AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Igår kveld fikk jeg symptomer på at Tradolan tablettene var ikke kroppen min så glad i .. Ble svimmel , svett og kastet opp ganske mye.. idag er jeg bare småkvalm og vanskeligheter med Å puste .. Lurer på om dette er alvorlig og at jeg må oppsøke lege ? Eller går dette over etter hvert? Klem syk og frustrert dame
*Mocca* Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Jeg ville helt klart dratt til legen når du har pusteproblemer, vanskeligheter med å puste. Det kan være en allergisk reaksjon og da kan du evt prøve med allergitabletter hvis du har det. Men jeg ville uansett kontaktet legen. 3
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Kan du ikke bare ringe legen å forklare reaksjonene du fikk og høre med de hva du bør gjøre ? Jeg har medisinallergi. Enkelte reaksjoner er ikke så ille da må en bare vente til de gir seg, mens andre bør en ta allergi tablett for helst så tidlig som mulig. Er reaksjonen kraftig må jeg ha sprøyte (husker ikke navnet på hva de bruker) så fort som mulig ellers kan jeg risikere å dø av reaksjonen. Er legen flink vet h*n hva som bør gjøres ut fra de reaksjonene du har fått. Er legen flink til å følge opp, vil legen ta blodprøver og sende inn slik at du kan få testet for allergi. Det er ikke alle medisiner en kan få testet seg for desverre, er jo så mange medisiner så det er umulig. Men en kan få en viss formening på hva det er du reagerer på slik at du senere kan unngå å få medisiner med slike ting i senere. Selv reagerer jeg på stoffer i betennelsesdempende medisiner, penicilin og adrealin. Får jeg slik medisin reagerer jeg med blant annet med pustebesvær, hovner opp, febefrølelse, utslett, kløe og kramper. Kraftige reaksjoner som jeg faktisk kan risikere å dø av. Får jeg det må ting gjøres raskt. 1
ninuska_ Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Kjære Trådstarter Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen ninuska_, moderator
Fremhevede innlegg