Gå til innhold

Dere som har vært i Edinburgh/Skotland


Gjest Charming

Anbefalte innlegg

Gjest Charming

Jeg og ei venninne skal reise til Edinburgh 6 - 10 juni. (Ankommer i sekstiden på kvelden den 6.) Så sitter vi her og tenker at det hadde vært gøy med en dag i Glasgow på dagtid, men også en dagstur opp til The Highlands og Lock Ness og sånn. Men vil jo gjerne oppleve Edinburgh og.

Er det mye å se i Glasgow og Edinburgh? Sånne must-sees på en måte? Tror dere det blir for kort tid og veldig stimete med å ta 1 dag i edinburgh, 1 i glasgow og 1 "ut-på-tur"-dag?

Og, er det veldig dyrt der borte?

Sånt er jo så ulikt fra by til by, når man er der for første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Beklager, jeg trykket på noe feil her da jeg prøvde å svare :)

Men uansett...

Jeg har bodd i Glasgow og jeg syns byen er helt fantastisk og det er alltid noe å gjøre enten en har penger eller ikke. Men jeg tror det fort kan bli litt stress med alt dere har tenkt til å gjøre. Edinburgh har en veldig fin gammel bydel hvor du finner Edinburgh Castle, gamle brosteinsgater osv. Begge byene er fine shopping byer og prisene er helt ok, noe lavere enn i Norge.

Jeg ville heller anbefalt et par dager i Edinburgh for så å leie bil og kjøre til Highlands en dag istedet for en dag her og der som dere har planer om. Bra fotoapparat er et must, Highlands har mye spesiell og fantastisk natur :)

God tur!

Endret av Reiseglad76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den reiseplanen deres høres ut som det reneste stressorama. Edinburgh er en av Europas vakreste byen og må nytes i fulle drag. Old Town, New Town, Edinburgh Castle- alle de nydelige små gatene, de vakre parkene, kirkene, museene +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Okej, kanskje vi skal droppe enten Glasgow eller "utflukten" da. :) Vi tenkte å finne oss en plass og bo rett ved den store togstasjonen der så det var lett å komme frem og tilbake hvis vi ville utenombys - blir ikke det i nærheten av gamlebyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...