AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 På facebook kjenner jeg drøssevis av folk som har lagt ut bilder av seg selv hvor de ser sånn hundre gangere penere ut enn det de gjør i virkeligheten. Jeg har aldri helt hatt dette behovet for å stase meg opp, for så å knipse et bilde. Jeg foretrekker et bilde som viser meg i mitt daglige. Og jeg skjønner ikke at folk ikke blir flaue når de lyver så ufattelig mye på utseendet sitt. Og gjerne i en merkelig vinkel. Jeg vet om en jente som er halvveis retard, og som er sosialt inkompetent. Hun prater skikkelig mongis. Hun ser ut som noe annet på facebook, ja.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Jeg, for min del, er veldig analyserende. Jeg legger merker til veldig mye i et bilde. Overstæsjet, nei takk. Og jeg ser fort om det er et ekte smil, om det er et anstrengt smil som skjuler mye smerte, mange opplevelser, eller om det er et rent falsk smil. Jeg ser mye i øynene også. Best liker jeg de som enten ikke smiler eller litt sånn halv-smiler. Det ser langt mer ekte ut enn de som flekker tenner. Jeg vet - jeg er sær.
Aelita Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Venninnen min satte meg opp på dobbeldate sammen med kjæresten hennes, og en kompis av ham. Jeg sjekket ut kompisen via noen bilder av ham i forkant, og dette så bra ut. Men da vi møttes kan jeg ikke si at han lignet så veldig på de fine bildene han hadde av seg selv, så jeg hadde satt pris på at folk ikke rørte photoshop og unaturlige merkelige vinkler når de skal vise mest av seg selv
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 ...hilsen Aelita, som for øvrig mener at det er det indre som teller.
juliane Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 På facebook kjenner jeg drøssevis av folk som har lagt ut bilder av seg selv hvor de ser sånn hundre gangere penere ut enn det de gjør i virkeligheten. Jeg har aldri helt hatt dette behovet for å stase meg opp, for så å knipse et bilde. Jeg foretrekker et bilde som viser meg i mitt daglige. Og jeg skjønner ikke at folk ikke blir flaue når de lyver så ufattelig mye på utseendet sitt. Og gjerne i en merkelig vinkel. Jeg vet om en jente som er halvveis retard, og som er sosialt inkompetent. Hun prater skikkelig mongis. Hun ser ut som noe annet på facebook, ja. Jeg liker bedre folk med fine bilder av seg selv på Facebook enn folk som syns det er greit å omtale andre mennesker på denne måten. 29
Rights Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Folk flest vil jo gi best mulig inntrykk av seg selv. Litt teit er det jo om de må photoshoppe seg selv for å se bra ut.. men men.. om de føler seg bedre av den grunn, så go ahead. Har en del slike på FB jeg også.. men tenker ikke særlig over det. De fleste har FLERE bilder av seg selv også, så da er det bare å klikke videre, for å forstå at de EGENTLIG ikke ser slik ut. Det eneste som jeg kan irritere meg litt over, er når slike "deilige" jenter (de som er veldig bevisst på det selv), legger ut ca. 1000 bilder av seg selv på facebook, i forskjellige settinger. Samme uttrykket / smilet på ALLE bildene.. Det virker som om de har øvd seg foran speilet i dagesvis, for å finne best mulig "smil" - og det bruker de da på hvert eneste bilde som eksisterer av dem. Zzzzzzzzzzzzz........ Opplagt fake smil... og alt for opplagte bilder.. Zzzzzzz.. Men så er det bare til å ikke klikke på bildene av dem.. Problem solved 4
Aelita Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 ...hilsen Aelita, som for øvrig mener at det er det indre som teller. At han ellers var både snill og god nevnte jeg ikke, beklageligvis. Men det var nå bildene jeg tenkte på.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Nei, det er ikke rart enkelte sliter. I det ene øyeblikket så blir man fortalt at man må være pen, men når man prøver å bli pen, da blir man rakket ned på da også. Hvorfor kan ikke vattnissene med janteloven som sin religion la folk få være i fred? 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Er så tåpelig å lese når nån alltid klager om jenteloven hvis noen sier noe negativt eller om den personen får kritikk. uff, er lei av ordet. Skulle tro mange tror det er en ordentlig lov som man må følge på lik linje med andre ekte lover. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 Nei, det er ikke rart enkelte sliter. I det ene øyeblikket så blir man fortalt at man må være pen, men når man prøver å bli pen, da blir man rakket ned på da også. Hvorfor kan ikke vattnissene med janteloven som sin religion la folk få være i fred? Man kan prøve å vær pen eller være pen, men det betyr ikke at man må sitte å ta 1000 bilder av seg selv der de ska se så deilig ut som mulig.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Kjenner til en slik jente. Hun er fantastisk average, eller til og med et par hakk under gjennomsnittet. Bildene hun legger ut på fb er nesten modell-aktige bilder. Skjønner ikke hvordan hun klarer det. Må være noe photoshop-lureri!
Vulpes Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har også sett noen sånne bilder, og synes det er litt småkomisk. Men hey, folk får gjøre som de vil. Selv er jeg som regel ganske nøye med hvilke bilder jeg legger ut av meg selv på Facebook, vil ikke ha stygge bilder, selv om det også er en side av meg selv. Men grensa går ved photoshopping og den slags tull. Jeg vil at jeg skal kunne se ut i virkeligheten som jeg gjør "på nett".
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2011 #14 Skrevet 25. januar 2011 Og hva er en mongis?? Tenk på hva du skriver!! 2
Gjest Raindrops Skrevet 25. januar 2011 #15 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Jeg photoshopper profilbildene mine av og til, stort sett stiller jeg bare på kontrastene og lyset. Jeg går ikke akkurat over huden min for å gjøre den perfekt, eller redigerer sminken min Det er også tydelig at jeg har photoshoppet dem, så det er ikke noe jeg prøver å sjule akkurat. Men jeg har også profilbilder som viser meg akkurat som jeg er, til og med noen som er dirkekte stygge Jeg liker å fotografere og leke med bildene etterpå, ser ikke helt problemet egentlig. Vennene mine på fb vet hvordan jeg ser ut uansett, det er jo ikke akkurat slik at jeg lurer noen. Endret 25. januar 2011 av Raindrops
Gjest Nanette Skrevet 25. januar 2011 #16 Skrevet 25. januar 2011 På facebook kjenner jeg drøssevis av folk som har lagt ut bilder av seg selv hvor de ser sånn hundre gangere penere ut enn det de gjør i virkeligheten. Jeg har aldri helt hatt dette behovet for å stase meg opp, for så å knipse et bilde. Jeg foretrekker et bilde som viser meg i mitt daglige. Og jeg skjønner ikke at folk ikke blir flaue når de lyver så ufattelig mye på utseendet sitt. Og gjerne i en merkelig vinkel. Jeg vet om en jente som er halvveis retard, og som er sosialt inkompetent. Hun prater skikkelig mongis. Hun ser ut som noe annet på facebook, ja. Jeez... Og du er ikke spsialt inkompetent som skriver sånt om andre mennesker? Det der er jo direkte ondt å skrive! Og so what om personen har pene bilder av seg selv, er du misunnelig? Noen er mer fotogene enn andre, live with it! Jeg selv har noen bilder som ser photoshoppa ut men de er ikke det, det er bare ekstremt dårlig kamera. Jeg driter i hva folk syns eller tror, VENNENE mine er de som kjenner meg og vet hvordan jeg er og hvem jeg er. Utseendet er ikke så viktig for meg, da det indre er det som teller mest i min verden. Det å kalle noe mongis og retard fordi noen har pene bilder av seg, er kanskje noe av det mest lavmåle jeg har lest om på lenge, og dette i en tid med diverse avisoppslagssaker som har gått laaaangt utpå viddene. Håper du sletter de "vennene" som du har på facebook som du omtaler som retard, for det ser ikke ut til at du slutter å håne de. Håper for dem at de oppdager hvordan du er (om de ikke allerede vet det) ;)Igjen: det finnes viktigere ting enn utseendet! Det er det indre som teller. 2
Vulpes Skrevet 25. januar 2011 #17 Skrevet 25. januar 2011 Jeg photoshopper profilbildene mine av og til, stort sett stiller jeg bare på kontrastene og lyset. Jeg går ikke akkurat over huden min for å gjøre den perfekt, eller redigerer sminken min Det er også tydelig at jeg har photoshoppet dem, så det er ikke noe jeg prøver å sjule akkurat. Men jeg har også profilbilder som viser meg akkurat som jeg er, til og med noen som er dirkekte stygge Jeg liker å fotografere og leke med bildene etterpå, ser ikke helt problemet egentlig. Vennene mine på fb vet hvordan jeg ser ut uansett, det er jo ikke akkurat slik at jeg lurer noen. Ja, jo, men det gjør jeg og. Det er jo lov, da forbedrer man bare bildekvaliteten, man jukser ikke på sitt eget utseende. Da jeg snakket om photoshopping tenkte jeg på å airbrushe huden, forstøre øyne osv.
LetThemEatCake Skrevet 25. januar 2011 #18 Skrevet 25. januar 2011 Någon som uttrycker sig med ordet "mongis" har andra saker att oroa sig för än profilbilder.. Nej, jag föredrar garanterat jenten du beskriver som mongis och inkompetent framför dig (oavsett profilbild)! Du kan ju trösta dig med att de flesta man har som vänner på Facebook vet hur man ser ut i verkligheten, så du behöver inte oroa dig för att folk ska gilla henne mer på grund av hennes profilbild! Det är ändå ingen dejtingsajt det handlar om.
Gjest Raindrops Skrevet 26. januar 2011 #19 Skrevet 26. januar 2011 Ja, jo, men det gjør jeg og. Det er jo lov, da forbedrer man bare bildekvaliteten, man jukser ikke på sitt eget utseende. Da jeg snakket om photoshopping tenkte jeg på å airbrushe huden, forstøre øyne osv. Gjør folk virkelig det?
Gjest Nanette Skrevet 26. januar 2011 #20 Skrevet 26. januar 2011 Hvorfor i all verden forstørrer de øyne, og hvordan gjør man det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå