Gå til innhold

Ønsker meg et mirakel til


Easy

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom endel prøvedagbøker nå, og tenkte at dette var litt spennende! Og ikke minst et fantastisk sted å få ut litt frustrasjon på :fnise:

Jeg er nettopp fylt 31 år og mannen er ENDELIG klar for å prøve på nr 2. Fra før av har vi ei herlig jente på snart to. Har brukt hormonspiral som prevansjon og har frem til nå ikke hatt syklusen helt inntakt. Før forrige graviditet var den på nøyaktig 28 dager og ikke et sekund mer, etter uttak har den vært 39, 27 og nå sist 31. Den første syklusen regner jeg som litt ugyldig siden spiralen satt fast og det ble ganske mye "roting" omkring inni der for å få den ut.... Neste periode fikk jeg ingen EL (som jeg merket i alle fall) og mannen var ennå ikke heeeelt med på notene. (Men å hoppe av i svingen er jo ikke direkte kjent for å være sikker prevansjon ;)) Denne siste syklusen var derimot han med og EL på plass, men TR kom tre dager for sent.

Frustrerende nok har jeg de to siste mnd hatt utrolig mye graviditetsymptomer, både vært kvalm, hatt "melkespreng" og stikking i livmora. Når TR kom nå sist trodde jeg omtrent jeg var gal, men heldigvis viser deg seg at de hormonene som er i ubalanse etter spiraluttak (og som roter med syklusen min :nei: ) også skaper graviditetsymptomer, så jeg var heldigvis ikke gal. Men dog rimelig skuffa når TR dukket opp tre dager for sent.

Nå har jeg bestemt meg for å prøve akupunktur for å få rettet opp syklusen og ikke minst tempe for å være sikker på at jeg har hatt EL. Forrige gang satt jenta på første PP, men det er jo ingen garanti for at det skal gå kjapt nå dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en herlig dag er over, tilbragt sammen med gode venner i strålende vær. TR ser ut til å takke for seg for denne gang, så da er vi klare for ny runde. Forventer EL om ca en uke, så får vi se om tempen er enig med meg. Vi kommer i alle fall til å stå på hele uka for ikke å misse EL denne gangen. Foreløbig ligger tempen stabilt på ca 36.8, har aldri tempet før så det skal bli spennende å se hvordan det er. Er rimelig sikker på at jeg hadde EL sist periode siden tempen lå på 37,02 dagene før IKM denne gang.

Flere her inne som temper og har erfaringer og dele?

Skal prøve å ikke stresse dette, men det er jo noe med det at når man først begynner å prøve er man veldig klar.... Rakk ikke å gå gjennom dette sist siden jeg ble gravid på første PP, og håper selvfølgelig å slippe måneder med venting :sjenert: Time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt en stille uke for oss med masse sykdom. Hadde egentlig time til akupunktur på tirsdag, men den måtte forskyves til torsdagen pga sykdom. Når hele familien ligger samtidig tar det noen dager før alt og alle kommer seg på beina igjen. Heldigvis så var ikke dette EL uka :gjeiper:

Torsdag var jeg og tok akupunktur, dette var spennende. Jeg har hatt god effekt av akupunktur tidligere, og holdt nesten på å sovne der jeg lå på benken. Håper inderlig at dette hjelper, blir så sliten av å gå å være "gravid" uten å være det. Kvalm, trøtt, sliten, ømme pupper osv. Alt dette hadde vært både greit og velkomment dersom det var en liten spire der inne :rodmer: , men rimelig meningsløst uten....

Dagen etter akupunkturtimen var jeg i ganske god form, men etterhvert som EL nærmer seg kommer de snikende tilbake dessverre :( Det positive er at EL er en eller annen gang mellom i dag og torsdag 4. februar, så da er det bare å legge inn masse aksjer :sengekos: og håpe på at det slippes et egg!

Skal tilbake til akupunktur på torsdag, gleder meg nesten til det!

Ha en fin uke dere som leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uken som innehold EL over, og det er bare å vente vente vente. I følge tempen var EL på torsdag, dvs syklusdag 14 / 15, det betyr at syklusen min er i rute igjen :danse: Så da har jeg vel IKM ca 17. februar.

Vi har vært flinke denne uken og la inn aksjer både onsdag og fredag, så det blir spennende å se fremover. Hadde EL smerter på torsdag og fredag, men etter det har det vært stilt. Egentlig veldig deilig i og med at jeg har gått rundt siden midten av desember med murringer, kvalme, svimmelhet og vært trøtt....

Så alt i alt er jeg veldig glad for tre ting:

1. Syklusen ser ut til å ha stabilisert seg

2. Graviditetstegnene er borte, og det betyr forhåpentligvis at hormonene er i balanse igjen!

3. Jeg har EL :biggrin:

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på morningen ble det jammen litt mer spennende her gitt.... tempen gjorde et lite hopp opp til 37,19, akkurat der den var forrige gang jeg var gravid. Tør jeg håpe???

Er 4-5 dager DPO i dag, så teoretisk kan vel egget ha festet seg, men men, må jo uansett leve i spenning halvannen uke til :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke akkurat daglige oppdateringer i boka nei.... Men, 8 DPO fikk jeg en liten dipp i tempen, den gikk fra 37,19 til 37 i løpet av to dager. Deretter gikk den opp igjen, og er nå tilbake på 37,19.

Følelsesmessig har jeg ingen forhåpninger for denne pp, jeg er egentlig overbevist om at TR kommer på torsdag. Men samtidig så må jeg jo si at jeg de siste dagene har hatt mensmurringer, og det har jeg tidligst dagen før IKM, så kanskje? Har også vært litt kvalm og uggen, men brygger på en forkjølelse, så det legger jeg i den "kurven", men murringene kan ikke legges der :)

Så hvis ikke min IKM er feil og IKM er i morgen eller mandag, så skal det bli spennende å følge tempen og murringene fremover ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og spenningen øker, sammen med tempen :) 37,22 i dag. Hadde i tillegg bittelitt spotting i dag, vi snakker tre brune dråper i trusa, ingenting på papiret, så er usikker på om det kvalifiserer til spotting egentlig. Uansett så er dette noe jeg ikke pleier å ha, i alle fall ikke før dagen rett før TR. :sjenert:

Ellers er vel alle andre typiske symptomer tilstede..... i alle fall når jeg tenker på det ;)

Er litt uvel/kvalm

mensmurringer/stikkinger i livmora

forferdelig lettrørt....

vondt i korsryggen

ømme pupper er kommet på i dag

så det kan jo hende det blir en spennende uke, men jeg prøver å ikke la forhåpningene ta helt overhånd :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, i dag morges sank tempen litt igjen, men den er fremdeles over 37 og dermed høy.

På vei hjem fra jobb fant dumme meg ut at det hadde vært moro å ta en test, siden det var valentines day og alt, hadde jo vært en flott gave det. Så jeg tok en test, og jammen kom det opp en svak svak strek! Så nå venter jeg bare på å få en second opinion når mannen kommer hjem, ser han den eller ikke??? Det blir nå i alle fall veldig spennende å se på IKM dagen torsdag om TR kommer! Det kommer til å bli noen nervepirrende dager kjenner jeg, åååå at ikke jeg kunne ventet og fått et klart svar... Litt sint på meg selv for det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le litt av alt som har hendt nå, forrige gang jeg var hos akupunktøren sa hun "neste gang du kommer, da vet vi, enten er du gravid eller så har du mensen". TImen var i dag og scenarioet er: TO positive tester (en billigstrimmel og en CB) OG mensen. Så nei, vi visste ikke noe sikkert i dag nei. Jeg regner med at utviklingen har stoppet opp på tidlig stadium og at dette er et skudd i "blinde", men har vært hos legen og tatt blodprøve og skal tilbake igjen på mandag. Regner meg selv som "ikke gravid" og satser på ny frisk nå.

Jeg har nå i alle fall kontroll på syklusen igjen, og ble jo "gravid" på første stabile syklus, en får ta med seg det positive man kan i denne prøveverdenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...