Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er relativt enkelt å forandre utseende på den måten i photoshop, men jeg kan ikke helt se noen god grunn til å gjøre det likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe ja, jeg har sett mange tilfeller av airbrushet hud. Spesielt dårlig gjennomført, slik at det er veldig lett å se at de har "juksa". Det er også relativt enkelt å forstørre øyne, gjøre dem tydligere osv.

Skrevet

Har endel facebookvenner med airbrushed hud ja. Særlig ei som ser ut som om huden er laget av plastikk. I virkeligheten er hun plaget med veldig mye kviser og store åpne porer som ligger som søkk i kinnene.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Forstår jo at folk vil legge ut flatterende bilder av seg selv, men når bildene er så mye etterbehandlet at personen bak er ugjenkjennelig, hva er vitsen?

Nå er jeg "voksen", og har ikke veldig mange unge venner på FB, så jeg har ikke lagt så mye merke til dette fenomenet, bortsett fra hos noen ytterst få. Antar det er vanligst blant de yngre brukerne.

Endret av Spinell
  • 2 uker senere...
Skrevet

dette er vanlig på sjekkesider som sukker og match og, folk trikser og lurer og leggger gjerne ut flere år gamle bilder! skjønner ikke vitsen, man ser da sannheten ved første møte

Skrevet

Kjenner til en slik jente. Hun er fantastisk average, eller til og med et par hakk under gjennomsnittet. Bildene hun legger ut på fb er nesten modell-aktige bilder. Skjønner ikke hvordan hun klarer det. Må være noe photoshop-lureri! :snurt:

Jeg har også ei sånn ei på vennelista. Lurer på om enkelte bare er veeeldig fotogen?

Skrevet

Har endel facebookvenner med airbrushed hud ja. Særlig ei som ser ut som om huden er laget av plastikk. I virkeligheten er hun plaget med veldig mye kviser og store åpne porer som ligger som søkk i kinnene.

Og så? Det hadde jeg da jeg var ung også. Masse kviser og store porer. Det er faktisk en utrolig stor, psykisk belastning å se på bilder av seg selv der en føler seg som verdens styggeste menneske. Nå fantes riktignok ikke facebook da, men jeg har absolutt ikke et eneste bilde fra den tiden jeg hadd dårlig hud. Alle er slettet og ødelagt, selv om bildene faktisk var fine - så skammet jeg meg sånn over huden min at jeg fant ut det var bedre å ikke ha noen bilder av meg selv. Det er ikke sånn det skal være. Gjør det en glad å fikse på bildene, så vær så god. Gjør det at man ikke utsletter hvert eneste bilde som finnes av en selv fra et helt tiår, vær så god.

Fy flate, jeg merker jeg koker innvendig når jeg leser disse postene her. Regelrett mobbing. Også i dag som det er så mye fokus på akkurat dette. Dere burde skamme dere!

Skrevet

Det er vel greit å legge ut bilder av seg selv som man synes er veldig fine. Hvem vil ikke presentere seg selv på sitt beste? Selv er jeg utrolig lite fotogen (blir bare rar på bilder), så når det en sjelden gang dukker opp fine bilder av meg, så er det jo dem jeg velger å vise fram. Men photoshop'e bilder av meg selv kunne jeg aldri gjort, nei.

Det jeg reagerer mest på er folk som har tatt dusinvis av bilder av seg selv, type posere med både kropp og ansikt, og den armen med hånden som holder kameraet som forsvinner opp i hjørnet der... Bare lættis, spør du meg. :fnise:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Og så? Det hadde jeg da jeg var ung også. Masse kviser og store porer. Det er faktisk en utrolig stor, psykisk belastning å se på bilder av seg selv der en føler seg som verdens styggeste menneske. Nå fantes riktignok ikke facebook da, men jeg har absolutt ikke et eneste bilde fra den tiden jeg hadd dårlig hud. Alle er slettet og ødelagt, selv om bildene faktisk var fine - så skammet jeg meg sånn over huden min at jeg fant ut det var bedre å ikke ha noen bilder av meg selv. Det er ikke sånn det skal være. Gjør det en glad å fikse på bildene, så vær så god. Gjør det at man ikke utsletter hvert eneste bilde som finnes av en selv fra et helt tiår, vær så god.

Fy flate, jeg merker jeg koker innvendig når jeg leser disse postene her. Regelrett mobbing. Også i dag som det er så mye fokus på akkurat dette. Dere burde skamme dere!

Eh nå var ikke ment som mobbing i det hele tatt. Hun har samme bilde på face som hun har på Møteplassen og andre datingsider (hun er singel) de som evt. møter henne etter å ha sett det bildet får jo sjokk. Hun har hatt flere mislykkede dater og en fyr hun skulle på kino med avviste henne nesten før hun rakk å hilse.

Poenget mitt er at det ikke lønner seg å photoshoppe seg selv så voldsomt.

Endret av Antoinette
Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg er rimelig dreven i Photoshop, og er en av dem som kan finne på å "photoshoppe" profilbildene mine. Jeg airbrusher derimot ikke huden og forstørrer øynene så det ser unaturlig ut. Det holder å endre litt på kontrast eller farge, og evt. fjerne en monsterkvise på nesa hvis resten av bildet er fint. Står heller ikke og "poser" på bilder med trutmunn og det hele. Det skal se naturlig ut, samtidig som jeg ønsker et pent profilbilde. Jeg har jo masser av andre bilder på FB også som er helt uredigerte, og der kan jo alle se hvordan jeg ser ut uansett, så det er ikke noe big deal.

Har derimot flere FB-venner som ikke kan så mye om photoshop, og som tydelig er veldig stolte av å ha funnet frem til "airbrush"-knappen og gjort seg selv ugjenkjennelige. Jeg har til og med gjort "oppdrag" for en venninne som er ekstremt opptatt av å se bra ut på bilder, der jeg har bleket tenner, renset huden og strammet opp her og der :ler: Selv om hun egentlig er naturlig pen, blir hun supervakker på disse bildene og folk kan få litt sjokk når de møter henne i virkeligheten. Personlig synes jeg det er bra med et pent profilbilde, men man skal helst se ut som seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...