Gå til innhold

Langtur!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har vi bestemt oss, samboeren min og jeg. I februar reiser vi. To-tre måneder. Hvor skal vi ?? Det vet vi ikke helt ennå. Iallefall til mellomamerika og sydamerika. Vi vil gjerne seile litt på turen. Ellers skal vi ha en blanding av litt "luksus", backpackerliv, aktivitet og sran/soling.

Nå vil vi gjerne ha tips fra dere som har vært på langturer tidligere!! Hvor skal vi dra??

...sommerfuglene er her allerede!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen jeg kjenner seiler fra Kanari-øyene over til Brasil nå i oktober/ november. Deretter skal de være en to måneders tid i Sør-Amerika og bare farte rundt. Kanskje dette kan være en idè for dere?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med østen? Det er en flot ttid på året å reise rundt i feks. Thailand.

Skrevet

JEg har bodd et halvt år i India. Spennende, men også slitsomt med så mange intrykk for det er så milevidt fra Norge. Allikevel er jeg jo veldig glad jeg dro og sitter igjen med så mye! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har vi bestemt oss!!

Det blir 3 uker i Sør Afrika. Flyr videre til Sao Paulo i Brasil og krysser over Brasil til Bolivia og Peru. Sannsynligvis avslutter vi med å slikke sol på noen øyer langs Venezuelas kyst.

Andre som har vært på lignende etapper?? Skriv gjerne!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei på deg.

Høres ut som om det blir en fantastisk tur. Jeg var i Sør-Afrika tidligere i høst, og det er et spennende land med mye å oppleve. Vi startet i Cape Town, kjørte videre med leiebil gjennom Garden Route (fantastiske landskap - men ikke det man forbinder med Afrika i det hele tatt). Tok fly til Durban og kjørte med en annen leiebil rundt i zululand, besøkte blant annet en zululandsby og var på safari.

Hvis dere har lyst til å legge opp ruta og bestille noe på forhånd, har jeg lyst til å anbefale et selskap som ikke er så kjent:

http://www.getafricatravel.com/

Det er en norsk dame som er gift med en sørafrikaner og driver et lite reisebyrå i Durban. De kan legge opp akkurat det dere ønsker, og de er veldig hyggelige.

Et annet lite tips: Vi fløy videre til Victoria Falls i Zimbabwe. Zimbabwe er et diktatur og noen ganger kan det være uroligheter, men Victoria Falls regnes likevel som trygt. Landet er helt avhengig av alle turistene der, så de er opptatt av at turistene skal føle seg vel. Uansett er det fantastisk å oppleve fossen. Deretter dro vi på en organisert safaritur i Botswana. Det også anbefales på det sterkeste!! Vi sov i telt og hørte elefanter blåse i snabelen og flodhester grynte utenfor.

Lykke til og god tur. Skulle ønske jeg kunne planlegge en ny tur med en gang...

Skrevet

Kjenner noen som har tatt turen i motsatt rekkefølge, og de var kjempefornøyde! Har selv vært i peru, og mitt favorittsted var Taquile, en øy i Titicacasjøen, uten veier, strøm og mas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...