Gå til innhold

Penger eller fritid

27 stemmer

1. 1. Se innlegget for informasjon

• Hadde valgt millionene
      3
    • Vanlig jobb
      24
    • Trygd
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er forresten et enten eller spørsmål.

Hva kunne du tenkt deg av disse tingene.

Jobbet mye og sent, hatt lite fritid, men samtidig tjent millioner?

En vanlig jobb fra ca 8-16, tjent rundt 300-400 000 i året og hatt en del fritid, tid til familie og venner?

Eller gått på trygd, fått kanskje en 150 000 i året og hatt all verdens med fritid, men kanskje ikke all verdens med penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mellomting, ergo en jobb fra f.eks 8-16 og tjent 3-400 000. For meg er det både viktig å kunne jobbe og kunne ha tid til venner, familie og meg selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Foretrekker slik jeg har det nå jeg.

Jobber 9-15 og tjener 40-500.000 i året. Penger betyr mye her i livet, men så lenge man har til livsopphold foretrekker jeg heller å bruke tid på venner, hobbyer, familie, m.m.

Skrevet

Jeg svarer fra i dag med ingen unger hjemme og bare meg samt den økonomiske situasjonen de siste 10-20 årene. Jobbe mye og fett betalt.

Hadde du spurt meg for 10 år siden så hadde jeg sagt jobbe normalt og ha tid til familie og fritid.

Skrevet

Har man tid, har man ikke penger. Har man penger, har man ikke tid.

Har man ikke penger, så vil alikevel mye av tiden bli begrenset. Fordi man kanskje ikke har råd til på å farte rundt til venner og bekjente eller bruke penger på sine interesser.

Jeg har selv vært langtidssykemeldt og hest har alltid vært min store lidenskap. Men man kan ikke ha hest når man ikke tjener en vanlig lønn. Så da måtte hesten selge. Da er det bedre å presse tiden litt, så man faktisk kan tjene penger, men også sette av tid til fritid og relasjoner.

Skrevet (endret)

Ja takk, begge deler. Hvorfor må det være enten eller? :)

Jeg kunne ikke tatt til takke med 300-400.000 i året i en 8-16 jobb når jeg som nyutdannet allerede tjener over 400.000 i året uten altfor mye overtid.

Endret av SmallTalk
Gjest Harriet
Skrevet

Ja takk, begge deler. Hvorfor må det være enten eller? :)

Jeg kunne ikke tatt til takke med 300-400.000 i året i en 8-16 jobb når jeg som nyutdannet allerede tjener over 400.000 i året uten altfor mye overtid.

Fordi det ofte er enten eller.

De som tjener flere millioner har som regel jobber som krever dem døgnet rundt - året rundt. Et eksempel er partnere i revisjonsfirmaer, toppledere i næringslivet - mennesker som alltid er på jobb. Skal man ha en slik jobb så må familielivet komme i annen rekke - jobben kommer alltid først.

Jeg tjener 460.000 og mannen tjener 650.000 - vi jobber 8-16 og fritiden er verd langt mer enn flere millioner i inntekt og minimal fritid.

• Liker 1
Skrevet

Midt i mellom, 8-16 og 3-400 000 hadde vært fint for min del. Jeg har jobbet som selvstendig næringsdrivende og tjent godt under det, med tilhørende bekymringer og stress både når det er for lite og for mye å gjøre. Med den utdanningen jeg tar nå håper jeg på relativt normale arbeidsdager stort sett, lønna vil avhenge av stillingen, men fra ca 400 000 og oppover. Vet ikke hva jeg evt kan tjene som forsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...