Gjest Uglefot Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Du fyller ut en lottokupong. Leverer den og får med deg spillekvitteringen med tallene og lottokupongen som du fylte ut. På vei ut så kaster du lottokupongen i søpla. Så ser du plutselig i øyenkroken at noen plukker opp lottokupongen fra søpla og går mot tippedisken for å levere den..Hadde du reagert?
The Kitten Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Jeg reagerer på alle som plukker ting fra bosset.
Brukernavn Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Nei, hvorfor skulle jeg reagere på det?? Sjansen er jo at noen har akkurat dine tall uavhengig av om de er plukket fra søpla eller ikke. Hadde det vært oddsen eller tipping eller andre spill hvor man trenger kunnskap hadde det vært annerledes, men på den annen side; om du ikke vil at noen skal kopiere deg tar du med lappen hjem.
Gjest Uglefot Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Jeg reagerer på alle som plukker ting fra bosset. Ok,mulig jeg var for utydelig. Hadde du reagert på at denne personen bruker det som var din lottokupong? Må bare gjøre det klart at tråden handler ikke om at folk generelt plukker ting fra søpla men at de plukker opp det som var din lottokupong og leverer inn den..
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Hadde syntes det var en merkelig ting å gjøre, gått rundt og vært dritnervøs frem til trekning, og blitt fly forbanne hvis den hadde slått inn på førstepremien.
Gjest Uglefot Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Nei, hvorfor skulle jeg reagere på det?? Sjansen er jo at noen har akkurat dine tall uavhengig av om de er plukket fra søpla eller ikke. Hadde det vært oddsen eller tipping eller andre spill hvor man trenger kunnskap hadde det vært annerledes, men på den annen side; om du ikke vil at noen skal kopiere deg tar du med lappen hjem. Så la oss si at du hadde vunnet storpotten og må dele den med personen som hadde plukket den opp fra søpla..hadde du ikke følt det litt surt?
Vendie Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Så la oss si at du hadde vunnet storpotten og må dele den med personen som hadde plukket den opp fra søpla..hadde du ikke følt det litt surt? Da hadde jeg nok blitt litt irritert på frekkasen som plukket opp kupongen, men aller mest på meg selv. Sannsynligvis hadde jeg smelt hodet i veggen og gremmet meg over at jeg kunne være så dum og kaste den i søpla. 1
lillemia Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Så la oss si at du hadde vunnet storpotten og må dele den med personen som hadde plukket den opp fra søpla..hadde du ikke følt det litt surt? Ta det med ro, sjansen for at du i det hele tatt vinner er mikroskopisk, så det er fullstendig bortkastet med tid å gå rundt og irritere seg over dette. Er ellers enig i at det er litt rart å plukke opp lottokupong fra søppelbøtta, hadde ikke gjort det selv, men ser ikke at det er noe galt i det.
Wonders Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 det er jo din egen søppel, og ingen har lov å ta den opp. Jeg hadde gått å henten den, fra vedkommende. Er ikke redd for konfrontasjoner slik sett. Det er jo registrert på meg, og ikke uvedkommende.
barnehagetanten Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Hvorfor kaste den om en er redd for slikt? :gjeiper:
Gjest Uglefot Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 det er jo din egen søppel, og ingen har lov å ta den opp. Jeg hadde gått å henten den, fra vedkommende. Er ikke redd for konfrontasjoner slik sett. Det er jo registrert på meg, og ikke uvedkommende. Men er det ditt søppel når du har kasta det i en offentlig søppelbøtte? Eller tippekioskens søppelbøtte? Jeg har aldri opplevd dette altså,er bare gøy å fundere rundt slikt.
Gjest Hikke Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Så la oss si at du hadde vunnet storpotten og må dele den med personen som hadde plukket den opp fra søpla..hadde du ikke følt det litt surt? Alle gevinster fra norsk tipping går inn på din spillekonto. Dessuten er det ikke lov å tippe uten tippekort nå.
Brukernavn Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Så la oss si at du hadde vunnet storpotten og må dele den med personen som hadde plukket den opp fra søpla..hadde du ikke følt det litt surt? Hadde jeg vært så dum at jeg la den fra meg i søpla hadde jeg jo uansett bare hatt meg selv å takke.
Wonders Skrevet 25. januar 2011 #14 Skrevet 25. januar 2011 det er fortsatt ditt, selv om det er kastet. De som er flinke på dette kan sikkert svindle noe info om deg osv på dette oxo Grøss. Utrolig hvor utspekulerte de er blitt. Jeg kaster aldri slikt, og får sjokk hver gang noen printer ut kvittering på minibanken å lar den ligge igjen. Nå er vi over på noe annet, men prinsippet er for meg det samme. Jeg kommer borti forsøk på id-tyveri daglig, og det er utrolig mye vi i Norge aldri har tenkt over før som blir brukt mot oss senere... Tror ikke ts trenger å være nervøs, men vedkommende i søppla gikk eksakt etter dette papiret, og stod nok å fulgte med på alt ts gjorde påå til da... Vær varlig sier nå jeg...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #15 Skrevet 25. januar 2011 Jeg reagerer på alle som plukker ting fra bosset. Hvorfor må du alltid ha så surmagede svar? Du skjønte utmerket godt hva ts mente.
Wonders Skrevet 25. januar 2011 #16 Skrevet 25. januar 2011 jaja, så er det noen som vil lage litt støy da... Ts har nok godt mot...
Gjest Hikke Skrevet 25. januar 2011 #17 Skrevet 25. januar 2011 Alle gevinster fra norsk tipping går inn på din spillekonto. Dessuten er det ikke lov å tippe uten tippekort nå. Og så man vise legimitasjon!
Brunhilde Skrevet 25. januar 2011 #18 Skrevet 25. januar 2011 Den tiden jeg leverte lottokuponger på butikken og kastet gamle kvitteringer der pleide jeg å rive dem i biter nettopp for at ingen skulle kunne spille mine tall. Nå spiller jeg på nett, så "problemet2 er der ikke. Men nei, jeg hadde nok ikke sagt noe, bare egret meg over at jeg ikke hadde latt være å kaste kupongen akkurat der og akkurat da.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #19 Skrevet 25. januar 2011 Og så man vise legimitasjon! Legitimasjon...
Brunhilde Skrevet 25. januar 2011 #20 Skrevet 25. januar 2011 Alle gevinster fra norsk tipping går inn på din spillekonto. Dessuten er det ikke lov å tippe uten tippekort nå. Og så man vise legimitasjon! Jeg tror kanskje du misforstod spørsmålet litt? Det er helt mulig å plukke en kupong (eller spillkvittering) ut av søpla, ta en ny (uutfyllt) lottokupong, fylle i tallene fra den brukte kupongen, eventuelt levere samme kupong (eller kopiere tallene fra kvitteringen) og levere den på eget spillekort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå