Gå til innhold

negler?


Olse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har Clinique Monique sin prisliste foran meg nå og der stå rdet at manicure koster350, med lakk 450. Synes 100 for fransk manicure hørtes litt vel rimelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at anonym anbefaler å støpe negler 1-2 uker før bryllupet, det mener jeg er feil. Hvis du er neglebiter vokser dine egne negler så fort at når det har gått 2 uker så vil det være et markant skille der hvor neglen slutter. Du skal helst gjøre det dagen før synes jeg. Anonym sier også at hvis neglen blir tykk så er det designerens feil. Det må nødvendigvis bli litt tykt når du har tip for den er litt tykk i seg selv, derfor mener jeg det er penest hvis du rekker å begynne så tidlig at dine egne negler rekker å vokse ut slik at du bare trenger å ha støp og ikke tip.

Tussilago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Tussilago

Det er jeg som er anonym du referere til, men er Lizzy, har bare ikke registrert meg.

Ser at anonym anbefaler å støpe negler 1-2 uker før bryllupet, det mener jeg er feil. Hvis du er neglebiter vokser dine egne negler så fort at når det har gått 2 uker så vil det være et markant skille der hvor neglen slutter. Hva mener du med et markant forksjell der neglen slutter, tenker du innerst ved neglbaåndet? I såfall det er dete du tenkte på så må du bare som jeg har nevn før kjøpe deg litt pleiemidler som skjuler dette. Dete er en engangs investering på omlag 300 kr, og er gjerne en eller annens slags gele/lakk du bruker innerst ved overgangen, etter at du selvfølelig har slip og filt. Slevom man "kjøper"seg pene negler så må de tas vare på av en selv. Jeg smører gele/lakk på etterveksten (for å kalle det de) omlag engang i uke og sliper ned kanter. Dette skal beskytte og styrke min egen negl. Oppå alt dette bruker jeg en lakk som beskytter mot slitasje av geleen.

Jeg skal være enig i at med en ipp an det bli litt tykt, men ikke hvis du støper en negl uten tipp, som fint går an både i støp og gele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizzi: Ja jeg mener innerst ved neglebåndet.Hvilkepleieprodukter er det du mener? Er det lett å fikse på det selv da? Jeg hadde ikke turt å gjøre noe slikt selv hvis jeg ikke hadde hatt kunstige negler før og prøvd pleieproduktene på forhånd. Hvis du har slike negler til vanlig og har gjort det mange ganger før blir det noe annet, men det er kanskje ikke så vanskelig? Er kunstige negler uten tip like sterke som de med tip? Jeg har ikke prøvd uten?

Tussilago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Tussilago

Er enig med deg at det aller baste hadde vært å gjort hele prsedyren med neglene i god tid slik at din egne vokser ut og du kan bare støpe/legge gelee oppå disse det blir penest. Og hvis man begynner 8 uker før så går det, og det trengs vel da 2 besøk hos designeren.

Når det gjelder tipp eller uten og sammneligning av styrke så tror jeg vel at hvis du skal ha veldig lange så kan det være lurt med tipp. Men år vi diskuteret tipp Tussilargo, er det ikke sikkert at vi mener det smme vet du, det er mye der ute jeg ikke kjenner til. Et par ganger har in negler knekt så langt ned at damen må lage en ny kustig negl ut fra et pulver hun har, da bruker hun en sjablong og skulpturere rundt. Og dette, tror det eller ei holder. Men hva du kaller det er jeg ikke sikker på, og da blir neglen litt, men ikke noe særlig tykkere.

Jeg har nå hatt konstanst forsterkning på siden jeg giftet meg i sepember og hadde det første gang. Kaller det forsterkning siden det bare er oppå min ekte negl. Det er ikke dette som kalles kunstnegler? Er ikke det slike som er av akryl, silke og plast?

når det gjlder det produktet/ de jeg bruker til å vedlikeholde så er det forskjellige slag man kan bruke og det som bestemmer er hvordan prod du har på neglen.

Tussilago, har du vært hos designer og fått negle og ikke blitt foreslått produkter?

Det er kun neglelakk jeg bryker fra andre leverandører enn de som prod gelen/støpen.

Jeg har som sagt gått over til gele og fra merke bio sculpture gel kommer gelen, som er fra sør afrika, et nokså naturlig produkt (er litt usikker på det, men...) Bruker så fil veldig forsiktig og kloss for å rette ujevnheter før jeg tar på et lag med executive base developer og så et lag med high gloss clear coat. Og min negler er så bra ut *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lizzi.

Jeg er har ikke blitt forslått noen produkter hos designeren annet enn olje som jeg smører på hver kveld, jeg går ofte til henne, ca hver 3. uke og da har neglen vokst såpass mye at hun filer ned gammel støp og legger på nytt. Jeg har bare prøvd med tip. Med tip mener jeg en plastnegl som hun limer på min korte negl, filer til og støper oppå. Det synes jeg egentlig blir litt tykt til min egen negl har vokst såpass mye at tipen har blitt filt vekk etterhvert. Jeg har de ikke så lange, det er bare litt utenfor fingertuppen, synes det er langt nok, da knekker de ikke så lett. Jeg har en jobb som ikke tillater meg å ha de lengere, hvis de hadde vært lange hadde jeg ikke fått gjort jobben min uten å tenke på dem hele tiden. Jeg tror at hvis noen her inne skal få seg negler til bryllupet så lønner det seg ikke å ta dem for lange for da ser det så rart ut. Når man ikke er vant med lange negler så blir man så kjeitete til å begynne med. Jeg prøvde å ha de skikkelig lange en gang, det var mere problemer enn moro. Alt ble så kronglete, særlig bukseknapper, minibanktasting, og slike ting. Er du enig i at det er best hvis de ikke er så lange, og særlig ikke for de som er neglebitere siden de pleier å ha de så korte?

Tussilago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussilago, ser vi er i samme fylke, dvs jeg boe i Oslo, men får neglene gjort i Drammen.

For lange negler ser bare rart ut når de ikke er ekte samme hva.

Hver 3 ukr, det er jammen ofte, hva betaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussilago, ser vi er i samme fylke, dvs jeg boe i Oslo, men får neglene gjort i Drammen.

For lange negler ser bare rart ut når de ikke er ekte samme hva.

Hver 3 ukr, det er jammen ofte, hva betaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...