Gå til innhold

Svinedyr bilreparasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekket pris på en service på bilen vår - der det blant annet må gjøres en stor jobb på bremsene. Bilen er verdt ca 50-60 000, og prisestimat for reparasjon er 27 000,-. Dette var vesentlig mer enn vi hadde både regnet med og fryktet.

Vi planlegger å selge bilen, men vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre nå. Er det noen som har forslag? Er det evt lønnsomt å selge bilen med feilene den har, eller bør den fikses på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta deg heller en tur på glattisen og vent til noen kjører på deg. Er så mange idioter som bryter vikeplikt at det bør være grei skuring nå på denne tiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listeprisen på min bil var litt over 50.000,- men den trengte reprasjoner for nesten 30.000,-. Jeg valgte å bytte den inn i en annen bil da. Kan nevne at dette var en skikkelig mandagsbil. Hadde den ikke vert det ville jeg ha kostet på de 30.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket pris på en service på bilen vår - der det blant annet må gjøres en stor jobb på bremsene. Bilen er verdt ca 50-60 000, og prisestimat for reparasjon er 27 000,-. Dette var vesentlig mer enn vi hadde både regnet med og fryktet.

Vi planlegger å selge bilen, men vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre nå. Er det noen som har forslag? Er det evt lønnsomt å selge bilen med feilene den har, eller bør den fikses på forhånd?

Det som nok lønner seg ALLER MEST er å sjekke pris flere steder. De kan variere noe enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk pris i Sverige, ofte ned mot halv pris på kostbare reparasjoner! Og bedre service :)

(Vel og merke hvis du bor slik at Sverige er et alternativ)

Endret av charlott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

ta deg heller en tur på glattisen og vent til noen kjører på deg. Er så mange idioter som bryter vikeplikt at det bør være grei skuring nå på denne tiden

Nja, om det er bremsene som skal fikses, så hjelper det lite at noen andre ikke overholder vikeplikten.

1) Verkstedet ser ingen sammenheng mellom en kollisjon og bremseproblemene

2) Bremsene er så ødelagte at man selv får problemer, til tross for at den andre personen ikke overholdt sin vikeplikt.

Så, i bunn og grunn et idiotisk forslag å komme med.

TS: støtter oppunder forslaget om å sjekke priser, også i Sverige.

Vi bruker bare verksted i Sverige og har spart flere tusenlapper i forhold til prisene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Liten oppdatering; vi reiste til Sverige, og betalte i underkant av 13 000 norske kroner. ;) Har hatt bilen på EU-kontroll i Norge etterpå, 0 feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Vi har akkurat bestilt sevice på Audien vår i Tyskland i sommer. Skal likevel til Danmark og tar en dagstur over grensen. Har gjort det en gang før og sparer masse på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg brukte 20 000,- på bilen min i høst. Den er ifølge markedet verdt kr 1300,- :skratte:

Men for meg er den verdt mye mer. Jeg kunne ikke fått en like bra bil til kr 20 000,- inkl omregistreing.

Jeg bruker alltid Snap Drive på min bil. Og noe fikser jeg selv mens enkelte andre ting får jeg kompiser til å fikse.

Her kan dere sjekke markedsverien av bilen deres: http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid vrakpanten er 1500, ville jeg tatt den kalkulatoren med et kilo salt. Sjekket min nye bil der, og når jeg da klikker på linkene de har lagt til grunn for beregningen, er alle annonsene slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, om det er bremsene som skal fikses, så hjelper det lite at noen andre ikke overholder vikeplikten.

1) Verkstedet ser ingen sammenheng mellom en kollisjon og bremseproblemene

2) Bremsene er så ødelagte at man selv får problemer, til tross for at den andre personen ikke overholdt sin vikeplikt.

Så, i bunn og grunn et idiotisk forslag å komme med.

TS: støtter oppunder forslaget om å sjekke priser, også i Sverige.

Vi bruker bare verksted i Sverige og har spart flere tusenlapper i forhold til prisene i Norge.

Tror kanskje vedkommende tenkte at bilen ble kondemnert og dermed fikk TS igjen verdien på bilen..

Dette er dog ikke å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Tror kanskje vedkommende tenkte at bilen ble kondemnert og dermed fikk TS igjen verdien på bilen..

Dette er dog ikke å anbefale

Det kan også hende, men man kan jo ikke garantere at bilen blir det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har ingen venner som er bilmekanikkere som vil gjøre det på fritiden sin da?

Lønner seg ikke å selge bil med mye feil, vanskelig å selge, og går drastisk ned i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Bytte bremser på bil. Jeg har selv byttet bremser og skiver rundt min bil. Jeg hadde en Saab 9-3 2,0t 2006mod. Det kostet 7500,- å bytte bremseklosser og skiver rundt hele bilen. Dersom bremsekalyppere, bremse servo, bremseslanger, bremseklosser og skiver er defekt samtidig kan jeg forstå at prislappen er noe høyere.

Men fortsatt syns jeg 27kkr høres mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...