Gå til innhold

Anskaffelse av valp.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har selv tenkt å gå til anskaffelse av Finsk Lapphund når den tid kommer. Vil bare være ferdig med studier og diverse først.. Men denne rasen har jeg drømt om i flere år! Synes de ser så herlige ut, fin størrelse, middels aktivitetsnivå og ganske allsidige. Har også hørt at de kan bjeffe en del, men dette kan jo være individuelt og i noen tilfeller kan en også jobbe med det. Har vært i snakk med oppdrettere om dette og de sier at det er veldig individuelt :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Har ikke hørt om Toller før, men det høres ut som en interessant rase. :)

Det er som en Border Collie - de er veldig intelligente, krevende og aktive! En nabogutt eide en toller, men måtte selge den fordi mangelen på fysisk og mental stimuli gjorde den sprø. Den peip og hylte, og så fort den fikk gå ut skalv kroppen av innestengt energi.

Skal du ha deg toller (Nova scotia duck tolling retriever?) bør du i det minste finne deg den roligste valpen i kullet, slik at du ikke får deg en sprettball som krever mer enn nødvendig =)

Men vakre hunder - jajaja :jepp:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Naboen min skal få seg en basenji, og kompisen min har den nydeligste hunden jeg har sett! østerrisk pinscher tror jeg den het? Litt sjelden rase, men jeg falt pladask :rødme:

Skrevet

Naboen min skal få seg en basenji, og kompisen min har den nydeligste hunden jeg har sett! østerrisk pinscher tror jeg den het? Litt sjelden rase, men jeg falt pladask :rødme:

Uler ikke basenji istedet for å bjeffe? Har hørt snakk om det, men er ikke helt sikker på om det stemmer eller ikke. Skal sjekk ut rasene. :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Uler ikke basenji istedet for å bjeffe? Har hørt snakk om det, men er ikke helt sikker på om det stemmer eller ikke. Skal sjekk ut rasene. :)

Basenji kan ikke bjeffe, de snakker visstnok :fnise: Også vasker de seg som katter og har noen sære, sære vaner. Har ikke sett de live, men er ikke lenge før naboen får hunden i hus :rødme:

De egner seg til jakt, blant annet.

Skrevet

Uler ikke basenji istedet for å bjeffe?

De jodler. ;)

Skrevet

De jodler. ;)

Jodler..? Vel, jeg fikk et veldig morsomt bilde. :skratte:

Tror jeg vet hvordan den jodlinga høres ut, kindof. Vet om en husky som ikke greier å bjeffe, så det er noe jodling/ule greier istedet. Men litt morsomt. :)

Skrevet

Naw, for noen sjarmerende hunder. :D

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, den virker veldig spesiell =) Har blant annet hørt at den pleier å stjele å spise skittent undertøy? :skratte:

Skrevet

Det var da veldig spesielt. :skratte:

Undertøystyv, altså? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...