Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Fremhevede innlegg

Gjest Fortvilet :(
Skrevet

Jeg er så lei og fortvilet nå!

Har slitt med angst endel år nå( spesielt siden 2004) da datteren vår ble født. Det ble verre da, og jeg hadde en veldig dårlig periode.

Ble deretter bedre, før jeg ble utbrent og gikk i "kjelleren" både fysisk og psykisk. Jeg har en nakkeskade som plager meg(men som ikke kan behandles).

Nå har vi fått vårt endre barn og angsten min et verre enn noengang.

Jeg har gått i 4 år hos psykolog , faktisk to forskjellige. Det har hjulpet meg mot depresjonen, men angsten er like ille :(

Jeg har forsøkt å konfrontere angsten min flere ganger, men jeg er ikke sterk nok :(

Det jeg lurer på er vel hva nå? Finnes det noen medisiner jeg kan bruke slik at jeg får litt kontroll på enheten og går krefter til å konfrontere den? Helst ikke beroligende, da jeg vil ikke bli avhengig :/

Kan antidepressiva hjelpe mot angst?

Trenger råd :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg kan si er at du bør snakke med legen din angående videre behandling og om antidpressesive tabletter er noe for deg. Av erfaring skal man trø varsomt når man ikke er fagfolk og anbefale behandling. Har selv gått på Cipralex og kan si det hjalp meg i en vanskelig periode, men hva som vil hjelpe deg er det du og legen som må bli enige om. Det er vondt og ha angst men det er hjelp å få slik at hverdagen blir bedre. :klem:

Skrevet

Jeg har slitt med panikkangst og generalisert angst siden 2006, men har hatt få panikkanfall siden jeg begynte på Cipralex ikke lenge etter at jeg fikk "diagnosen". Escitalopram ratiopharm (som skal inneha det samme virkestoffet som Cipralex) kan også være et like godt alternativ. Jeg vil ikke direkte anbefale deg å begynne på antidepressiva, men i mitt tilfelle har jeg blitt nødt til å fortsette på Cipralex. Har hatt meget god virkning av medisinen, og føler meg stort sett "normal" etter at jeg begynte på dem. Lykke til! :)

Skrevet

Dytter opp...

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale benzodiazepiner som fastmedisin over lang tid, men jeg har brukt ca. 50 mg diazepam daglig mot angst i flere tiår og kunne kutte de ut "cold turkey" uten annet ubehag enn litt øresus, mindre hangover enn etter en fyllehelg.

Cipralex og andre SSRI preparater har ingen effekt på min angst, og noen statistikker viser at disse medisinene ikke hjelper mer mot angst enn placebo.

Beroligende på ett as needed basis, ikke daglig for å hindre utvikling av toleranse vil jeg anbefale mot angst dersom ikke antidepressiva har noen terapeutisk virkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...