Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #1 Skrevet 22. oktober 2003 har et problem når jeg skal brenne en film som er lastet ned fra kazaa. Bruker brenneprogrammet nero og når jeg er inne på menyen så kan jeg velge mellom lyd cd, data cd og andre cd format. Jeg velger andre cd format og klikker videre. Når jeg så skal velge hvilken cd type jeg har, kan jeg velge mellom: lyd + data blandet, video cd og lag en cd fra image fil. herfra velger jeg lyd + data blandet og går inn og henter filen jeg skal bruke, men jeg får til svar at nero ikke kan lese filen. Filen heter forøvrig: X-men.2.svcd.ts centropy og er en intervideo media file (mpeg). Er det noen som eventuelt vet hvordan jeg skal få brent denne filmen til cd?? Har og prøvd å lage den til en video cd, men det går heller ikke. Takk til den som måtte svare :D
Gjest sinkMe Skrevet 22. oktober 2003 #3 Skrevet 22. oktober 2003 har et problem når jeg skal brenne en film som er lastet ned fra kazaa. Bruker brenneprogrammet nero og når jeg er inne på menyen så kan jeg velge mellom lyd cd, data cd og andre cd format. Jeg velger andre cd format og klikker videre. Når jeg så skal velge hvilken cd type jeg har, kan jeg velge mellom: lyd + data blandet, video cd og lag en cd fra image fil. herfra velger jeg lyd + data blandet og går inn og henter filen jeg skal bruke, men jeg får til svar at nero ikke kan lese filen. Filen heter forøvrig: X-men.2.svcd.ts centropy og er en intervideo media file (mpeg). Er det noen som eventuelt vet hvordan jeg skal få brent denne filmen til cd?? Har og prøvd å lage den til en video cd, men det går heller ikke. Takk til den som måtte svare :D svcd er en supervideo cd. Du må bruke et spesielt brenneprogram for å brenne dette på den enkleste måten. Fireburner bl.a. kan brukes. For å brenne dette med nero må du bruke et program som du får se innholdet på den fila du har lastet ned. Vet ikke hva du har der, men jeg tipper det er en cue fil og en iso fil (pleier å vere det når det er snakk om svcd) Fireburner kjenner igjen disse filene. For å "se" innholdet på en iso fil må du "mounte" det, med feks. daemon tools. Daemon tools lager en virtuell cd spiller, der du kan se innholdet på iso filen du har lastet ned. Den inneholder bl.a. en mpeg2 fil.... Når du da skal bruke nero, er det den filen du må bruke. Start nero, velg svcd, bla deg frem til den virtuelle cd spilleren din, dra over mpeg2 filen, og brenn. Da har du laget en svcd. Den kan bare brukes på dvd spillere som støtter dette formatet. Dette er kort fortalt. Bør kanskje ha litt erfaring for å drive med dette, men du får prøve....
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Takker for svar fra begge :D Blir mer og mer komplisert dette her... Skulle likt å visst om det er noen norske internett sider, der folk som jeg kan lære seg det mest grunnleggende når det gjelder å brenne cder. Lett for en nybegynner som meg å rote med begreper og ord som man ikke vet hva er.... Så visst noen har noen gode tips, så hadde jeg blitt glad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå