Gå til innhold

røde kinn

Fremhevede innlegg

Gjest Misskika
Skrevet

Jeg er en jente som sliter veldig mye med røde kinn. Jeg kan absolutt ikke gå uten sminke, siden kinnene mine ALLTID er røde. Dette er noe som plager meg veldig, hele tiden! Derfor bruker jeg foundation og pudder som dekker det meste. Jeg liker sminke, og synes det er gøy å sminke meg, men skulle virkelig ønske at jeg så normal ut også da jeg fjerner foundationen. Det er rett og slett et ork å måtte sminke seg før trening en tidlig morgen, eller andre dager jeg skulle ønske at jeg kunne gå uten, uten å se overopphetet ut. Jeg har lest om en sykdom som heter Rosacea, men har aldri sjekket meg for det. Har også sett at det finnes noen kremer for det på apoteket, men har ikke prøvd noen. vet også at røde kinn kan komme av at blodårene ligger for tett opp under huden. Finnes det noe mot dette, eller er jeg et håpløst tilfelle?

Håper noen der ute som enten sliter med det samme eller har noen erfaringer kan hjelpe meg! :grine::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sånn som deg, knall rød, alltid, og så ut som om jeg hadde vasket meg med for sterk såpe, slik at jeg liksom var "sår"

Ette rmye om og men, fikk jeg henvisning til hudlege, som sa med en gang at dette var rosaeca. Rakk såvidt å sette meg i stolen før han hadde sagt det! :)

Uasett, jeg fikk resept på tetralycal (en slags penicilin) og en salve til å ha i ansiktet. Etter en mnd var jeg nesten bra! Jeg har gått på det i to mnd nå, og er kjempefornøyd!

Kan absoulutt anbefale å kontakte lege/hudlege, siden rosaeca er vanskelig å behndle selv hjemme (jeg vet, for jeg har prøvd i nesten 5 år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...