Gå til innhold

Katten min er sær...


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Katten min er en raring, og jeg er nysgjerrig på om han er den eneste?

Om natta ligger han ved siden av meg, og flere ganger kan jeg våkne av at han slikker meg på bein og armer mens han gnir seg inntil meg :sjokkert: Det er da koselig, men jeg lurer på hvorfor han gjør det? En tidlig morgen våknet jeg kl. 4 av at han slikket meg i håret! Er det for å uttrykke hengivenhet, eller synes han rett og slett at jeg lukter vondt trenger en kattevask? :legrine:

Tunga hans er jo som sandpapir, og er ikke alltid like greit å våkne opp til armer som har blitt eksfoliert hver kveld over lengre tid.

Bør jeg stenge han ute av rommet mitt om kvelden for å ungå at dette skjer flere ganger? :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Haha, jeg har aldri opplevd det om natten, selv om de av og til sover i sengen min. Men ene katten min (jente) var helt gal etter å vaske hår en periode. Spesielt hvis folk var nydusjet og våt i håret, eller hadde håret fult av hårgele. Så hvis folk satt i sofaen og slappet av, kunne de plutselig kjenne en katt som rett og slett gled utover på toppen av hodet deres og begynte å vaske :fnise: Men hun har sluttet med det nå da, helt av seg selv, litt merkelig. Jeg aner ikke hvorfor hun gjorde det da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt er også slik. Leste ett sted at de gjør det for å bli akseptert eller for å vise at du er akseptert i "flokken".

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Min katt er også slik. Leste ett sted at de gjør det for å bli akseptert eller for å vise at du er akseptert i "flokken".

Applaus for meg : D Hadde vært fint om det var noe i det.

Han behandler meg i hvert fall skremmende likt som en katt. Både som lekekamerat (angriper beina mine) og for å mota kos og ha noen å snakke med. Han later i hvert fall som han forstår hva jeg sier, og blir en smule fornærmet om jeg ikke svarer han :trist:

Raindrops: Haha! Hårgele faktisk. Jaja. Kanskje hun syntes det smakte godt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus for meg : D Hadde vært fint om det var noe i det.

Han behandler meg i hvert fall skremmende likt som en katt. Både som lekekamerat (angriper beina mine) og for å mota kos og ha noen å snakke med. Han later i hvert fall som han forstår hva jeg sier, og blir en smule fornærmet om jeg ikke svarer han :trist:

Raindrops: Haha! Hårgele faktisk. Jaja. Kanskje hun syntes det smakte godt? :fnise:

:) Katter vil vaske bort alt som ikke lukter/smaker som "oss". Krem, hårgele o.s.v blir regnet som "skitt" som må bort, på samme måten som de gjør det med sin egen pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være men de andre tre kattene jeg har slikker ikke.

Nr. 1 er bare sjef

nr. 2 vill etter hårstrikk og q-tips og en gang satte den fast hodet i do-bøtta på jakt etter q-tips. Blei vettskremt og løp rundt med lokket på hue:skratte:

Nr. 3 er den som slikker

Nr. 4 tigger ved matbordet (den eneste som vil ha "vår" mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de har sine særegenheter! :fnise: Jeg har en fosterhjemskatt nå som er gal etter stearinlys (påtente sådan)! Det hjelper ikke at han allerede har "kjent varmen fra dem..." en gang. Han kommer stormende med en gang han hører lyden av lighteren, og MÅ opp å snuse på og vifte borti med labben! Når han blir fjernet bort fra faren, sitter han stille og stirrer fasinert på lyset i en evighet. Broren hans bryr seg katten om disse lysene, men ELSKER derimot penner. Det gjør ikke noe om den ligger i ro, bare det er en kulepenn. Andre fancy leker interesserer han ikke i det hele tatt. :ler2:

Pusina mi er faktisk den første skikkelige "slikke-katten" jeg har hatt. Og hun går svært grundig til verks når hun først setter seg fore å vaske meg! Gnager og står i! :icon_lol: Det er ikke alltid like behagelig, men det er jo godt ment, så en får bare prøve å "holde ut" en stund.. :sikle::ler:

Endret av Aurora M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hun bygger tilhørighet mellom dere :)

Akkurat som kattemor vasker ungene sine.

Både hun- og hankatter er "vaskere" :)

Og du verden som det kiler når laaange værhår "prikker" deg på kinnet mens nesen din blir vasket og småtygget på.... klokken 4 om morgenen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Mine har også mange små særegenheter, og det med slikking er definitivt én av aktivitetene hun ene styrer med :jepp:

Kan jo fortelle en artig historie, fra tiden da samboeren min akkurat hadde flyttet inn. Han bruker å barbere alt håret på hodet, men det stoppet ikke lillepusen. Ofte når han satt i sofaen, eller lå i sengen for den saks skyld, kjente han to små kattelabber ta tak på hver side av hodet (med klørne ute om det trengtes :fnise: ), og en meget ru tunge som gikk grundig til verks over here hodet. Brukte å bli sår, sa han... :sjenert:

Nå er det bare meg hun vasker på, og ritualet går sånn: jeg legger meg i sengen for å sove, og etter noen minutter kommer hun, og vasker og vasker på håret mitt. Tidligere ville hun også vaske ansiktet, men det får hun ikke lov til, så hun har sluttet med det. Hun får alltid lov til å vaske håret mitt, unntatt de første dagene etter at håret er nyfarget.

Syns det er kjempesøtt jeg, og ser på det som et tegn på at vi alle er med i samme "flokken" :rødme:

..skal sies at de ble tatt fra en særdeles lite omsorgsfull kattemamma da de var fem uker gamle, så de har ikke gjennomgått den naturlige sosialiseringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt gjør også det :jepp: I tillegg når katten min sover i sengen min og vil ut midt på natten, biter hun meg i tærene for å vekke meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at katten min vasket pelskragen på jakken til tanten min når hun var på besøk. Hun nektet å gi seg med det, bare vasket og vasket og vasket. Hun er også desperat etter å vaske muselekene sine. Litt morsfølelse for ting for pels kanskje? :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...