Gjest jeg husker.. Skrevet 23. januar 2011 #21 Skrevet 23. januar 2011 Kommer på i barnehagen jeg. Vi andre barna var så forskrekket at vi visste ikke hva vi skulle gjøre, noen ble faktisk redde. Vi ble hver samlingsstund oppfordret til å fortelle noe vi har opplevd eller ellers ville si til resten av gruppa, og en dag svarte ei jente. "Pappa drepte en mann da vi var på tur til b.hagen i dag". Hun ble naturligvis spurt hva hun mente, og fortsatte med at "da vi kjørte til b.hagen i dag kjørte pappa ned en mann i veien, han døde, var blod over alt og nakken knakk. Men vi kjørte bare videre". Jeg husker det som om det var den dag i dag, jeg var så forskrekka... :gjeiper: Kan vel hende at denne ungen hadde hørt ordet "leiemorder" i tv-sammenheng eller noe, spurt mor eller far hva det var, og fått en forklaring på at det er noen som får penger for å drepe folk..? Ikke vet jeg, men. Tviler på at HVIS nå faren skulle vært noe så ille som en leiemorder, så hadde det vel ikke vært så offentlig at barna hadde blitt informert om det..
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2011 #22 Skrevet 23. januar 2011 Jeg gidder ikke å svare på det der en gang. Synes det er verre med slike som deg som mistenker alt og alle. Alle som er vant med barn og har noe erfaring, vet at barn lyver og finner på ting hele tiden. Ta en titt på tråden her på kg, kanskje du lærer noe. Man merker fort om et barn blir mishandlet eller slått, det synes på barnets psyke. Skjerp deg seriøst. Det er ikke alltid lett å merke ut fra barns psyke om de blir slått hjemme, selv om det kan bidra til å styrke eller svekke en mistanke. Det er heller ikke alltid at slagene lager merker som er synlige mer enn kort tid. Det er selvfølgelig riktig at barn kan finne på å komme med usanne utsagn. En må likevel ta det barna sier, på alvor og sørge for at rette instans avklarer sannhetsgehalten i opplysningene.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #23 Skrevet 29. januar 2011 Man merker fort om et barn blir misshandlet eller slått det synes på barnets psyke. Skjerp deg seriøst. Hadde det vært så enkelt så hadde vi ikke hatt en kristoffer sak som døde av gjentatt vold uten at noen brøt inn. Da hadde han ikke død bare 7 år gammel. Så det er nok dessverre ikke så enkelt som du skal ha det til. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #24 Skrevet 29. januar 2011 Barn dikter opp og henter ut deler av samtaler til de voksene! F.eks så sto jeg og mannen min å snakket om Staten, penger, økonomi og politikk på kjøkkenet for leden dag. Guttungen våres hadde self. fisket opp mye av dette da. Gikk opp på rommet hans senere på kvelden...Da hadda han bundet masse tråder/ducktape rundt omkring og laget "feller" på rommet sitt og låst inn sparegrisen sin i kottet. Spurte hva i huleste han drev med?? Og da svarte han "Jeg driver å legger feller for Staten vel!!" Han trodde at Staten var en forfordelig MANN som skulle ta pengene hans hehe! Lo godt av dette hehe... Men det kan jo hende denne jenta bare har fisket opp noe å leget sin egen tolkning?
MarianneE Skrevet 29. januar 2011 #25 Skrevet 29. januar 2011 Jeg blir litt skremt av at en lærer spør på et forum om hvordan h*n skal gjøre jobben sin. Trodde det fantes rutiner for sånt.
kissmequick Skrevet 30. januar 2011 #26 Skrevet 30. januar 2011 Minner meg om da jeg var liten, og stolt fortalte klassen at pappa drikker hele tiden, og mamma stikker sprøyter. Pappa hadde en periode der han trente mye, og derfor drakk mye vann, mamma er bioingeniør..
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2011 #27 Skrevet 30. januar 2011 Minner meg om da jeg var liten, og stolt fortalte klassen at pappa drikker hele tiden, og mamma stikker sprøyter. Pappa hadde en periode der han trente mye, og derfor drakk mye vann, mamma er bioingeniør.. Det hadde da ikke blitt noe problem om læreren hadde rapportert dette til barnevernet som så hadde sjekket opp saken og funnet forklaringen på utsagnet. Det hadde vært mye verre dersom faren var alkoholiker og moren narkoman og de ikke klarte å ta hånd om barnet, og dette ikke ble oppdaget så de ikke fikk nødvendig hjelp. Når barn på skole, skolefritidsordning eller i barnehage direkte eller indirekte (ex via tegninger) formidler informasjon som kan gi mistanke at det er forhold i hjemmet som kan være skadelige for barnet, må dette alltid undersøkes. Om barnevern eller politi er rette instans, vil avhenge av informasjonen barnet har gitt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #28 Skrevet 31. januar 2011 For det første: jeg håper virkelig ikke at TS er lærer irl, med såpass dårlig språk og mangel på grammatiske ferdigheter. For det andre: denslags problemstillinger tar man opp med rett person på jobb, og det vet en ekte lærer utmerket godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå