Gå til innhold

Brownies uten egg - oppskrift?


Gjest idakaroline

Anbefalte innlegg

Gjest idakaroline

Jeg er utrolig fysen på noe godt i kveld, og har utrolig lyst på brownies! Siden jeg ikke har egg, og heller ikke orker ut å kjøpe egg, tenkte jeg å prøve meg på og lage brownies uten egg. Er det noen som har en god oppskrift og dele med meg? Gjerne med nøtter i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av bitter erfaring kan jeg si at brownies uten egg er ikke godt. Prøvd flere oppkrifter, og det er rett og slett drittkjipt.

Brownies uten mel er heller ikke noe særlig, forresten. Min kjære greide å glemme mel i røra engang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Av bitter erfaring kan jeg si at brownies uten egg er ikke godt. Prøvd flere oppkrifter, og det er rett og slett drittkjipt.

Brownies uten mel er heller ikke noe særlig, forresten. Min kjære greide å glemme mel i røra engang :fnise:

Det kan jeg tenke meg var en litt spesiell brownies, ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här är ett recept på kladdkaka! Recepten brukar vara likadana.. Enda skillnaden är väl att det är bakpulver i brownies?

Jag var vegan i flera år och experimenterade en hel del med det där, haha. Men jag måste erkänna att det godaste ändå är ägg och riktig mjölk.. Jag brukade använda soyagrädde eller havregrädde istället för vanliga mjölkprodukter, samt mjölkfritt smör. Men det blir godare med "den äkta varan"!

200g smör

3 dl socker

1,5 dl kakao

1 spiseskje vaniljsocker

2 dl vetemjöl

2 dl mjölk

Jag brukar hacka några nävar valnötter och blanda i också, det blir kjempegott! Rosta dem först i en torr stekpanna så smakar de himmelskt. :)

En jättegod variant är att ha socker och sesamfrön i botten! Sockret karamelliserar sig och tillsammans med sesamfröna blir det en seg och karamellig twist. Mums!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Här är ett recept på kladdkaka! Recepten brukar vara likadana.. Enda skillnaden är väl att det är bakpulver i brownies?

Jag var vegan i flera år och experimenterade en hel del med det där, haha. Men jag måste erkänna att det godaste ändå är ägg och riktig mjölk.. Jag brukade använda soyagrädde eller havregrädde istället för vanliga mjölkprodukter, samt mjölkfritt smör. Men det blir godare med "den äkta varan"!

200g smör

3 dl socker

1,5 dl kakao

1 spiseskje vaniljsocker

2 dl vetemjöl

2 dl mjölk

Jag brukar hacka några nävar valnötter och blanda i också, det blir kjempegott! Rosta dem först i en torr stekpanna så smakar de himmelskt. :)

En jättegod variant är att ha socker och sesamfrön i botten! Sockret karamelliserar sig och tillsammans med sesamfröna blir det en seg och karamellig twist. Mums!

Det hørtes utrolig godt ut! Får se om jeg lager brownies sånn at jeg kan kose meg med det i kveld :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest idakaroline

Har du lagat någon brownie än? :) Blev det bra?

Nei, vet du - jeg har helt glemt av det! Men tenkte jeg skulle sette i gang med å lage det nå veldig snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Här är ett recept på kladdkaka! Recepten brukar vara likadana.. Enda skillnaden är väl att det är bakpulver i brownies?

Jag var vegan i flera år och experimenterade en hel del med det där, haha. Men jag måste erkänna att det godaste ändå är ägg och riktig mjölk.. Jag brukade använda soyagrädde eller havregrädde istället för vanliga mjölkprodukter, samt mjölkfritt smör. Men det blir godare med "den äkta varan"!

200g smör

3 dl socker

1,5 dl kakao

1 spiseskje vaniljsocker

2 dl vetemjöl

2 dl mjölk

Jag brukar hacka några nävar valnötter och blanda i också, det blir kjempegott! Rosta dem först i en torr stekpanna så smakar de himmelskt. :)

En jättegod variant är att ha socker och sesamfrön i botten! Sockret karamelliserar sig och tillsammans med sesamfröna blir det en seg och karamellig twist. Mums!

Lagde den i går kveld, og den ble utrolig god! Nam nam :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde den i går kveld, og den ble utrolig god! Nam nam :popcorn:

Hurra! :nigo: Vad kul att den blev god! Hade du nötter i också?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Hurra! :nigo: Vad kul att den blev god! Hade du nötter i också?

Ja :)

Hadde sukker og sesamfrø i bunnen også, og det ble jo helt fantastisk! Tror nesten jeg må fryse bort litt sånn at jeg ikke spiser opp alt med en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

Hadde sukker og sesamfrø i bunnen også, og det ble jo helt fantastisk! Tror nesten jeg må fryse bort litt sånn at jeg ikke spiser opp alt med en gang :fnise:

Åh, vad roligt! För det där med socker och sesamfrön i botten hittade jag nämligen på själv! :jepp: Så kul att det sprider sig, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lysten på Brownies uten egg melder seg igjen, og du er alene, kan du jo prøve denne:

Brownie in a cup

4 ss mel

4 ss sukker

2 ss kakao

2 ss olje (nøytral)

2 ss vann

en klype salt.

Bland alt i en stor kopp, og sett i mickro-ovnen 1 min på full styrke og NYT!

Funker fint med hakkede nøtter eller sjokolade oppi også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Här är ett recept på kladdkaka! Recepten brukar vara likadana.. Enda skillnaden är väl att det är bakpulver i brownies?

Jag var vegan i flera år och experimenterade en hel del med det där, haha. Men jag måste erkänna att det godaste ändå är ägg och riktig mjölk.. Jag brukade använda soyagrädde eller havregrädde istället för vanliga mjölkprodukter, samt mjölkfritt smör. Men det blir godare med "den äkta varan"!

200g smör

3 dl socker

1,5 dl kakao

1 spiseskje vaniljsocker

2 dl vetemjöl

2 dl mjölk

Jag brukar hacka några nävar valnötter och blanda i också, det blir kjempegott! Rosta dem först i en torr stekpanna så smakar de himmelskt. :)

En jättegod variant är att ha socker och sesamfrön i botten! Sockret karamelliserar sig och tillsammans med sesamfröna blir det en seg och karamellig twist. Mums!

Lager denne nå. virker mer flytende men samme smaken:) Gleder meg til den er ferdig:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...