Gå til innhold

Bruker du linser når du flyr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål kanskje, men nettopp begynt med linser og lurer på hvordan det er å ha på dette under lengre flyturer?? Lufta er jo ekstremt tørr der oppe, og jeg merker det fort på både hår og hud... Orker ikke å bli sittende med tørre røde øyne også, så briller er kanskje tingen?

Eller? Noen linse/brilleslanger der ute som vil dele sin erfaring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt linser i noen år, og har egentlig aldri merket noe mer tørrhet på fly. Men dersom jeg vil sove på flyet, så tar jeg ut linsen :) Jeg bruker ikke briller da.

Skrevet

Jeg har gjort og vil ikke anbefale det på lengre flyturer. Jeg tar alltid på meg briller hvis jeg skal reise langt ,, ellers blir øynene mine helt røde og tørre!

Skrevet

Aldri hatt problemer med linsene mine når jeg har tatt fly.

Skrevet

Gå for briller. Det er flere grunner til dette, men noen sentrale er bl.a. tørr luft, kontinuerlig aircon, man har lett for å sovne, hygieniske årsaker (flyvann combo med ingen såpe igjen på toalettet) - du vil egentlig ikke styre med å ta av og på linser på et flytoalett, turbulens i det du skal prøve å ta av og på linser.

Bruk briller og oppsøk toalett på flyplassen med vask, såpe, speil og bakkekontakt. Føler seg mer fresh og opplagt etter den lange turen da også.

Gjest Consensio
Skrevet

Bruker alltid linser. Har heller aldri hatt noen problemer med det. Kan fint sovne på flyet med linsene på.

Skrevet

Jeg har døgnlinser som jeg kan sove med, så det går helt greit. Har med øyedråper for sikkerhets skyld. Men reiser jeg langt, foretrekker jeg briller :)

Skrevet

Ingen problemer, men ettersom jeg aldri har brukt døgnlinser så har jeg selvsagt hatt med briller og tatt av linser som vanlig på lengre flyturer (interkontinentale reiser f.eks.) . På kortere flyturer så merker jeg ingen problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...