Gå til innhold

Glutenfri mat ved reise og i utlandet


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Gjest Galithralia

Jeg skal reise til USA i mars, og har allerede bestilt flybilletter. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med glutenfri mat via KLM? Har bestilt et glutenfritt måltid fra Amsterdam til San Fransisco, men har fått høre og lest at disse også kan inneholde gluten :omg: Og det ville ikke være bra for meg i det hele tatt( :spy: ), så lurer på om noen har erfaring med KLM sine glutenfrie måltider? Og om det er bedre å ta med seg en egen matpakke.

En annen ting er hvor lett er det å få fatt i glutenfri mat i utlandet? Har allerede sendt mail til kjæresten for å be han se etter, eller i hvertfall spørre i butikkene i nærområdet før jeg kommer - sånn at jeg eventuelt kan lete etter alternativer før jeg reiser.

Noen tips? Setter stor pris på råd! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carleigh-Ann

Hvis du har gitt beskjed til KLM om at du skal ha gluten free meal så skal du trygt kunne spise det. Angående glutenfri mat i USA så er det 0 problem! De har et helt utrolig utvalg av sånt der, og er vant til "dietary requests" på restauranter og sånt. Jeg må spise glutenfri mat i perioder selv, så når jeg er i USA så går det så fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Hvis du har gitt beskjed til KLM om at du skal ha gluten free meal så skal du trygt kunne spise det. Angående glutenfri mat i USA så er det 0 problem! De har et helt utrolig utvalg av sånt der, og er vant til "dietary requests" på restauranter og sånt. Jeg må spise glutenfri mat i perioder selv, så når jeg er i USA så går det så fint :)

Å nå ble jeg lettet - kjente at jeg begynte å bli litt bekymret, men det er greit hvis man finner masse utvalg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du finner ut hvor store supermarkeder holder til bruker det å være godt med utvalg.

jeg hadde mange restriksjoner en periode(men kan spise gluten nå) og valgte da alltid å bo i leilighet så jeg kunne tilberede mat selv/lage matpakke etc.

det er ganske pes å finne spesialtilberedt mat for hele dagen spør du meg....men USA og Europa har jo mange av de samme merkene og varene som i Norge vil jeg tro.

De fleste spesialvarene vi har er er jo importert :)

Når jeg var i Barelona hadde de en egen avdeling på supermarkedet med langt større utvalg enn jeg noensinne har funnet i Norge, det både ifht glutenfritt, soya/risprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

dersom du finner ut hvor store supermarkeder holder til bruker det å være godt med utvalg.

jeg hadde mange restriksjoner en periode(men kan spise gluten nå) og valgte da alltid å bo i leilighet så jeg kunne tilberede mat selv/lage matpakke etc.

det er ganske pes å finne spesialtilberedt mat for hele dagen spør du meg....men USA og Europa har jo mange av de samme merkene og varene som i Norge vil jeg tro.

De fleste spesialvarene vi har er er jo importert :)

Når jeg var i Barelona hadde de en egen avdeling på supermarkedet med langt større utvalg enn jeg noensinne har funnet i Norge, det både ifht glutenfritt, soya/risprodukter.

Ja skal bo i leilighet så har mulighet for å tilbrede min egen mat noe jeg kjenner er en stor fordel. Var på backpacking i sommer i Europa, og det var vanskelig! Vi var som regel maks 2-3 dager hvert sted pga. tog etc. Men syntes det var spesielt vanskelig i Frankrike og Spania, selv om Spania hadde mer enn Frankrike når det kom til utvalgt av glutenfrie produkter. Det meste måtte varmes eller så var det kun mel, og jeg kunne ikke bake der vi var hehe. Heldigvis hadde jeg med et lite lager brød og knekkebrød, så jeg overlevde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...