Gå til innhold

negler?

Olse

Anbefalte innlegg

Heldigvis er jeg veldig heldig med neglene mine! De blir både lange og fine uten å knekke. I tillegg er de fint lyserosa uten noen som helst stygge hvite merker. icon_smile.gif

Jeg kommer nok bare til å klippe de ned 2-3 uker før bryllupet sånn at de kan vokse seg lange og fine og være "ferske" til den store dagen - også file dem litt da. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg har ikke tenkt så mye på det, har aldri vært opptatt av negler, men kanskje jeg skal koste på meg en tur eller to til manikyr...

Er det noen som kan gi meg noen pris, så jeg ikke går helt grønn inn og flår meg?

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-26 20:45 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg har tenkt å prøve å holde mine egne negler fine til den dag (er desverre en (ex) neglebiter...)vet noen hvor mye fransk manikyr koster???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når eg giftet meg i fjor gikk jeg for første gang og fikk manicure.

Jeg har i utgangpunktet negler som virker lange selv og de ikke er det. Jeg hadde da spar litt, men de var i ferd med å knekke og flise seg. Har alltid vært en stor gan av fransk manekyr (hvitt på tuppen) og ba om dette. DEt som ble gjort var at mine egne ble forsterket med støp, ingen tipp el ble lagt på, så neglene var mine, men de var forsterket. Dette ble veldig bra og jeg var supe fornøyd, det ble et veldig eksklusivt utseende på neglene. Husk jenter det er forskjell på en fancy flott stil og en som har overdone it. På Ricky Lake ser du gjenre en del av dde med negler så lange som ja, dette ser bare billig ut.

Vel tilbake til min erfaring, neste gang jeg fikset neglen sa hun at hun hadde fått en ny type naturgele som var skånsom mot neglen, og ikke minst man slapp det forbannede trykket som jeg kjente på neglene min av støpen. Dette tok hun på og de er supre. Dette er nå et halvt år siden og jeg er fornøyd. Det eneste negative, trodde aldri at jeg kommer til å si det, er at neglene vokser for fort så jeg må stelle de så ofte, omtrent hver 3-4 uke. Jeg visste ikke det at neglene min evåkste så fort, men som negldesigneren sier, jeg har aldri sett maken til neglvekst, og hun har holdt på med dette i 15 år

Sist jeg var hos henne ba jeg om å få franske manikyren langt inn på neglen slik at jeg kunne vente litt lenger med å komme neste gang. Og dette ble bra.

Det veste med neglene er at je gikke trenger å være redd for at de brekker, for det skal umulig mye til. men pass på det er forskjell på designere der ute, mange er bare humbug.

Tone Lise akademiet eller vha det heter er bra, de leverer kvalitet. Og i Drammen har du Pinky Nails som jeg går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utført fransk manikyr på en skjønnhetssalong på mine negler (ingen støpte saker) og betalte den nette sum av kr 100,- for behandlingen. Altså ikke den kostnaden som ruinerer hele bryllupsbudsjettet icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa, hvor fikk du utført manikyr til 100,-? Ser du er fra Akershus, så jeg tenkte jeg kunne ta en tur og få dette gjort før bryllupet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Anonym:

Den gelen du snakket om, tok du den direkte på dine egne negler? Hvor får man tak i sånn og hva er prisen??

Mine negler har en fryktelig tenkdens til å flise seg opp langt nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et par svar

Pinky Nails ligger i Dammen, du finner tlf på Gule sider. Husker ikke hva det koster men tror det er sted rundt 500-700 kr.

Den geleen jeg snakket om er gele som blir herdet og alt utføres hos negldesigneren. Det koster meg i underkant av 500 kr pr gang og det tar 1.5 timer. Da er det med fransk manikyr som er herdet og sitter til det tas av.

Jeg har for mange år siden satt på meg negler som jeg får kjøpt i butikken selv, og for å være ærlig, det er en grunn til at Tone Lise akademiet ol skoler finnes. Hjemmelaget ser ikke fint ut. Jeg har og gjort fransk manikyr på meg selv ved hjelp av hvit neglelakk og snakt rossa/beige/klar lakk i en årrekke. Og dt er ok, men faren er at min egen negl brekker så der det ikke fint ut. Og med f manikyr er det viktig at alle neglene har like lang lengde.

Jeg er happy med løsninge jeg ar valgt ut, og hvis du oplever at neglen blir tykk så har ikke designeren gjort en bra nok jobb.

Min veninne var hos en annen perosn som hadde satt på tipper og hun opplevde at de begynte å brekke etter 3 dager, dette er for dårlig. Mne hva kan du vente hvis du tar en lokal variant på hjørnet uten noe særlig erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lange negler bør man ha spart før manikyr? Mine er kjempekorte (biter, ja!)og jeg kunne tenke meg å støpe nye. Må neglene i utgangspunktet være lange eller er det det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk manikyr fikk jeg utført på Clinique Monique i Torggata i Oslo (gamle Torggata Bad).

Vet ikke hvor lenge en må spare egne negler for at de skal bli lange nok - tror det kan variere fra person til person. Tipper mine trenger omkring 4 uker fra de er superkorte (som når neglene knekker) til de er passe lange, dvs ca 1/2 cm.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt støpte negler en stund, og det er jo lekkert... Det som ikke var så lekkert var da de datt av... jeg mistet den første etter ca tre uker. Jeg betalte ca 700 første gangen, og en to tr hundre hver gang jeg måtte fikse et par stk som sprakk. Jeg er skuffet over hvor lite de tålte. Når de halvveis datt av, begynnte jeg og rive i de, og det var vondt!! det tok en måned før neglene var normale igjen, og de ble supertunne og så skjøre at det måtte vokse ut en helt ny negl. Au! Nå skal de jo ikke rives av da, men dine egne negler blir litt sånn halvråtne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg satser på egne negler jeg...

Har bare et problem -jeg liker ikke å ha lange negler... icon_frown.gif Dette fordi jeg er mye sammen med firbente vesner som gjør det lett å knekke dem (au...vondt). Tror egentllig jeg har sterke og sunne negler, men dyrehold gir mange anledninger til å knekke dem...

Når dere måler neglelengden -måler dere fra fingertuppen eller der neglen skiller lag fra fingeren (dvs det som er hvitt på fransk manikyr)?

Hvor lange negler er pent på en brud som setter naturlighet i høysetet (liker ikke dill og dall, men lyse neglelakker er bare pent)?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, Pamella icon_smile.gif

Jeg er heldig for neglene mine er ganske pene fra naturens side, og så liker jeg ikke å bite negler (får grøssninger når jeg ser andre gjør det...).

Skal prøve å spare så langt det går an -det viktigste er i allefall at neglene har samme lengde antar jeg?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest 0

Ja det er ikke særlig pent med noen lange og noen korte..

Det du kan gjøre er å pusse dem oppå med sånn spesialfil rett før bryllupet. Legg på en forsterker hvis du vil ha litt sterkere negler og så to lag med den neglelakken du ønsker. Bruk to tynne lag for ellers kan den lett bli bulkete eller skrelle av når du er borti den.. (erfaring erfaring... hehe)

Husk å ikke bruke sånn fil for ofte for neglene blir tynne av den, men de blir veldig pene og blanke! rifler og merker blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen

Til du som spurte om lengden for å støpe negler.

Dine egne an være hlt korte, men de skulpturerer en tip på neglen slika t de blir litt lengre, eller såå lange du vil ha de. Vil bare understreke at hvis du får neglen få tykk så er det fordi negldesigneren ikke er flink nok.

Ellers så er det supertfint og elegang med en negl som er noså kort og har litt fransk manekyr på seg. Noen spurte om hvor lang tid man må spare og noe svarte 4 uker, ja da har jeg negles spm er så lange at de krøller seg.

Det er veldig individuelt hvor fort en negl vokser. Men du bør nok ha 1-2 mm lengde på neglen før du kan legge fransk. Og da tenker jeg fra negleputen, eller enden på fingeruppen. Mer skal ikke til.

Mitt råd til de som vil støpe eller forsterke sine egne, gjør det 1-2 uker før selve dagen, på denne måten har de vokst seg litt lengre uten å knekke. Og hvis de knekker så å å klag på de.

men nå er jo etterbehandling viktig for at neglene skal holde seg bra, og både for dine egne og lagene over de. Så man må nok ut med et par hundrelapper for å kjøpe med litt utstyr hjem.

Med den erfaringen jeg nå har fått hos manikyr så er jeg helt sikker på at jeg hadde laget og krevd nye behandling ut fra noen av historiene dere kommer med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid bitt negler, fra eg var liten.

Men nå er eg 22 år og har lange fine negler.

Eg syns det er kjempe herlig følelse og så ser en så velstelt ut også.

Mine negler fliste seg hele tiden for dei var så tynne.

Så derfor går eg til en dame 1 gang pr mnd og legger på akryl(tror eg det heiter) som er en forsterking på neglene. Betaler 300 kr pr gang.

Så eg prioriterer å ha fine og velstelte negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

SNUPPA var det en standard pris som hvem som helst av oss også får, eller en spesialpris for deg av en eller annen grunn??? Hvis DET var standardpris trenger ikke jeg tenke meg om to ganger i hvertfall!!:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...