Gjest Månestøv Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Jeg sliter altså med vinterdepresjoner hver vinter. Ikke typen at jeg er helt i kjelleren og alt er fælt. Derimot typen spiser mye, ser ikke glede i noen ting, orker ikke gå ut, får ikke sove om natten, men sovner i stedet om dagen uansett hvor mye jeg presser meg. Jeg går på den høyeste anbefalte dosen av antidepresiva og har en terapilampe jeg bruker hver morgen. I tillegg har jeg prøvd å presse meg selv til å gjøre "kjekke" ting hver dag en periode i håp om at det skulle hjelpe, men endte derimot med at jeg ble psykisk utslitt og holdt meg inne og bare spiste og sov i en uke. Så har noen noe tips som hjelper godt mot vinterdepresjon? Beklager rotete og dårlig formulert innlegg, er litt frustrert..
Gjest Elfrida Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har hatt veldig god effekt av å ta tilskudd av D-vitaminer. Jeg bruker disse: http://www.iherb.com/Country-Life-Vitamin-D3-5-000-IU-200-Softgels/18038?at=0
Gjest Elfrida Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Dagslyslampe kan hjelpe på. Månestøv skriver at hun har en terapilampe som hun bruker hver morgen, jeg antar dette er en dagslyslampe.
Lunete Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Jeg har slitt med dette i mange år selv og prøvd mye rart. I år har jeg brukt Johannesurt og det har virket kjempegodt for meg. Har følt meg mye bedre denne vinteren:-) lønner seg dog å begynne på det et par uker før vinterdepresjonen vanligvis starter da det tar litt tid før det får full effekt. Får kjøpt det på apoteket. Endret 24. januar 2011 av Lunete
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå