Gå til innhold

Det starter nå


SkalNED

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth

Først av alt: Du har vært kjempeflink allerede! Du har gått ned 14 kg på 3 mnd, det er utrolig godt gjort! Jeg brukte nesten ett år på 14 kg jeg, og jeg har også nok å ta av!

Jeg har ingen fasitsvar på noe av det du spør om, men en del egen erfaring.

Anbefalt vektnedgang er 0,5-1 kg i uka. Det er mengden fett kroppen klarer å forbrenne i uka, og det er et tempo huden din kan holde følge med.

Jeg er rimelig sikker på at jeg har lest at gravide bør spise 2100 kcal om dagen.

Om du begynner å helle telle kcal (som faktisk er enklere og mer praktisk enn det høres ut) så vil jeg anbefale deg å legge deg på omtrent det.

Det som mange ikke har helt "skjønt" er at hvor mange kcal man trenger om dagen øker med vekta. For at jeg skal holde min vekt der den er nå (har nå bmi på 39) må jeg spise ca 2500 kcal hver dag. For at jeg skal ta av meg 0,5 kg i uka (som er anbefalt vekttap per uke) så spiser jeg 2000. Da går jeg ikke sulten.

Har også lest at gravide går i gjennomsnitt opp 12 kg. Du kan fint gå ned i vekt så lenge babyen får all den næringen den trenger.

Sukkeravhengighet er vanskelig. Det som kanskje kan fungere er å trappe ned, og erstatte med frukt underveis? Så får kroppen din tid til å venne seg litt av med det samtidig som du slipper å føle deg som en megabitch.

Håper det var til noe hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kanskje ikke like mye? ;)

Jeg tror det,men er veldig usikker - jeg har en hang til å bli besatt av sånt.

Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den var like ekkel som jeg husket, men jeg hadde helt normalt blodsukker, og har antagelig ikke svskapsdiabetes denne gangen heller. :)

Hatt en fin dag,selv om jeg ikke har trent på to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så frustrert..den ene dagen har jeg så matlyst at ingenting virker som det er nok.. Så klarer jeg ikke å ete et helt knekkebrød engang..

Jeg syns det går så treigt, jeg har skikkelig dårlig selvtillit om dagen, og det er så tungt! Jeg er lei meg nesten hele tiden og selv om det sikkert er litt gravidhormoner, er det utrolig tungt å bare syns at jeg er teit,og feit og ekkel og stygg og blablabla..

Det hjelper ikke å være ute blant folk,for uansett om jeg går tur/trener så får jeg sånne hånlige blikk,og hører folk ler av meg når jeg har gått forbi.. Jeg har mest lyst til å begrave meg langt langt under dyna i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg at jeg maser mye med denne dagboka,men jeg tvinger jo ingen til å lese.

Var ute i 30-40min nå, og det var kaldt,men godt. Men jeg får så kynnere av bare å tusle rundt :(

Syns det er innmari kjipt, jeg var på sjukehuset sist med for tidlig fødsel på samme tid som nå,så er jo ekstra forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg må følge deg!

Jeg har og begynt på Veien Mot Et Sunt Og Lettere Liv.

Trener på treningssenter to ganger pr uke og har klart og kutte ut brus og snop i uka. Og Om jeg spiser det i uka er det unntaket og det funker fint for meg nå, det enorme suget er borte. Så lenge jeg får kose meg på lørdager.

Har du vurdert vektklubben.no?

Da jeg var gravid (jenta mi blir 4 i mai) gikk jeg opp 5 kg og har lest det er "normalen" for overvektige.

Har forresten funnet en blogg som inspirerer!

http://totalrenoveringen.blogg.no/

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja,har vurdert det - men det var fryktelig dyrt,så jeg lar være.

I dag har jeg vært ute i en time og gått og det var utrolig tungt, jeg føler meg feitere om dagen, men det kan være den tida i mnd som gir meg litt ekstra pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og blar i ellos-katalogen (eneste stedet jeg handler klær om dagen,pga str min) og jeg blir så oppgitt. Hvorfor har de stort sett 95% ukurante snitt på ting - slik at man ser verst mulig ut?

Og man MÅ ikke ha ermeløst på alt - vi store har som regel store disse-armer,og de vil ihvertfall jeg gjemme inni noen ermer!

Unnskyld meg altså, men jeg blir så lei meg og frustrert når det eneste jeg kan pynte meg i er telt med blomstermønster :tristbla: ..

og bare sånn at det er sagt, ALT MÅ IKKE VÆRE GJENNOMSIKTIG!! :kjefte:

Uff..

Jeg bruker str 54/56 på overkroppen,men 58/60 på underkroppen,så om jeg skal bruke noe "fint" til 17.mai blir det vel olabukse og genser..som vanlig. Hvis ingen har noen tips??

Andre store der ute som sliter med samme? (poster denne også i klær etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett på ellos på nettet og klærne fra Zizzi?

Jeg elsker zizzi og sikler stadig over det de har der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har det. Men som regel stopper det et par str under min,og da er jeg jo like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,det er rundt vanlig pms/menstid og poff så hadde jeg tre kg ekstra. :kjefte: Gikk 75min tur i dag,med vogn,ca2,5km.

Bekkenet mitt grein etter 20min,og har vært jævlig siden,men jeg har da gått i alle fall.Spist årets første soft-is også,men sånn er det.

Jeg tar hver dag som den kommer,nå.Dietten er tung å følge alltid,uansett,men jeg prøver å pense tilbake om jeg trår feil.Og det er vel hovedpoenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lyst til å kommentere en tråd jeg har laget her inne;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=554899

Jeg har gått opp til 160kg på egenhånd. En slankeoperasjon for meg,betyr nederlag. Dette er noe jeg skal endre på,for resten av livet - ellers kommer det ikke til å virke i lengden.

Slankeoperasjon er en lettvin løsning (selv om det ikke er lettvin å verken få eller lett for de som tar den) men jeg er prinsipielt i mot både det og dritepiller - som jeg kaller det.

Jeg skal klare det sjøl. Det kommer til å ta tid - og det må det,hvis det skal vare. Og det skal det. Det kommer til å gå opp og ned,og det er greit.

Jeg har slanka meg opp og ned til 125kg de siste åra,men jeg vet at de vanene jeg legger meg til,de blir som regel. Jeg vet at jeg liker å trene hos fysioterapeuten. Så lenge jeg er i bra form,skal jeg fortsette med det,så lenge det er forsvarlig også så klart.

Jeg kvalifiserer nok både til det ene og det andre,og det er greit.

Men jeg må ville det selv.

Nå vil jeg gå ned. Jeg har et mål,det skal jeg nå. Jeg har utallige små mål på veien dit. Nå er det 145kg som er neste,så er det 140kg, og str54 er et av de neste målene. Jeg har en drøm som er flere år frem i tid,om å gå inn i en klesbutikk,ta noe ned fra hylla,prøve det,og passe det. Jeg har en annen drøm om å klare å dra meg opp etter armene i en sånn pull-up. Og jeg har en siste drøm om å klare å sykle en mil på en time igjen,slik jeg klarte på skolen.

Det er langt faen frem i tid,men jeg skal dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mynona83

Det er godt du har mål og det er godt du er realistisk. Og det beste, du er motivert. Alt blir litt lettere når man er motivert.

Jeg har ikke slanket meg før, men har sluttet å røyke, som også er en tøff prossess og fant ut at å gi meg selv en belønning for hvert delmål var ekstra motivasjon for meg. Du kan jo vurdere om det er noe for deg :) Mine belønniger var en ny bok, massasjetime, kinobesøk, ekstra god middag osv, og på et stort delmål fikk jeg en stor belønning - reise til Trondheim for å besøke venninne.

Ønsker deg i hvertfall lykke til videre - du er kjempeflink!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en sånn en: :klemmer:

Du har vært utrolig flink med vektnedgangen så langt, og jeg har trua på at du klarer det på egenhånd! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff,jeg har så lyst på en ellipsemaskin - men de jeg har råd til tåler ikke vekta mi. Må opp i 5000 for å finne en som tåler meg,og det er altfor dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,jeg har så lyst på en ellipsemaskin - men de jeg har råd til tåler ikke vekta mi. Må opp i 5000 for å finne en som tåler meg,og det er altfor dyrt :(

Jeg vet det sikkert ikke hjelper noe på lysta, men min ellipsemaskin ble raskt omgjort til klesstativ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil bare si at jeg følger deg fortsatt.

Flott at du har begynt å gå ned, det hjelper så utrolig på motivasjonen å se at det går rette veien og at selv mindre endinger gir resultater.

For meg var den "største" endringen, i tillegg til å begynne å trimme, og som jeg fortsatt klarer å holde på. At jeg begynte å ha med meg grønnsaker på jobb. Skreller gulrot, blomkål osv og har med i en pose. Når snopesyken kommer over meg (det gjør den alltid i halv tre tiden) så spiser jeg grønnsaker.

Du sier du har bekkenløsning, svømmer du? Jeg har hatt mye vondt i knærne og da var svømming det beste. Da er det ingen belastning på ledd, og vannet gir veldig god motstand.

Kappahl er en favoritt for meg på klær i store størrelser, jeg handler mye der. Jeg syns at de er bedre på passform enn HM og Lindex. Zizzi har veldig mye fint, men jeg syns de er litt dyre.

ble mye hulter i bulter... ikke lett å kommentere alt i et innlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappahl går kun til str 54,som er 20cm for smått..

Nei,ikke svømming - jeg er for feit til å vise meg i så lite tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...