Gå til innhold

Prevensjon som tar bort mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært uten prevensjon ganske lenge nå, men har møtt en mann og nå må jeg i gang med prevensjon igjen. Jeg har tidligere brukt cerazette, men fikk bivirkninger, så jeg vil ikke bruke den pillen igjen.

Hvilken prevensjon bør jeg vurdere? Jeg vil helst slippe mensen i det hele og det store, jeg har store smerter under mens og er sengeliggende i minst en dag. Jeg har født barn. Fjerner hormonspiral mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er nokså vanlig, ja. Har hatt hormonspiral i 7 år, og ikke sett snurten av mensen i den tiden. :tommelsmil:

Skrevet

Jeg bruker Cerazette og har ikke mensen, men det har du jo prøvd.

Har også hørt at P-sprøyte har samme effekten.

Skrevet

Jeg mistet mensen i 3 år på sprøyta (depot-provera). :)

Skrevet

Har hørt at spiral fjerner mensen.

Men p-ring kan man også det, siden det uansett ikke er ekte mens, så er det bare å putte i en ny ring hver 3.uke.

Skrevet

Jeg gikk på depo proverva først i 4 år, deretter 4 år opphold og nå sist i halvannet år. Begge gangene mistet jeg mensen og trivdes godt med det!

Ulempen med depo proverva, er at om du går lenge på det så kan det være en viss fase for tap av beinmasse, og det er hormonellt, så man skla visst ikke gå på det for lenge....

Nå er jeg sterilisert, og har fått tilbake mensen, og hater det :(

Gjest Consensio
Skrevet

Du kan jo aldri bli garantert å miste mensen. Det kan faktisk hende at du får mye sterkere blødninger, lengre blødninger osv med enkelte prevensjoner som andre har mistet mensen helt av.

Jeg mistet mensen med p-sprøyte, og fikk den ikke tilbake før mange år etter at jeg sluttet med den. Andre jeg kjenner fikk blødninger konstant hele måneden.

Nå bruker jeg spiral og har fått kraftigere blødninger, men perioden er kortere enn hva jeg er vant til.

Skrevet

Bruker du hormonspiral da, consensio?

Jeg har ikke vurdert p-ring, men det kan jo være noe hvis man kan putte inn en ny hver tredje uke. Trenger jo ikke å være helt fri for mens heller, bare å kunne utsette når man skal reise bort etc.

Skrevet

Jeg har hormonspiral på 4 året snart. Blødde litt ekstra og hadde endel vondt i magen de første 2-3 mnd. Etter det har det mer eller mindre vært blødningsfritt :) :)

Kjempe fornøyd!

Skrevet

bruker hormonspiral. har hatt den i 3 år og har ikke hatt blødninger siden jeg satt den inn.

Skrevet

Har hatt hormonspiral i 8 år og ikke blødd siden. Dette er min andre hormonspiral. Helt fantastisk spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...