Gå til innhold

Mestringstekniker til adhd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er i en alder av snart 16, å er blitt diagnosert med ADHD. Som det står i overskriften lurer jeg på om det er noen som har noen mestringstekniker i hverdagen? Har prøvd lenge å finne ut noe som kan funke sånn at hverdagen går litt lettere, men har ikke kommet med noe lurt enda!

takk for alle tips!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

cogmed.com har vitenskapelig og dokumentert effekt på adhd og "bivirkningene" er bare positive ting som økt IQ og hukommelse.

Mitt beste tips er å finne en qigong eller yoga lærer og lære noen helt enkle puste/meditasjonsteknikker og noen fysiske øvelser. Yoga, qigong og meditasjon har alle tre en sterk evne til å gi avspenning og øke konsenrasjon og i det hele tatt balansere kropp og sinn. For en med adhd er det sikkert ekstra vanskelig å konsentrere seg nok til å gjennomføre. Men, hvis du for eksempel kan gjøre 10 minutter hver dag vil det gi en svært god effekt over lang tid og tter hver blir det enkelt for deg med ti minutter og du kan ke til 15 osv. Det kan også hjelpe veldig å gjøre det på et urs med andre for gruppeeffekten gjør det da gjerne let å gjennomføre selv økter på en time eller mere. Men, det viktigste er hva du kan gjøre så godt som hver dag. Det er der du virkelig får gevinst. Søk litt rundt på nettet om disse tingene og adhd og se på hva folk sier om det. Jeg har lest en rekke svært positive tilbakemeldinger fra folk med adhd som har testet disse tingene.

Noe av det aller viktigste du kan lære deg er å puste riktig og rolig. Longevity breathing av BRuce Frantzis er en dvd som lærer deg det. Springforestqigong er et veldig godt qigong program du kan lære fra dvd. Men, helst bør du finne en lærer i virkeligheten som kan gi deg tilbakemeldinger. Tai chi er foresten også veldig bra.

Skrevet

Meld deg inn i adhd-foreningen. De har kurser og adhd-cafe og egne grupper for ungdom. Der får du garantert noen tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...