AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Jeg har time til frisøren om noen dager og er litt i tvil om hva jeg skal få gjort med håret mitt. Jeg er for det første ikke fornøyd med hvordan håret mitt er nå, det er litt-nedenfor-skuldrene-langt samtidig som jeg har en kraftig lugg. Jeg er så lei av håret mitt nå, jeg synes det tar så lang tid å style at jeg blir gal! Så jeg tenkte å klippe meg skikkelig kort eller i en bob. Men jeg blir litt usikker når jeg tenker på å ha kort hår igjen, jeg er veldig redd for å miste det kvinnelige med meg selv om jeg vet jeg kler "guttekort" hår. Noen som vil dele sine tanker om hvorvidt håret står for det feminine ved kvinnen eller om det ikke er nøye så lenge man kler sveisen?
Wombat Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Svarte også, jeg skulle ikke være AB... <--- TS er altså meg
CafeLatte Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Jeg synes at man bør ha et ganske så feminint og søtt ansikt for å passe kort hår. Hvis man har mannlige trekk blir det fort ufeminint. Mange som klipper seg kort og ikke passer det i det hele tatt. 3
altsoja Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 det eg vil anbefalt deg å gjort er å gått til en frisør med nok erfaring som kan komme med gode forslag på ka som passer til din ansiktsform.kort hår kan passe mangen men ikke alle.men sånn er det jo med alt noen passer bedre kort enn langt hår.en god frisør ser fort ka som passer.
Gjest Raina Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Eg meinar langt hår er noko av det som gjer oss feminine. Har sett mange jenter som klipp håret kort, og med det mistar litt av "kvinnedommen" sin. Men enig med CafeLatte. Om ein fyrst skal klippe håret kort, må ein nesten ha eit veldig feminint og søtt ansikt.
Wombat Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Jeg har hatt skikkelig kort hår før, og har forsåvidt beinstrukturen til at kort går bra, men er kanskje litt redd for å se ut som en liten jente istedenfor det jeg hadde planlagt
CafeLatte Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Men for all del heller kort hår enn hår som er pistrete og tynt. Så en dame på hm for noen dager siden hun hadde halvlangt hår, men det var så tynt at man kunne se gjennom håret i tillegg hadde hun slitte tupper og sikkelig pistrete hår. Det er så stygt.
CafeLatte Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Jeg har hatt skikkelig kort hår før, og har forsåvidt beinstrukturen til at kort går bra, men er kanskje litt redd for å se ut som en liten jente istedenfor det jeg hadde planlagt Bob er hot da og ganske feminint. Lekkert:)
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Jeg ville gått til en god frisør som kan "se" hva som kler deg. Jeg synes at en kort frisyre til rett person kan være like fint som langt hår. Det er mange som har litt kjedelig sveis med langt midtskill,alt i lik lengde klipp,det er det ikke alle som kler:)
KaDust Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 Personlig har jeg aldri vært noe fan av guttekort hår på kvinner, uansett om de kler det eller ei. Men for all del, smak og behag. Om du liker det, og trives med det, go for it. 2
Wombat Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Bob er hot da og ganske feminint. Lekkert:) Det er veldig pent, igjen har jeg hatt bob før og kledde forsåvidt det godt, men da blir det jo igjen mye strev med den forbaskede slettetanga i det altfor tykke håret mitt... Jeg har noen bølger som ikke er noe fine når jeg dyrker dem, og som kun holder seg unna om jeg bruker slettetang flere timer etter at håret er tørt Nå høres det jo ut som at jeg krangler litt her, men jeg er faktisk bare litt i villrede altså
Gjest Raina Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Jeg ville gått til en god frisør som kan "se" hva som kler deg. Jeg synes at en kort frisyre til rett person kan være like fint som langt hår. Det er mange som har litt kjedelig sveis med langt midtskill,alt i lik lengde klipp,det er det ikke alle som kler:) Don´t do that! Det har eg brent meg på utallege gongar, og endt opp med ei heilt jævleg frisyre som ikkje passa meg i det heile. 2
CafeLatte Skrevet 23. januar 2011 #13 Skrevet 23. januar 2011 (endret) Don´t do that! Det har eg brent meg på utallege gongar, og endt opp med ei heilt jævleg frisyre som ikkje passa meg i det heile. enig en frisør sin mening betyr ikke at man KLER noe. Mange frisører har utrolig rar smak, se bare på deres eget hår. Et godt eks er jo de makeover programmene på tv hvor de rett og slett ødelgger håret til mange av de damene og gir dem en farge de absolutt ikke kler. Det finnes unntak, men jeg ville ikke spurt en frisør som ikke kjenner meg om hva jeg kler. Endret 23. januar 2011 av CafeLatte 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #14 Skrevet 23. januar 2011 Don´t do that! Det har eg brent meg på utallege gongar, og endt opp med ei heilt jævleg frisyre som ikkje passa meg i det heile. Jo men det er jo derfor du bør gå til noen som er flink og ikke bare trendy eller noe. Hun jeg går til er dønn ærlig og sier klart ifra om jeg ikke kler noe.
Fantomina Skrevet 23. januar 2011 #15 Skrevet 23. januar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Raina Skrevet 23. januar 2011 #16 Skrevet 23. januar 2011 Jeg synes kort hår på jenter kan være utrolig stilig og kult - og absolutt feminint! Se for eksempel på Rihanna, Sigrid Bonde Tusvik og Katie Holmes. Hør med venner og kjente om hvem de klipper seg hos, eller let på nettet. Prat med frisøren før du bestiller time. Ta med bilde av hvordan du har vært tidligere eller noen du er inspirert av. Og hvis du skulle bli misfornøyd kan du trøste deg med at det bare er hår, det kommer tilbake Rihanna og Katie Holmes ser utruleg bra ut med kort hår. Men Sigrid Bonde Tusvik synst eg blir litt for maskulin med såpass kort hår.
Wombat Skrevet 23. januar 2011 #17 Skrevet 23. januar 2011 Jeg synes kort hår på jenter kan være utrolig stilig og kult - og absolutt feminint! Se for eksempel på Rihanna, Sigrid Bonde Tusvik og Katie Holmes. Hør med venner og kjente om hvem de klipper seg hos, eller let på nettet. Prat med frisøren før du bestiller time. Ta med bilde av hvordan du har vært tidligere eller noen du er inspirert av. Og hvis du skulle bli misfornøyd kan du trøste deg med at det bare er hår, det kommer tilbake Oi, de hadde ikke så kort hår som det jeg hadde for noen år siden... Jeg hadde litt punka versjon av Emma Watsons nye hår Ellers har du helt rett i at håret vokser ut igjen, og i mitt tilfelle blir det altfor mye altfor fort^^
Skylines Skrevet 23. januar 2011 #18 Skrevet 23. januar 2011 Hvis du tenker bob eller ikke pinnkort, husk at det ofte er mer arbeid å style enn et langt hår:) Pluss jevnlig klipp for å bevare fasongen. Digger hår som Rihannas o.l, men aldri i livet om jeg tør:P
Fantomina Skrevet 24. januar 2011 #19 Skrevet 24. januar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
N@omi Skrevet 24. januar 2011 #20 Skrevet 24. januar 2011 På riktig ansikt kan det være flott med kort hår, for eksempel synes jeg Anne Rimmen kler kort hår godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå