Skogtussa Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har allerede begynt å kikke på søskenvogner. Storesøster her i huset kommer til å være 1,5 gammel når nestemann blir født. Søskenvogna vil bli brukt til å følge storesøster i barnehagen blant annet. Jeg syns TFK twist twinner er en veldig stilig vogn, og kunne godt tenke meg den, men for min del er det ikke aktuelt å bruke så mye penger på en søskenvogn. Til og med på bruktmarkedet syns jeg den er altfor dyr. Har kikket på Emmaljunga sine søskenvogner også, hvor jeg kan ha den nyfødte i en mykbag eller kun i en pose sidenav søsteren sin. Prisen er mye snillere på disse vognene;) Hva er ulempene og fordelene med de forskjellige vognene? Noen anbefalinger? Hvor mye brukte dere søskenvogna?
SummerJoy Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 *følge med* Har akkurat 2 år i mellom mine, og har enda ikke kjøpt søskenvogn. Men ser helt klart behovet så vil ha!
Mamaloco Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Denne skal jeg også følge! Det blir 15 måneder mellom gutta våre, og er sikker på at vi er nødt til å ha søskenvogn/tvillingvogn.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Når den skal brukes som søskenvogn så er det jo kjekt at det store barnet kan sitte forover og babybagen mot mammaen. En type av Emmaljunga kan det og Carena sin vogn og den er ganske billig. Twinner Twist er som du sier ganske så dyr.
mimi82 Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Vi får 22 mnd mellom våre og har vært å sett på mange forskjellige søskenvogner, vi endte til slutt opp med å bestille babyjogger city select 2011 med ekstrasete. Vi ønsket ikke en veldig stor (les bred) vogn og så på denne som et godt alternativ. Denne blir faktisk mindre sammenslått enn den vognen vi har guttungen fra før (maxi cosi mura 4) og dermed tar den også betraktelig mindre plass i bilen. Men det er jo klart at den ikke er det billigste alternativet, men var et godt alternativ da vi ikke trengte å tenke så mye på prisen.
TheaH Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Tenker litt på dette vi også i og med det vil bli 14-15 mnd mellom våre barn. Vet ikke helt om behovet er der i og med kommende storesøster hater å sitte i vogn. Men tror nok vi ender opp med å kjøpe søskenvogn likevel. Har hørt mye bra om TFK Twinner Twist Duo, og vi ender nok opp med å kjøpe den. Synes egentlig ikke prisen på den er så ille om man får kjøpt den brukt, men nå brukte vi ikke penger på vogn til storesøster da vi fikk låne vogn av slektninger. Det flotte med vognen er at den har håndbrems, i tillegg så har den skillevegg, justerbart styre og den blir veldig liten sammenleggbar. Og den er veldig lett. Har hørt fra flere bekjente at man bør ha søskenvogn med to kalesjer, altså en kalesje til hvert barn, vet ikke helt hvorfor, men de som har erfaring sier ihvertfall så. Tror ikke at man kan ha hardbag i Carena-vogna, så da må man i såfall ha den nyfødte i en softbag og ha babyen "vendt fra seg" om du skjønner. Har også hørt at man bør velge søskenvogn med skillevegg mellom barna, slik som TFK har. Vet at Teutonia ikke har slik skillevegg ihvertfall. Mountain Buggy og Easy Walker har vel også søskenvogn, men de vet jeg ingenting om. Ellers kunne jeg godt tenkt meg å kjøpe Bugaboo Donkey, men den har vel ikke kommet i norske butikker til våren likevel, og dessuten blir nok prisen en del høyere enn det vi er villige til å betale for vognen.
helenaa Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Nå har jeg ikke så mye erfaring med søskenvogn enda, men så langt er jeg veldig glad for at vi brukte en del penger på en brukt OTH vogn (heter vel mountain buggy duo hvis man skal kjøpe ny). Den er smal og superlett å trille. Jeg bruker bare denne vogna nå, også når jeg bare har med babyen. Søskensetet er greit å bruke til handleposene... Vi betalte kr. 4000 inkl. bag til baby og en del utstyr. Det er det virkelig verd, framfor å gå med en tyngre og bredere vogn. Men vi går mye med vogna. Jeg ville nok ikke brukt så mye penger på den hvis jeg bare skulle kjøre en kort tur nå og da.
Tussi! Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Vi kjøpte en OTH søskenvogn. Nå har jo ikke lillebror kommet ennå, men vi har prøvd den ett par ganger når vi har hatt besøk, og den virker veldig bra. Tross at den er fra 2006 og vi kun betalte 1300 med bag
Mamaloco Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Har kikket på finn.no nå og det er jo så utrolig mange å velge mellom! Jeg vil veldig gjerne ha en som man kan ha bag og sportsdel samtidig, og der bagen kan være vendt mot meg, uavhengig av hvilken vei den sportsdelen sitter. Men det er jammen ikke lett, ikke alle beskriver dette like godt.. Må nok granskes nøye dette Men er det ingen som vet noe om denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26441178 ? Synes den ser veldig grei ut. Edit: tenkte ikke over at det ikke var svingbart hjul foran.. Da vet jeg ikke, har hørt det blir fryktelig tungt uten. Endret 24. januar 2011 av Mamaloco
Skogtussa Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. mai 2011 (endret) *løfter* Jeg har fortsatt ikke blitt noe klokere når det gjelder valg av søskenvogn. Det ideelle hadde selvsagt vært og lagt flere tusenlapper i kjøpet, og skaffet en nyere TFK twinner twist med separat kalesje, slik at lillebror kan ligge i en hardbag, mens storesøster kan sitte vendt fremover. MEN jeg syns vi allerede har brukt nok tusenlapper på de to vognene storesøster har fra før av, så nå vil jeg gjerne slippe å svi av så mye penger på enda en vogn.. Ser mye på Finn.no og det fins jo utallige vogner. Noen som har erfaringer med Teutonia tvillingvogna? Fordelen med den er at det er vendbart styre, og svingbare hjul foran. Men hvordan er det å trille den på vinterføre? (blir nok til vinteren at vogna blir mest i bruk, siden lillebror kommer i september) Hva med de "gammeldagse" typene til Emmaljunga, Simo og Brio? Jeg kan og selvsagt kjøpe en eldre utgave av Mountain Buggy, Easywalker eller lignende hvor de har felles kalesje, men syns den virker noe teit hvis man skal ha en hardbag i den? Da får man jo ikke brukt kalesjen?! Eller? Endret 2. mai 2011 av Skogtussa
Tussi! Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 *løfter* Jeg kan og selvsagt kjøpe en eldre utgave av Mountain Buggy, Easywalker eller lignende hvor de har felles kalesje, men syns den virker noe teit hvis man skal ha en hardbag i den? Da får man jo ikke brukt kalesjen?! Eller? Vi har mountain Buggy med felles kalesje, og jeg syns absolutt ikke det er noe problem. Ja, det er litt klønete og feste bagen når kalesjen er der. Men ellers er det genialt og ha kalesje begge veier, trenger aldri og bekymre meg for at lillebror skal få sola i ansiktet.
Skogtussa Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 2. mai 2011 Ok, godt å lese at det kan fungere da! Men hvordan blir det egentlig når du har kalesjen ute? Skulle gjerne sett noen bilder;)
lille katt Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 Vi kjøpte TFK twinner twist kun på grunn av plassmangel i bilen. Den er veldig god, men altfor dyr, og jeg vil tro de fleste rimeligere vogner gjør akkurat samme nytten om ikke størrelsen sammenslått er veldig avgjørende. For den blir virkelig veldig liten sammenslått, det skal den ha.
SummerJoy Skrevet 2. mai 2011 #15 Skrevet 2. mai 2011 Har kjøpt Carena duble swing, og er fornøyd med den
Mamaloco Skrevet 2. mai 2011 #16 Skrevet 2. mai 2011 Er det noen som har erfaring med Teutonia Team Cosmo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå