AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Har dere råd/ tar dere dere råd til å kjøpe noe nytt hver uke? Jeg har blitt kjent med en del folk som handler nye klær og smykker hele tiden, og jeg føler meg litt unormal som ikke har økonomi til det. Kjøper dere nye plagg/sko/smykker når dere ser noe fint, eller er dere flinke til å planlegge garderoben deres og bare kjøpe ting som dere virkelig trenger/ passer til det dere har fra før?
Gjest Nabojenta Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Før kunne det gå flere måneder mellom hver gang jeg handlet klær, sko eller smykker. Men etter jeg har begynt å jobbe i klesbutikk handler jeg ca en gang i uka. Når jeg rydder i butikken finner jeg jo så mye fint som jeg bare måååå ha.
Gjest aine Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Jeg handler litt periodevis, særlig mye når det er salg da. Men det også sånn at jeg ikke handler på rundt tre uker noen ganger. Jeg ønsker meg ofte ting i lang stund, og vet hva jeg vil ha, så ofte er det planlagt på en måte, selv om impulskjøp også hender. Men du er absolutt ikke unormal, flere av mine venner som handler mindre enn meg.
HopelessFear Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Går i perioder. Har erfart at jeg som oftest går på klesbutikk når jeg går forbi. (foreksempel når jeg har tatt bussen fra foreldrene mine, og skal gå til hybelen.) Da får jeg veldig lyst til å kjøpe noe nytt. Har ikke kjøpt noe på snart to måneder, så jeg er fornøyd.
Sunniva81 Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Smykker kjøper jeg så og si aldri! Jeg kjøpte meg et par øreringer på salg før jul, på en gullsmed, og det var første gang på flere år. Klær handler jeg helst på salg eller over nettet, eller når jeg har råa. Noen impulskjøp blir det inniellom, men det er ikke ofte. Og sko det kjøper jeg heller ikke mye av gitt. Jeg burde hatt et nytt vinterpar vet jeg, men jeg hater rett og slett å kjøpe sko. Jeg har flere fine og smekre vår, sommer og høst sko da. Men jeg kan gjerne bruke samme skopar år etter år.
SmallTalk Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Kjøper vel noe nytt rundt gang i måneden eller noe sånn. Alt fra nye joggesko til en singlet. Handler konsekvent kun på salg, og har råd til det, så jeg vil ikke akkurat si jeg har dårlig samvittighet. Det er en fordel at jeg og samboeren pendler sammen tur/retur jobb og at han hater å dra på shopping. Da blir det mye penger spart.
Gjest Tigress Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Eg handlar ganske mykje på sal, men ikkje så veldig ofte ellers. Har ok økonomi og god styring på han, så det er ikkje noko problem. Handlar neste alltid planlagte ting som passar med deg eg har frå før.
Stellia Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Altfor ofte. Finner aldri noe på salg, og er dermed dyr i drift.
Gjest Lille-pus Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Det aller meste er planlagt, men det hender jo at det dukker opp en og annen fristelse utenom plaleggingen også da Som andre har nevnt så er handlingen ganske periodepreget. Kjøper god kvalitet med høyere utsalgspris, så det er ikke behov for å kjøpe veldig mye. Økonomien er helt ok, så slik sett kunne jeg jo kjøpt mye mer av alt, - om jeg syntes jeg hadde hatt behov for og plass til det. Januarsalget medførte noen innkjøp i år. Dem kommer jeg til å glede meg over i lang tid fremover
FantasDick Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 Jeg shopper når jeg finner noe jeg vil ha. Hvor mye varierer; alt fra et par ganger i uka til et par ganger i mnd. Gjennomsnittlig kanskje en gang i uka? Jeg planlegger kjøpene oftest, men noen impulskjøp blir det også.
kristal Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 Etter at jeg ble student har jeg blitt flinkere til å unngå impulskjøp, tror kanskje jeg har unnet meg selv noe fint 2-3 ganger siden i August. Men det har også gjort at jeg er mer bevisst på det jeg kjøper, at det er noe jeg liker og kommer til å gå med. Hjelper ikke å dra å handle på salg, og tenke at denne var BILLIG, når det ikke er noe jeg blir å bruke. Men skulle klart ha unnet meg mer sko, klær og smykker! Var en periode jeg bodde i USA, og da var jeg på shopping så og si hver dag i en periode på fire måneder ;-)
Timseh Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Jeg shopper en del ganger i uken. Men min største synd er sko. Kjøper sko flere ganger i uken, gjerne 4 par om gangen (må ha alle fargene). Skoskapene mine inneholder et tresifret tall med sko. Har alikevel kun 3-4 par lave sko. Resten er wedges, pumps osv.
Gjest Adera Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 Handler ekstremt sjeldent pga økonomien, litt kjipt. Er ein og annen sjelden gang eg tar turen innom Cubus og brenner av 1000-1500 kr, men det er altså sjeldent og det går mange mnd mellom hver gang eg bruker penger på klær. Så eg går glipp av ein del ja. Kjøper sjeldent sko også, bruker skoparene eg har ihjel før eg kjøper nye.
Gjest stillness Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 Ikke så veldig ofte.Kan gå lenge mellom hver gang mens andre ganger handler jeg mye.Er blitt veeeldig kresen på hva jeg handler og når jeg går i butikker så finner jeg så og si aldri noe. Syns alt er så utrolig kjedelig. Heldigvis så går det an å handle på nettet og der er sjansen større for at jeg finner noe jeg syns det er verdt å bruke penger på. Vintersko skulle jeg nok hatt meg nye,men sko er generelt vanskelig for meg da jeg bruker litt større størrelse.De fleste sko jeg kommer over som er min størrelse er som regel dritstygge.(og klart man kan finne på nett,men da er det jo den usikkertheten med om de passer eller ei + utrolig dyr porto) Jaja,det er ihvertfall penger spart da
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 Klær må jeg kjøpe hver måned dessverre, for jeg sliter klær som et uvær. Nå har jeg for eksempel bare en bukse uten hull, og den kjøpte jeg fordi den forrige bare varte i tre måneder.
defaitist Skrevet 27. januar 2011 #19 Skrevet 27. januar 2011 Gjennomsnittlig én gang i uka tenker jeg. Har begynt å handle mer fra nettet i det siste, og er veldig fornøyd, varene kommer iløpet av 1-3 dager.
LetThemEatCake Skrevet 27. januar 2011 #20 Skrevet 27. januar 2011 Jag brukar handla upp nya underkläder och annat nödvändigt 2 gånger om året (till våren och till hösten), annars köper jag nästan bara grejer på rea om det är något jag verkligen vill ha. Jag har absolut inte råd att köpa grejer varje vecka! Men det handlar ju om prioriteringar. Jag prioriterar en myskväll med sambon/fika med bästa väninnan/tågresa till svärföräldrarna högre än ett nytt klädesplagg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå