Gå til innhold

Safari


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på safari neste år! Er det noen her som har vært på safari i Afrika og som vil dele erfaringer? Vi har ikke bestemt oss for land eller turoperatør, men vi vil kombinere safarien med noen dager strandferie. Hva ligger prisene på? Er det store prisforskjeller fra land til land? Pleier det å være måltider inkl i prisen? Er ute etter alt av tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du tenker dyr da du sier safari i afrika. Da vil jeg helt klart anbefale masai mara i kenya! Har vært i tre forskjellige nasjonalparker i tanzania også, men synes kenya var bedre! Så mye mer dyr der generellt, og mange flere sorter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har vært på safari nær Kruger Parken i Sør-Afrika på en plass som heter Djuma Vuyatela. Det kostet en del men det var en utrolig opplevelse å bo midt ute i naturen og ha et rom der vi så rett ut på et liten vann der dyrene kom for å drikke. Her er et reisebrev med masse bilder som kan deg et lite inntrykk av hvordan det var: http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm . Jeg ville nok kombinert en slik tur med f.eks. en tur til nydelige Cape Town.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på safari i Tanzania, og syns det var fantastisk. Flere jeg snakket med på forhånd anbefalte Tanzania fremfor Kenya, og det gjorde også guiden vår, som arbeidet begge steder.

Tanzania kan enkelt kombineres med en uke på Zanzibar, som er en nydelig øy. Aktuelle operatører er feks safari.as, magellan, dittafrika.no, eller TEMA startour.

Uansett hvor du velger å dra er safari en fantastisk opplevelse, og du bør glede deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til turoperatør - det kommer helt ann på hva slags tur du vil ha. Ønsker du en "luksus" tur hvor du bor på de flotte lodgene eller "luksus-telt" eller vil du ha en enklere og billigere tur hvor du bor i telt eller enkle hytter.

Jeg har vært til Afrika 3 ganger og skal snart på min 4 tur. Min første tur gikkt til Kenya hvor jeg reiste med Start Tours Temareiser. Da beøkte vi Masai Mara, Lake Nakuru, Shaba og Buffalo Springs. I Kenya likte jeg nok Masai Mara best, men Lake Nakuru var også flott med alle flamingoene. På denne turen bodde vi på Lodger og en natt i flott telt.

Noen år senere gikk turen til Tanzania. Da besteg jeg først Kilimanjaro for deretter å ta noen dager på safari. Da var vi til Ngorogoro krateret - noe jeg synes var utrolig flott opplevelse. Vi var også til Lake Manyara. Etter safarien reiste jeg til Zanzibar, noe som også var en stor opplevelse.

Trede tur til Afrika gikk til Sør-afrika. Denne gangen skulle jeg egentlig reise på en skikkelig campingtur. Men, desverre pga at en gruppe som skulle med på turen kansellerte så måtte de avlyse hele turen. Jeg ble da tilbudt å være med en annen gruppe som skulle bo på hotell. Siden jeg hadde flybilletter allerede tok jeg imot tilbudet.

Parkene vi besøkte da var Kruger, Hluluwe, Mountain Zebra Park og en til som jeg ikke husker navnet på nå.Var også til Drakenberg fjellene, kjørte gjennom Zwaziland og Lesotho. En helt utrolig opplevelse.

NÅ i april så går turen til Botswana og Zimbabwe og endelig en campingtur. Nå skal jeg på en 16 dagers rundtur hvor vi stort sett skal ligge i telt. Tror det kommer til å bli en enorm opplevelse. Nå skal jeg til Okavangodeltaet, Chobe, Makgadikgadi og Moremi. Blir også besøk til Victoriafallene.

Av turoperatører så brukte jeg til Sør-Afrika firmaet som heter Kiboko. Det var veldig ålreit og jeg vurderte å benytte de igjen til denne turen. http://www.kiboko.co.za/en/general/

Nå skal jeg reise med ett selskap som heter Drifters ( http://drifters.com/Home.asp) Har bestillt turen gjennom Hvitserk &Eventyrreiser men man kan også bestille selv direkte gjennom Drifters. Turene deres er forholdsvis rimelige og det er fint å reise med en international gruppe.

Lykke til med planlegging av Afrikatur - Gled deg for Afrika er bare helt fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...