Gå til innhold

Tror egne barn er smartere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntest ikke det er det minste overraskende at foreldre tenker at deres barn er langt over gjenomsnittet , de fleste syntest vel at nettopp deres barn er best i verden! La foreldre være stolt av sine små , kan ikke tenke meg noe tristere en et barn som opplever at foreldrene ikke er sier at det er stolt over ,du er god , du er skjønn... foreldre er barnets viktigste heia gjeng , det er der barnet skal få sin første selvtilitt , og sin styrke!! <3 barna mine - de er sååå flotte!! Heldige meg!! <3

• Liker 4
Gjest fireflies
Skrevet

Foreldre som helt uten grunn tror at sine egne barn er smartere enn andres barn, er naive, godtroende og mildt sagt stokk dumme.

• Liker 5
Skrevet

Foreldre som helt uten grunn tror at sine egne barn er smartere enn andres barn, er naive, godtroende og mildt sagt stokk dumme.

Du har akkurat beskrevet de fleste foreldre på denne jord.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel slik at de fleste med barn i skolen gjerne innkalles til foreldremøte og får presentert sine håpefulles resultater, dersom de alikevel tror barna er smartere enn andre vitner det jo bare om at avkommet kanskje ikke faller så langt fra stammen :P

Skrevet

Jeg ser ungene mine som de er. Jeg vet at sønnen min ikke er den beste på skolen, ikke den beste i idrett eller alltid oppfører seg eksemplarisk. Dattera mi er superhissig og bestemt ung dame med mange rare innfall. Jeg gir dem masse ros og er fornøyd så lenge de gjør sitt beste, jeg forventer overhode ikke at de skal være best i enhver situasjon....og ja, det kan være irriterende når folk mener barna deres er noen engler som aldri gjør noe galt, som er best i alt og penest etc.

Skrevet

Det er skjelden uten grunn. Bhg og skolen vil alltid - og skal fortelle om det posetive med ditt barn , og ditt barns sterke sider, så vel som svakere sider. Øvrig familie og venner vil alltid fortelle om posetive sider de ser ved ditt barn,og ikke minst-foreldrene har latt seg begeistre av barnet siden det såg det første gang<<<1 Det er ikke naivt,men ikke helt objektivt ;-) Godtroende , ja jøss , skulle ikke foreldre tro godt om sine små barn? vi gir dem vår tillitt , og de må lære seg å beholde den. Det er smarte foreldre ,ikke "stokk dumme"

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Det er faktisk en god del barn som er smartere enn gjennomsnittet, er det feil at foreldrene faktisk registrerer det?

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk en god del barn som er smartere enn gjennomsnittet, er det feil at foreldrene faktisk registrerer det?

Kommer jo ann på om disse barna faktisk ER smartere, eller om det kommer fra de samme foreldrene som har innstillingen " Mitt barn er best og gjør aldri noe galt! "

Gjest nr 9342
Skrevet

Det er foreldres privliegie å ha høye tanker om barna sine, men det er greit med litt (selv)innsikt også.

Skrevet

Jeg syntes det er positivt at foreldre har tro på egne barn , for hvem skal egentlig ha tro på dem hvis foreldrene henger seg opp i alle eventuelle svakheter de har ?

Jeg tror jeg hater foreldre som har et utpreget negativt syn på egne barn og som må legge ut i det vide og det brede om hvor forferdelig ungene deres er og syntes oppriktig synd på barn som må vokser opp med foreldre som ikke til en viss grad er blinde for deres mindre sterke sider .

Leste forresten artikkelen og syntes egentlig for få mente at barna deres var bedre enn gjennomsnittet , siden andelen foreldre som syntes dette var mindre enn 50 % og over 50 % nødvendigivs må ha barn som er over gjennomsnittet , men sånn er det i et land som er preget av så mye Jantelov som norge .

Skrevet

Jeg syntes det er positivt at foreldre har tro på egne barn , for hvem skal egentlig ha tro på dem hvis foreldrene henger seg opp i alle eventuelle svakheter de har ?

Jeg tror jeg hater foreldre som har et utpreget negativt syn på egne barn og som må legge ut i det vide og det brede om hvor forferdelig ungene deres er og syntes oppriktig synd på barn som må vokser opp med foreldre som ikke til en viss grad er blinde for deres mindre sterke sider .

Leste forresten artikkelen og syntes egentlig for få mente at barna deres var bedre enn gjennomsnittet , siden andelen foreldre som syntes dette var mindre enn 50 % og over 50 % nødvendigivs må ha barn som er over gjennomsnittet , men sånn er det i et land som er preget av så mye Jantelov som norge .

Jeg synes alle som bruker janteloven som en unskydling fordi man kommer med kritik skal lese historien om gutten som ropte Ulv

Skrevet

Jeg synes alle som bruker janteloven som en unskydling fordi man kommer med kritik skal lese historien om gutten som ropte Ulv

Hvordan er det du forstår Janteloven da ?

Gjest nr 4555
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg har lest Æsop, men jeg ser ikke sammenhengen her...

Skrevet

Muligens, men da er det også en god del som er mindre smarte enn gjennomsnittet ;) . Spørs om akkurat deres foreldre innser det.

Gjest Purple Haze
Skrevet

At foreldre synes sine egne barn er de beste i verden, er ingen stor nyhet. Men nå viser en undersøkelse Foreldre & Barn har utført at mange har svært store tanker om sine avkom

http://www.dagbladet.no/2011/01/23/tema/foreldre/klikk/15167501/

Foreldre en pest i samfunnet

Tipper dine foreldre er kjempestolte ;)

Det er flott at foreldre har positive tanker og følelser for sine egne barn, oppmuntrer og støtter dem til å komme så langt de kan her i livet.

Alle har evner på et eller annet område, så da gjelder det å dyrke det man har.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke uten grunn at det i de fleste tilfeller er foreldrene som får vite om dine gode bragder først? ;) Enda en stjerne i boka! :nigo:

Jeg har vokst opp med foreldre som har vært stolte av meg og som har rost meg for gode valg jeg har gjort. Dette har ført til at jeg er blitt selvsikker og har tro på meg selv. ( det skal legges til at jeg også har fått refs for dårlige valg...;) )

Ros og oppmuntring er noe jeg har tenkt til å videreføre til mine barn også. Veldig viktig!

Gjest gjest****
Skrevet

Jeg har en liten gutt på 4 måneder(min eneste) og jeg syns han er den nydeligste skapningen og den flinkeste bebisen som noen gang har blitt skapt <3 hihi.. men jeg innbiller meg at jeg skal klare å se feilene hans etterhvert og har verken forhåpninger eller forventninger om at han skal bli over gjennomsnittet smartest eller flinkest. det blir jo en helt forferdelig ting å forvente av barna sine også, for ingen er perfekte :)

Skrevet

Jeg har en frøken på to år som er mye lenger frem enn sine jevngamle.

Hun prater som en foss, synger sangtenkstene uten problem, kan telle til 20, klarer enkle regnestykker (ale 2+2), er veldig langt frem sosialt, osv. Jeg VET at hun er smartere enn gjennomsnittet, men jeg ser også alle "feilene" hennes. Som om at hun har et enormt temprament, er veldig utspekulert osv..

Skal ikke jeg få lov til å være stolt av henne? Og skryte av henne til andre?

Jeg er veldig forsiktig med å skryte av henne til andre, nettopp fordi jeg er redd for å bli oppfattet som en selvgod, skrytete mamma, som tror at barnet mitt er bedre enn andre...( noe jeg ikke gjør).

Skrevet

He he, jeg er en slik forelder :)

Jeg innrømmer det gjerne..., er naiv, er dum, alt det der, fullstendig forelsket i mine egne barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...