremdeles veldig gode odds.

De fleste av mine venner har blitt gravide rundt 30, og statistikken på dem er vel:

7 måneder

6 måneder

1 glipp (prøvde ikke, men gikk tom for kondomer...)

2 måneder

3 måneder

2 måneder

1 sikre perioder (prøvde altså ikke)

1 hoppe-av-i-svingen

(NB: "Glippene" er veldig ønsket, prevensjonsforsøk som de nevnt over er jo ikke akkurat smart hvis man virkelig ikke ønsker å bli gravid...)

Jeg har ett vennepar som enda sliter.

Statistisk sett er det vel et av syv par som har problemer.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...