Gå til innhold

Nybegynner på p-plaster

Fremhevede innlegg

Gjest nybegynner
Skrevet

Hei!

Usikker på om det her er riktig rom, men men fint om dere kan svar fordet :)

Skifta fra p-piller til p-plaster i dag og lurer på et par ting.

- plasteret løsnet litt under trening i dag, men sitter på nå. Burde det skiftes?

- Har satt det på siden av overkropppen,tydeligvis ikke noe sjakktrekk, tips på steder man kan sette det som er lite synelig, og ikke blir skrukkete?

hilsen en nybegynner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løsnet ? hvordan da? Datt det av?

Om bare en del av kanten løsnet, så bare klipp den biten av og behold plasteret på =)

Jeg brukte mitt nede ved hoftebeinet, over skambenet...eller hva det hetet.

Skrevet

Så lenge du får det til å sitte på tror jeg det er trygt.

At det blir skrukkete tror jeg ikke er til å unngå, dessverre. Jeg har prøvd både på rompa og låret tror jeg det var, men skrukkete blir det uansett. Men det har ikke noe å si at det er skrukkete, altså. :)

Skrevet

Ikke til å unngå at det blir skrukkete nei. Hvis du tar en titt på vedlegget, så er det merket av hvor på kroppen man kan sette det. Blant annet bak øverst på ryggen. Syns fint lite der. Om sommeren når jeg skal bade og sole meg, pleier jeg å sette det bak på rumpa,da synes det i allefall ikke. Men da må man være litt forsiktig når man drar opp buksa.

Skrevet

Løsnet ? hvordan da? Datt det av?

Om bare en del av kanten løsnet, så bare klipp den biten av og behold plasteret på =)

Jeg brukte mitt nede ved hoftebeinet, over skambenet...eller hva det hetet.

IKKE klipp av den delen som har løsnet. Mest mulig av plasteret skal ha hudkontakt for at du skal få rett dose med hormoner. Hvis du bare lar det være, fester det seg gjerne på nytt etter min erfaring. Hvis det detter helt av, må du bytte det med et nytt plaster (som du deretter bytter til vanlig tid. Sjekk bruksanvisningen.) :)

Skrevet

Mitt festet seg aldri igjen og resulterte i at hele plasteret ble revet av før uka var omme.

Men så skal det sies det som regel bare var en liten bit av hjørnet som løsnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...