Gå til innhold

Brisbane


frk.ompalompa

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har vært i Brisbane, Australia og kan fortelle meg litt om byen? Jeg skal til Australia for å studere, har helst lyst til Sydney, men det ser ikke ut til at karakterene mine holder til den skolen som er der. Da er Brisbane et andre alternativ. Men vil gjerne høre andre sine erfaringer og meninger om stedet. Er det for eksempel strender der? utenom den som er tillagt i byen. Og hvordan er utelivet, transport osv.? er det en livlig by, kjedelig..? lurer egentlig på alt, så om noen tar seg tid til å fortelle litt vil jeg være veldig takknemlig :) skal forresten på griffith university om det er noen som tilfeldigvis har gått her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carleigh-Ann

Jeg har vært i Brisbane og likte byen veldig godt! Har ikke vært ute på barene der, men de jeg kjenner som har bodd der sa det var livlig :) Og Griffith University er vel kjent for å være bra. Angående strender så er det ikke så veldig langt til Surfers paradise, som er et kjent feriested. Går masse busser og det er billig å reise rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Brisbane flere ganger og jeg synes det er en helt okey by, men hadde jeg valget mellom den eller Sydney, så er valget enkelt. Du har ikke tenkt på noen andre byer da? Melbourne er min store favoritt og Perth er absolutt å anbefale.

Brisbane er for all del ikke et dårlig valg heller. Byen har en koselig kunstig strand midt i sentrum og Surfers og Collangatta er ikke langt unna med the real deal. Det finnes et bra uteliv med mye konserter og noe for enhver smak egentlig. Griffth er et bra universitet, men det er veldig mye nordmenn som flokker seg dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det er å bo i Brisbane som student, men som turist fikk jeg mer enn nok av byen etter fire dager. Ikke spesielt mye å finne på i selve byen. "Bystranda" er ikke så mye å skryte av, og det er 1,5 time å reise med tog og buss til Surfers Paradise. Så at det var mange ungdommer (også norske) som dro til Surfers i helgene for å feste og sole seg.

Hvis du vil gå på et universitet med mange norske studenter, så velg gjerne Brisbane. Norsk miljø og norske venner. Hvis du vil oppleve et større internasjonalt miljø, ville jeg valgt et annet univeristet. Og heller Sydney, hvis det lot seg gjøre.

Er også usikker på hvor lenge flommen vil påvirke Brisbane, vil nok tro det tar tid før byen er tilbake til sitt gamle jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med flere av de andre over. Brisbane er en helt ordinær by, jeg hadde mye heller valgt Sydney eller Melbourne. I Brisbane er det også "overflow" av unge, skandinaviske studenter....Hadde heller valgt en by der du lettere unngår å snakke norsk omtrent like mye som engelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...