Dalila Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Jessda.... Er egentlig veldig fornøyd med å være singel, vært det i ca 6 mnd, og synes det er for tidlig å stresse med noe nytt. MEN... Kjeder meg sånn Derfor tenkte jeg: Hvorfor ikke registrere meg på en sånn nettsjekkeplass og flørte litt??? Som tenkt så gjort. Og HER kommer cluet, hehehehe. Plutselig dukker det opp en ganske kjekk kar (han hadde bilde, det hadde IKKE jeg), vi mailer litt og han vil se bilde av meg. Ber meg legge ham til på fb. Joda, tenker jeg, utseendet mitt har jo aldri skremt noen før, uten å skryte, og legger han til. Han godtar, og vi er venner I 10 MINUTTER!!!! Så sletta han meg som venn! Så fra å være helt avslappa, ikke egentlig på leit, føle seg bra, så er man plutselig ditcha, forkastet, droppa, veid og funnet for lett Thank yoooooooou! Moralen? Ikke legg folk til på fb for at de skal vurdere om du er bra nok... Eventuelt: om du blir lagt til av noen du har flørta med og skjønner at vedkommende ikke akkurat er man/ woman of your dreams, vis litt folkeskikk, vær litt hyggelig...
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Jeg er mann. Tro meg, det der har jeg opplevd også. Det er ikke en følelse du blir kvitt. Jeg har gitt opp nett-dating. Problemet er at få er seriøse. Og alt for mange sorterer hele tiden, i håp om å finne "noe bedre". Og det er i bunn og grunn slik nett-dating fungerer, folk jakter hele tiden på "noe bedre". Ikke noe for meg. Det var bedre før, da man ble kjent med folk gjennom IRC... 1
Gjest brutal_mann Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Moralen er å ha et profilbilde, da vil du sorteres ut FØR du legger til folk på FB. Kort fortalt, du har deg selv å takke. 6
Gjest Purple Haze Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Uff da... En skal ha litt tykk hud for å takle nettsjekkemarkedet, for det kan være brutalt. Men en kan jammen finne kjærligheten der også 1
Dalila Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2011 Skjønner hva du sier Brutal Mann, men grunnen til at jeg ikke har profilbilde er jobben min, som er veldig spesiell, og jeg MÅ skille mellom jobb og privatliv... Heldigvis var ikke dette en veldig seriøs greie fra min side, vi hadde hatt veldig kortvarig kontakt. Men jeg tenker jo at man uansett kan være hyggelig, det hadde jeg vært, om det så var dodraugen jeg hadde flørtet med Eller har vi glemt å være hyggelige mot hverandre? Tenker at dersom man opplever dette flere ganger, så kan det nok føles ille... Tror ikke nettsjekking blir veien videre for denne dama
Gjest Jentehumor Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Ville nok blitt for søt jeg <-----
KaDust Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Haha, såppass ja. Var litt frekt. Men er nå mange som finner kjærligheten på nett da. Pappa er gift med en utrolig søt og hyggelig dame nå, og de møttes på nett. Mamma har vært sammen med en ganske kjekk mann i noen år nå, og de møttes også på nett. Jeg også prøvde nettsjekking da jeg var nysingel, og da traff jeg en fantastisk pulekompis. Alle blir jo avvist en gang, er ikke verdens undergang.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Haha, såppass ja. Var litt frekt. Men er nå mange som finner kjærligheten på nett da. ... Jeg også prøvde nettsjekking da jeg var nysingel, og da traff jeg en fantastisk... Sa hun som skryter av sitt utseende. Ikke rart du ikke opplever nettdating som så veldig negativt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Kan jo ha vært andre ting og, kanskje han syns du hadde for mange intetsigende statusoppdateringer, kanskje han fant ut at du er bestevenn med ei han har en fortid med, osv. Nettdating er nådeløst, man kan bli ditcha når man viser bilde, og hvis bildet "passerer" kan man igjen bli ditcha når man treffes første gang. Fordi selv om man er søt på bilde, er det ikke sikkert man passer sammen når man treffes, i tillegg har man spunnet romantiske drømmer om den andre, slik at fallhøyden er ekstra stor, og man blir lett skuffet når den man møter er "helt normal" og ikke en fantasifigur. Jeg har opplevd å bli kjempe "forelska" eller betatt i en på nettdating. Han var litt tilbakeholden, jeg var kjempebetatt. Da vi endelig møttes snudde alt seg, han falt for meg, mens luften gikk helt ut av ballongen min. Han lignet på seg selv, både utseende og i tanker, men likevel var han helt uaktuell for meg, selv om nettversjonen av ham var tilnærmet drømmeprins. Jeg skjønner det ikke selv, jeg anser meg selv som lite overflatisk, men likevel havnet jeg der. En annen jeg traff på nettdating, var rask til å sende meg bilder. Jeg så at han hadde et utseende jeg ALDRI ville klare å mobilisere seksuell lyst på, og avrundet det hele så pent det lot seg gjøre. Denne mannen var utrolig hyggelig og grei, og hun som får ham er kjempe heldig, men jeg klarer ikke inngå forhold til en mann jeg ikke tenner på, og da spiller både utseende og personlighet inn. Selv om jeg, som sagt, anser meg som lite overflatisk. Nå har jeg lagt nettdating på hylla, jeg tror kjøttmarkedet ute på byen en fredagskveld er mer "ærlig" og "realt" enn nettdating, faktisk. Hilsen ei som kommer til å være singel resten av livet... sukk.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 hun som får ham er kjempe heldig, men jeg klarer ikke inngå forhold til en mann jeg ikke tenner på, og da spiller både utseende og personlighet inn. Selv om jeg, som sagt, anser meg som lite overflatisk. Bare sånn, til opplysning for alle herremenn. Denne damen her har understreket det litt, og jeg gjør det enda tydeligere. Når en venninne sier, "åh, den som får deg er virkelig heldig", så betyr ikke det, "jeg skulle ønske vi var sammen". Det betyr, "jeg kunne aldri tenke meg å bli sammen med deg", selv om det høres fint ut. Kvinner har det med å si ting på en litt bakvendt måte. Hilsen mann som har lært seg å tolke en god del kvinne-språk. 4
Betty77 Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Man skal være litt forsiktig med hvem man møter på nett før man legger ut privat liv for vedkommende. Mange der ute som ikke er seriøs og kanskje søker bare en 'pule' venn eller ute etter å bare bruke andre personer. Kanskje er man to som søker helt forskjellige ting. Ville heller delt en msn adresse først og chattet litt der for å bli bedre kjent en stund før noen har fått fb adressen min ihvertfall. Der har jeg fotoalbumer med både venner og ulike aktiviteter og fine ting fra mitt liv. Vet man kan regulere hva dine venner der inne kan få se, men da er jo vitsen å ha de der litt borte om man ikke har venner der for å dele info. Må nok være litt tykkhudet også på slike nettsjekke sider, man vet ikke hvem den andre personen er.
KaDust Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Sa hun som skryter av sitt utseende. Ikke rart du ikke opplever nettdating som så veldig negativt. Trodde jeg nevnte noe om at alle blir avvist en gang i blant og at det ikke er verdens ende? Meaning; Jeg har også blitt avvist flere ganger.
Gjest Jentehumor Skrevet 23. januar 2011 #13 Skrevet 23. januar 2011 Sa hun som skryter av sitt utseende. Ikke rart du ikke opplever nettdating som så veldig negativt. Selvsikkerhet er en fin ting Jeg tror også at jeg er veldig pen, liker meg selv utrooolig godt. Men har blitt avvist jeg også noen ganger.. Og jeg tenker: "WTF?! Hvordan kan en så mindre pen pikk avvise meg??! jeg er jo sååå mye penere, jeg er jo heitere enn noen han har fått! Hvorfor får jeg bare pulemennesker?.." he he, egentlig tenker jeg ikke sånn, men hadde vert litt morsomt
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #14 Skrevet 24. januar 2011 TS, jeg fatter ikke hvorfor du henger deg opp i denne avvisningen. Sånn er det bare, på nett er utvalget stort og det er lett å bli avvist. Du avviser sikkert menn hele tiden selv, og det er virkelig ingenting å henge seg opp i.
Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 Det finnes mange på nett, som legger størst vekt på utseendet ja. Som alle andre steder. De har et indre bilde av hvilken modell og type kvinnfolk de vil ha, før de bestemmer seg om de vil "prøvekjøre kjærra" noen ganger, før de bestemmer seg for kjøp...eller ikke. Har vært der jeg også. Det kan være fryktelig skuffende og slitsomt - og veldig artig når det klaffer. Hva har jeg lært av dette? Å ikke ta dette for seriøst i det hele tatt. Å ikke ta det personlig. Nettdating er en russisk rullett, og en velger jo selv om en vil være med på spillet eller ikke. Hvis en velger å bli med, må en ha "lest reglene" og vite at det kan hende at det kommer ei kule ut av det løpet...og det kan hende at det kommer til å gjøre vondt når den treffer med full kraft. Sånn kan det være. Trøsteklask på skulderen fra meg til Dalila, og lykke til med neste frosk.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #16 Skrevet 24. januar 2011 Ugh, jeg skjønner følelsen! Jeg mailet med en fyr, og han ba om bilde. Var overhodet ikke redd for å sende bilde, jeg liker hvordan jeg ser ut, men så får jeg plutselig mail tilbake hvor det bare står: "Ha en fin dag!". Hva betyr det liksom? Skjønner jo at han ikke ville ta det videre, men den var litt kjip. Internettdating suger. Folk overanalyserer ALT som blir sagt. "Kan jeg være sammen med noen som sier/mener/ser ut sånn". Velge partner a la carte. Jeg liker det dårlig.
Gjest Sobril Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 Ugh, jeg skjønner følelsen! Jeg mailet med en fyr, og han ba om bilde. Var overhodet ikke redd for å sende bilde, jeg liker hvordan jeg ser ut, men så får jeg plutselig mail tilbake hvor det bare står: "Ha en fin dag!". Sorry, altså. Men jeg klarer ikke la være og le (og det høyt). Den var litt... eh.. SØT
Dalila Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #18 Skrevet 24. januar 2011 Hehehe, mange takk for gode svar Ser nok at nettdating er en knallhard business Til deg som spurte hvorfor jeg "hengte meg opp" i dette: Det gjorde jeg vel egentlig ikke, skrev innlegget der og da, rett etter det skjedde. Syntes det var en utrolig merkelig opplevelse som jeg aldri har hatt før, rett og slett... Nå er jeg vel like mer eller mindre velbalansert som før :D Tror uansett ikke jeg er klar hverken for nettdating eller "kjøttmarkedet" irl enda, men kanskje etterhvert og da blir d nok lite nettflørt. Er som andre her sier, lett å spinne mye rundt noe som viser seg å være noe helt annet. I tilfelle bør man treffes raskt tror jeg... Tusen takk for klask på skuldra
Gjest Katten. Skrevet 25. januar 2011 #19 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har vært i hans situasjon et par ganger. Prater med ei jente - som etter profilbildet er ok+ - adder hverandre på facebook, hvor man får se bilder i fra flere vinkler... Noen bruker fem år gamle bilder, andre bruker photoshop, noen ligner ikke engang på profilbildet sitt. Skal være sagt at det var nettby, og jeg pratet høflig med jentene en stund til, før jeg kuttet all kontakt.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #20 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har bilde av meg selv på sukker, men har opplevd det samme flere ganger. Men jeg opplever oftere at menn som legger meg til på fb eller møter meg i virkeligheten vil treffes igjen. Noen blir endatil plagsomt masete. Stalkere er verre enn å bli slettet på fb! Så ikke la det gå utover selvtilliten din. Folk har forskjellige preferanser. Kanskje du er blond og han foretrekker brunetter? Hvem vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå